injectoren

Al een paar jaar lees ik hier veel over kfr

Wat ik al langer miste en zelf gevonden heb is de problemen rond injectoren.
Die veroorzaken erg veel problemen met kfr
Ik heb nu zelf de 1200 injectoren er ingezet van http://www.tills.de
Normale injectoren mogen een afwijking van 3 procent hebben tja wat deze dan na enkele jaren hebben .
De positieve verhalen op de duitse forum heeft mij doen besluiten deze te monteren.
En inderdaad starten zonder choke gaat al
Ben benieuwd hoe het ding nu eens loopt met deze vernieuwing.
Mag hopen dat ik nu eens klaar ben met sleutelen je blijft bezig met een bmw hahahah.
gelukkig heb ik nog een Jap.

Zo nu een paar keer gereden en dit is de oplossing voor mijn jaren zoekende naar de kfr .
Ik kan alleen maar zeggen voor de mensen die het kfr probleem maar niet verholpen krijgen vervang je injectoren door die van Tills.
Ongelofelijk wat een verschil , hier moeten echt veel meer mensen last van hebben die het probleem niet op de juiste manier goed krijgen.
Ik zou zeggen die je voordeel ermee.

Interessante optie als het flesje Forte MotoPower 1 niet werkt.

Als de injectors een slecht sproeipatroon hebben zal je dit ook terug zien in het brandstofverbruik. Dus als je de combinatie hoog benzineverbruik en KFR hebt en verder alles al gedaan hebt is het wel goed om de injectors te vervangen. Het verschil tussen echte verstuiving van het mengsel of zo’n straal zoals je ziet uit de waterkraan als het gaasfilter ontkalkt moet worden is groot. En dat merk je met starten dus ook. Te grote benzinedelen zijn moeilijker te verbranden.

Er zijn al veel flesjes door gegaan met reinigers
En nee het brandsrof verbruik was heel netjes 1op 18
Ik kan iedereen echt iedereen dit aan raden zo goed en fijn dat je motor gaat lopen.
Dus mocht je na alles afgesteld hebben een recycler overwegen laat dat maar.
Ga je motor pas echt perfect afstellen door de brandstof precies het zelfde te laten inspuiten

De injectoren worden bij elkaar gezocht 0.25 procent afwijking ipv de standaar 3 procent en gebruikt nog meer.

Waarom types van de 1200?

De 1100 hebben 1 straal verstuivers erg ouderwets die kan je ook upgraden
De 1150 heeft een 4 gaats verstuiver
De 1200 ook een viergaats verstuiver maar dan zeer fijn

Ik heb net nog weer gereden dit is het best bestede geld dat ik aan mijn motor heb uitgegeven.
Hij loop zo mooi rond pakt subliem op en trekt als een lier
Hij gaat spontaan op het achterwiel bij ineens gas geven dus het koppel is onderin veel groter geworden.

Ik verwacht niet dat de afwijking tussen links en rechts van de injector veel verschil maakt niet als het om zo’n kleine verschillen gaat. De compressie van links en rechts heeft meestal nog een grotere afwijking. Het betere sproeipatroon heeft ongetwijfeld een gunstig effect. Na een aantal jaren heb je weinig nevel maar zo’n pisstraal uit de injectors. Maar is het wijs om de 1200 injector te monteren word dit ook door BMW aanbevolen ? Kleven er ook nadelen aan? En de prijs zit rond de 200Euro voor twee als ik het goed las? En al gegevens met betrekking tot brandstofverbruik?

Hallo Ton

Lees eens de bevingen van het RT forum van onze buren
En inderdaad het verschil is enorm
En ja de inectoren kunnen gewoon gemonteerd worden

Brandstof verbuik weet ik nog niet hier moet ik eens langer mee rijden

Maar jongens wat een verschil ik kan het blijven benadrukken.

Heeft iemand anders ook al deze modificatie uitgevoerd daar ben ik dan benieuwd naar.

Interessant verhaal. Werkt dit ook voor een R1100RT en welke injectoren zou jij dan aanraden?

Je kan op de site kijken van www.tills.de

Daar worden de 1150 injectoren aanbevolen. ipv 1 gats verstuiver krijg je een 4 gats verstuiver .
Als je reverenties wilt lezen de duitse forum word er zeer goed over geschreven zelf .

Benieuwd wat je gaat doen

Naar aanleiding van dit artikel heb ik de injectoren vandaag ook besteld.
Ik vind het verbruik erg hoog 1 op 15 á 1 op 16 en vind dat de motor niet geheel lekker draait.
Ben erg benieuwd of dit het verbruik gaat aanpakken en het lopen van de motor.
Laat het hier weten wat mij ervaringen zijn.
Ben zelf ook erg benieuwd of ik nu -naughty- wheelies -naughty- kan maken :laughing:

@thooms Hoe is jouw benzine verbruik??

Ik ben ook wel benieuwd naar de verbetering met betrekking tot brandstofverbruik.
Mijn motor heeft geen startproblemen en 1 op 20.4 is mogelijk maar ik kan met een beetje moeite ook wel 1 op 17 rijden. Maar naar mijn idee gaan motoren toch ook meer gebruiken als ze wat ouder worden en meer gelopen hebben . Je krijgt langzaam wat meer compressieverlies langs zuigerveren en kleppen. Dit zie je tijdens compressiemetingen nooit echt goed maar bij een lektest weer wel.

Ik heb door de drukte nog weinig kunnen rijden.

Het benzine verbruik is niet de klacht die hier mee opgelost word .
Het belangrijkste blijft de loop cultuur en oppakken van de motor dit gaatnu veel soepeler.
Dit komt door de betere verneveling en exacte afstelling van de twee identieke verstuivers.

Ik kom er nog op terug na de vakantie

Vandaag de nieuwe injectoren ontvangen. Duurde allemaal wat langer doordat DHL in Duitsland aan het staken was.
Pakket ziet er netjes uit.

De montage (zonder de kuip demontage en montage mee te nemen) bedroeg een minuut of tien.
Uiteraard daarna nog even gesynchroniseerd.

Hieronder de nieuwe en oude injector:

Goed te zien is dat de nieuwe 4 “sproeiers” heeft en de oude slechts één.

Vandaag vanwege het warme weer slechts een kort proefritje gemaakt en de motor heeft direct meer pit, trekt sneller op en lijkt ook regelmatiger te lopen.
De motor gelijk volgetankt en binnenkort volgen mijn ervaringen over het gebruik.

Hoeveel kilometers heeft jou RT erop zitten Ronald? En wat was je nou kwijt voor jou setje?

Hoeveel kilometers heeft jou RT erop zitten Ronald? En wat was je nou kwijt voor jou setje?

Mijn RT heeft ondertussen 90.000 KM gereden en het setje kostte 208,00 incl. verzendkosten.

Had he al lang het gevoel dat het vermogen wat terug gelopen was? Of ging het te geleidelijk om te zeggen vanaf wanneer dit begon? Mijn motor trekt eigenlijk behoorlijk goed op maar de mijne zit net onder de 70000km.