Kfr? Of wat anders aan de hand

Ik heb recent onderhoud gepleegd.
Daarbij heb ik onder andere de kleppen gesteld en de gas klep huizen gesynchroniseerd dmv een slang met vloeistof.

Als de motor koud is lijkt ie nergens last van te hebben, maar zodra hij warmer wordt rijd hij niet lekker op constante snelheid. Dan houdt hij steeds een beetje in.
Het gaat om een r850rt.

Iemand ideeën hoe ik dit verhelpen kan (laten).
Ik woon in prov. Groningen.

Zou Motorhuis Zwolle te ver zijn? Het is een van de sponsors … Zelf heb ik zo’n Recylizer er tussen zitten. Werkt bij in ieder geval wel. Nu ben ik in afwachting van Till’s injectoren en haal dan de Recyclizer er tussenuit. Kijken wat dat oplevert.
Ik moet wel zeggen dat na de, in mijn ogen, echte synchronisatie bij MSA (ook een van de sponsors) het heel aardig loopt.

Ik heb ook zo’n recyclizer ding liggen. Die heb ik onderweg naar huis er tussen gezet. Het lijkt wel iets te helpen, maar weg is het probleem zeker niet.
Zwolle is geen punt. Maakt me eigenlijk helemaal niet zoveel uit, als er maar iemand is die er echt verstand van heeft en het probleem echt oplost.
Ik heb geen zin om er emmers met geld tegen aan te gooien zonder dat het opgelost is. Dan ruil ik hem liever in. (Zonde, heb er net groot onderhoud aan gedaan met nieuwe banden en remmerij en al).

In dit hele brok mechanica zijn er vele componenten die invloed hebben op het al dan niet goed lopen van het motorblok. Pas als je alles correct afgesteld hebt, kabels soepel lopen, bypass kanalen schoon zijn, inlaatrubbers niet lek zijn, bougies correct zijn, bobine in orde, etc mag je verwachten dat het blok goed loopt, zeker de 850 die eigenlijk normaliter geen last heeft van KFR. Pas als dit orde is kun je als toetje nog een Recyclizer o.i.d. toevoegen, niet eerder.

Als je genoemde zaken zelf niet kunt beoordelen en/of herstellen ga dan naar een goede motorzaak zoals MSA, Reco of Freek C.

Zit zeker wat in. Ik heb net eerst maar even brisk bougies besteld. Dan kan het daar in ieder geval niet meer aan liggen. Daarna inderdaad maar de fiets op transport naar één van de genoemde specialisten…

hoi
ik heb sinds kort een r1150rt met het zelfde probleem.
heb de kleppen gesteld,gasklephuizen gesychroniseerd,brisk bougies, schone olie en filters.
maar hij loopgt nog steeds net niet lekker.
als ik het er niet uit krijg gaat hij wel weer de deur uit.
ik heb van middag een chip besteld van John en twee nieuwe geupgrade injectoren van tills.
hopen dat het nu goed komt . mocht dit werken dan wil ik je wel helpen om dit te monteren tzt.

Hou me op de hoogte graag! Ik ben zeer benieuwd.

Klinkt mij een beetje in de oren als problemen met de bobine; wanneer het geheel warm begint te worden slaat hij door met alle gevolgen van dien. :bulb:

Hmmmm, vooralsnog zoek ik zelf ergens anders. Optrekken merk je niks. Constant boven de 3000 rpm is het ook best oké. Zo tussen 2000 en 2500 merk je het het meeste. En dan is het maar lichtjes, maar net niet helemaal lekker glad lopen zeg maar. Erg genoeg om het irritant te vinden (met de opmerking er bij dat ik heel erg gevoelig ben voor dit soort dingen).

Maar ik onthoud dit zeker! Kan altijd nog een keer een andere bobine er in zetten.

Ik ben ook wel nieuwsgierig naar eric zijn bevindingen.
Die chip ben ik ook erg nieuwsgierig naar. Las elders op het forum dat iemand een stage7 special had laten programmeren, speciaal voor rpm 2500 op de auto baan…

2000-2500 toeren draaien is veel te laag voor een twee cilinder of het nu een boxer is of een V.

