Maar weer eens aan de slag, dit keer de injectors.
Laten reinigen en testen bij oldenijens st. Jansklooster, vakkundig en niet duur (10,00 p st)
Zat erg veel vuil in, en kreeg te horen dat ze niet best meer waren.
Ze rijdt nu wel wat beter
Nu is mijn vraag aan de techneuten onder ons, kan ik 1100 injectors wisselen met 1150 exemplaren en dan ook de benz. drukregelaar 3,5 i.p.v. 3 bar.
Ik weet niet of je bij een R1100XX het verschil merkt tussen de R1150 en de R1200 injectors, het scheelt in ieder geval geld. Een R1100RT zal nooit een R1200RT worden daar moet je meer voor doen. :mrgreen: Het grootste verschil is het feit dat beide injectors even veel gaan doen, dit zorgt voor een soepeler loop en veel beter oppakken van de motor.
Het grootste verschil tussen de EV6C (R1150) en de EV14KT (R1200) is dat de EV14KT beter vernevelt. Hij zorgt dus voor kleinere druppeltjes. Het is makkelijker voor een bougie om kleinere druppeltjes te verbranden. Dus daar haal je denk ik de meeste souplesse uit. Ik heb mijn injectors voor €20 van marktplaats, en ik heb voor ongeveer €150 een aanpassingsset uit de VS laten overkomen.
Ter leering ende vermaeck nog een leuk filmpje waarin je ziet hoe bizar slecht de standaard injectors eigenlijk zijn. Het vernevelt gewoon niet!
EV14’s maken echt een verschil op een 850 qua souplesse. Het kan echter zijn dat een R1200 een hogere inspuitdruk hanteert waardoor deze injectors misschien niet helemaal ideaal functioneren.
te licht vliegwiel , software niet ideaal, koud gaat het wel maar als je door warm is en omgeving 15 C + dan zet ie hem te arm , en dan slaat ie makkelijk af, latere modellen zijn beter .
met een R 850 kan je zonder gas te geven weg rijden met alleen de koppeling, bij een F 800 hoef je dan niet te proberen.
ondanks dat de 1e versnelling veel korter is, ding meer vermogen heeft.