Injectors

Maar weer eens aan de slag, dit keer de injectors.
Laten reinigen en testen bij oldenijens st. Jansklooster, vakkundig en niet duur (10,00 p st)
Zat erg veel vuil in, en kreeg te horen dat ze niet best meer waren.
Ze rijdt nu wel wat beter :smiley:
Nu is mijn vraag aan de techneuten onder ons, kan ik 1100 injectors wisselen met 1150 exemplaren en dan ook de benz. drukregelaar 3,5 i.p.v. 3 bar.

Jan

Snuffel hier maar eens, heb zelf mijn injectors ingeruild bij hem voor het exacte model en het was de beste investering die ik ooit gedaan heb _004
http://www.jt-c.com/index.php?cat=c7_BMW--R---F-Boxer.html

Had ik ook gezien, maar ben benieuwd of ze gewisseld kunnen worden van 1150 dit i.v.m. vier tegen over 1 gaatjes :wink:

Er kunnen ook injectors in van een 1200. Heb ik ook. Maakt echt een groot verschil.

Zal niet plug and play denk ik

Ik weet niet of je bij een R1100XX het verschil merkt tussen de R1150 en de R1200 injectors, het scheelt in ieder geval geld. Een R1100RT zal nooit een R1200RT worden daar moet je meer voor doen. :mrgreen: Het grootste verschil is het feit dat beide injectors even veel gaan doen, dit zorgt voor een soepeler loop en veel beter oppakken van de motor.

Het grootste verschil tussen de EV6C (R1150) en de EV14KT (R1200) is dat de EV14KT beter vernevelt. Hij zorgt dus voor kleinere druppeltjes. Het is makkelijker voor een bougie om kleinere druppeltjes te verbranden. Dus daar haal je denk ik de meeste souplesse uit. Ik heb mijn injectors voor €20 van marktplaats, en ik heb voor ongeveer €150 een aanpassingsset uit de VS laten overkomen.

Ter leering ende vermaeck nog een leuk filmpje waarin je ziet hoe bizar slecht de standaard injectors eigenlijk zijn. Het vernevelt gewoon niet!

https://www.youtube.com/watch?v=f8cEG4wbWyk

Heb je ook een link van de aanpassingsvermogen?

Wat je met aanpassingsvermogen bedoelt snap ik niet helemaal.

Ik heb wel een link met de aanpassingsset.

http://injector-rehab.com/shop/Injector-Upgrade-94-02-R850.html

http://injector-rehab.com/shop/1200GS-Injector-Upgrade-Adapter-Kit-for-1100GS-NEW-Injectors-Included.html

Sorry autocorrect :mrgreen: bedankt voor de link _004

kan je deze er zo in schroeven of moet er ook wat aan de benzine druk gedaan worden ?

Deze kun je er zo inschroeven. Aanpassingset en injector dus. Succes!

Ik heb mijn R850 net verkocht. Anders had je zeker een proefrit mogen maken. Het maakt een groot verschil.

die aanpas set is niks meer dan een beugeltje als ik het goed heb.

ik ga vrijdag voor een reparatie , vervanging sensor temperatuur , maar als dat niet helpt overweeg ik deze injectoren

het is me niet helemaal duidelijk wat de gemiddelde levensduur is van injectoren , wijken die erg af van auto’s ?

mijn 850 heeft 88 k km gelopen is van 1998 , mijn indruk is dat ie een tijd heeft stil gestaan, en niet geweldig is onderhouden.

Waar herken je dit aan?

Ook een 850 rijdt niet heel soepel hoor. Dit is vrij normaal.

als je van een F 800 GS 2008 komt komt is ie een verademing …

Is dat zo’n stugge motor? Waar ligt dat aan?

EV14’s maken echt een verschil op een 850 qua souplesse. Het kan echter zijn dat een R1200 een hogere inspuitdruk hanteert waardoor deze injectors misschien niet helemaal ideaal functioneren.

te licht vliegwiel , software niet ideaal, koud gaat het wel maar als je door warm is en omgeving 15 C + dan zet ie hem te arm , en dan slaat ie makkelijk af, latere modellen zijn beter .

met een R 850 kan je zonder gas te geven weg rijden met alleen de koppeling, bij een F 800 hoef je dan niet te proberen.
ondanks dat de 1e versnelling veel korter is, ding meer vermogen heeft.

Is de pot meter wel goed?

dat sloeg op mijn f 800 gs waarom die zo nerveus aan voelde.




het zou kunnen dat de potmeter van de r850 waar je het co mee afsteld gaar is, ik ga vragen of ze hem kunnen uitlezen.

Ah okay omdat ze bij de R850 okay aan het CO flink hebben moeten stellen. Ik ben benieuwd wat er uit komt straks.