Ik moet de eerste chip die je overbrengingen in je versnellingsbak veranderen nog tegenkomen…
Of het moet om een variomatic gaan :smiley:

Ik ook. _001

Maar een chip die geoptimaliseerd is voor het toerengebied van 2000 - 2500 kan ik me wel wat bij voorstellen. Overbrenging verhouding zou je een cardan van een 1100 kunnen gebruiken, maar ik zoek het gewoon nog even in de chip …

Komt goed Nout
Ik houd je op de hoogte.
Ben eerst een weekje op vakantie en dan ga ik aan de slag

En dat was ik … Rondom deze toeren rij je tussen de file door en daarom werd hij daar wat rijker in het mengsel, je rijdt dat in OpenLoop dus dat gaat prima. Bobine problemen kom je eigenlijk alleen tegen bij de TwinSparks en dan de pin-bobines, heb er daar een aantal van versleten, geen idee of de R850 2de versie een TS is.

Rijden tussen de 2500 - 3000 rpm gaat uitstekend met een 1150, geen idee waarom er geroepen wordt dat dat niet zou gaan, je kunt het ding bij lage belasting als een diesel rijden en dat houdt hij heeeeel lang vol. Hoe minder cilinders bij het zelfde totale slagvolume van een motor hoe lager ook het toerental bij normaal gebruik, we gaan even uit van onze RT’s bij een gemiddelde zuigersnelheid tussen de max 15 - 20m/s. Als je een 12 cilinder motor hebt met onze 1200 cc dan draait hij makkelijk 10.000 rpm, doen we diezelfde 1200 cc in 1 cilinder dan zou ik stoppen bij pakweg 3000 rpm…

Dat wordt anders als je aan het gummen bent in de Alpen, dan lekker op toeren houden tot rond de 7000 rpm voor de 1150 en tot 9000 rpm voor de 1200 LC, kom je nog steeds niet boven de 20 m/s gemiddelde zuigersnelheid.

Have Fun :smiley:

Mijn 850 is geen TS. Het is ook eerste generatie trouwens.
Ik heb John gevraagd naar de special edition, maar ik denk dat ie dat niet meer weet. Hij bood een 12K aan.(zegt mij niks natuurlijk).

Mijn probleem zit bij constant toerental, en dan rond de 2000 a 2500 rpm. Dus die special van jou leek mij wel wat …

Waarom die chips. Lees ik bovenstaande dan vermoed ik dat de synchronisatie niet goed is gedaan. Een bmw boxer hoort geen kfr te hebben als je goed synchroniseert. Ik synchroniseer overigens op 2500 toeren. Jullie???

Nou, ik heb de boel gesynchroniseerd met behulp van een slang. En nog vind ik de fiets niet 100% lekker rijden.
Ik ben al wel in gesprek geweest met Freek. Daar wil ik graag een keer heen om zeker te zijn dat de synchronisatie ook echt in orde is.
Maar als door middel van chip tuning de motor loop verbeterd kan worden, zie ik dat zitten.
De afstellingen in de originele chip zijn met andere belangen gemaakt als de chip van bijvoorbeeld john.

Ik synchroniseert uiteraard stationair en dan rond de 3 3,5 heb ik gedaan. Ik had ook al gedacht om nog een keer op 2500 te controleren, omdat dat het toerental is waar ik klachten bij ervaar.

Als je toch opnieuw gaat synchroniseren doe dan ook stationair. Eerst je tps op 375 mv zetten door de 0 is 0 methode van Rob lentini. Uiteraard Alle gaskabels ruimte geven. Dan met je rechter gasklep aanslagschroef je gasklep gelijk zetten met je linker gasklep. dmv vacuümmeter. Dan Linker gaskabel opdraaien tot stationair omhoog gaat. Terugdraaien tot je ca 5 mm speling op je linker gaskabel hebt.
Daarna op 2500 toeren synchroniseren door je rechter gaskabel te verstellen.

Dan moet het lukken. Succes.

Ik hoop dat je 0,5 mm bedoelt want dat is de juiste waarde …

Baird, je hebt gelijk. Bedankt voor de verbetering. Doe het altijd op gevoel met de gashendel, meet dus nooit.
Nout, als je het op bovenstaande manier doet verbetert je motorloop zeker.