Injectors

co belachelijk laag 0,2 % co2 12 a 15 % , en als de ene zakt , stijgt de andere door het dak of het toerental zakt te laag of stijgt te hoog, en ding loopt gewoon niet glad.

heb een andere tps sensor, luchtmeter, 4 x opnieuw gesynchroniseerd en als ie stationair draait en dat staat goed, gaat ie hoger in de toeren weer verkeerd, inlaat rubber was kapot, dit vervangen, iets beter, maar ze krijgen het co en co2 en het toerental niet alle 3 te gelijk goed.
2 x andere bougies erin, verschillende testritjes , maar nog steeds niet goed, ding achter gelaten ze gaan volgende week verder.

uitlezen werkt niet goed, de kabel en software zegt dat ze geen toegang krijgen tot de ecu , en met een pulse teller onsamenhangende errors’

verstuivers eruit gehad, druppen niet na, maar zouden getest moeten worden.

ik hou er rekening mee dat erg lastig gaat worden, ze doen echt wel hun best, maar kon best zijn dat ik een voorstel ga krijgen om de 850 in te ruilen en wat anders terug te kopen.

Wel jammer dan de R850 is normaal gesproken ook een fijne motor.

ze hebben een andere 850 staan maar daar vragen ze wel behoorlijk wat geld voor, er zit wel 2 nieuwe banden om , ze hebben ook een 1100R een jaar ouder maar wel netter dan de mijne, jammer dat ze geen 1150 R twin spark hebben, wel een 1150 GS single spark.

Vandaag stage 8 chip van John Gemi gemonteerd .
Wat mij opvalt na een korte rit, mooier lopen, reageerd veel beter op het gas, meer vermogen onderuit, trekt beter op zonder dip, en kfr is volledig weg.
Met andere woorden een aanrader Big RT Smile
Nu nog injectors van 1150 opscharrelen en die monteren, alhoewel het misschien niet meer nodig is :mrgreen: .

Jan

van de week kan ik mijn 850 weer op halen, de nieuw gemonteerde tps sensor was ook kapot, en toen konden ze hem wel goed afstellen.

ben benieuw, de injectoren zijn alleen optisch bekeken , maar denk dat een set R1200 wel eens het helemaal afmaakt,

En de tweede beste investering een Stage-10 chip van John. Rij daar nu een paar weken mee rond, alsof je een andere motor hebt.
(De euforie wordt onderbroken door het hoge verbruik van pin-bobines (5 stuks in 2 jaar) maar ook daar lijkt licht aan het eind van de tunnel te komen)

Toch maar injectors van een 1150 gemonteerd omdat de originele niet best meer waren , was eenvoudig te doen.
Extra O ring en bevestiging beugeltjes 1150.
Merk nu dat gelijk aanslaan ook kan :mrgreen:

Jan

mijn 850 loopt nu ook weer stukken beter, de eind stand, ander inlaat rubber, nieuwe gaskabels ( oude bijna door gebroken, ) nieuwe gaskleppen huizen instellingen verliepen steeds, belachelijk waardes co en co2 normaal , 3 x nieuwe bougies, 2 x kleppen gesteld, 1000x gesynchroniseerd,

Dat kan ik me voorstellen met gaskabels die al gedeeltelijk doorgebroken waren. Tja en die inlaatrubbers waren zeer slecht.

zit te denken om volgend jaar beide rubbers te vervangen voor nieuwe, dan weet ik zeker dat ze niet als nog weer opspelen , ze zijn oud en kunnen zo weer narigheid veroozaken.

maar heb nu ook weer twee gelijke gasklephuizen, zit alleen te denken aan andere injectoren, hoor dat veel mensen baad hebben bij R1200 injectoren omdat ie veel beter vernevelen .

Het zou vast nog iets beter kunnen worden met andere injectors. Ik was tevreden met een zeer laag verbruik ( over 1 op 21 bij 100km) en voor mij voldoende vermogen en geen kfr. En ik had de standaard injectors. Maar ja ik ben al tevreden met de 50 pk die ik nu heb. Ik benut het maximale vermogen toch zelden.

wil bewust een 850 omdat die pretiger zijn dan de 1100/1150 rij liever 1 op 21 en dan 70 pk dan 1 ip 17 a 18 met 80 a 85 pk waar ik weinig mee doe.
maar vandaag heb ik wel stevig gereden 100 km/u waar dat mocht en 130 waar dat mocht ( een stuk ) wilde voor de regen thuis zijn.

als het weer mee werkt ga ik morgen middag na de F1 meer toeren gewoon 80 km/u

had ooit een transalp die had ook 50 pk maar het viel me zat mee hoe ik dat kon uitmelken, zo’n ding heeft koppel bij toerentallen waar die flits motoren nog niet thuis geven dus je heb dan toch een voorsprong.

normaal rij ik rustig , maar soms trek ik wel stevig op en ga stevig door bochten , het leukste vond ik , had een K75 en iemand op een courante CBR 600F en een ander op een bandit 600 hadden de grootste moeite om bij te blijven , alleen iemand op een monster 800 niet. maar die gast kon ook vreselijk goed rijden.

als ik hoor dat mensen op een R1200 serieuze sport motoren op de Stelvio een minderwaardigheid complex bezorgen vind ik dat prachtig.