Samenvattende, wat zoal de revue al eens is gepasseerd;
Als het systeem uitvalt is het niet zo dat je helemaal geen remdruk meer hebt, de remming zal meer moeite kosten vanuit jou handen/vingers omdat het bekrachtigde gedeelte is weggevallen op dat moment.
En geloof mij, als je een tijdje met dat bekrachtigde systeem gereden hebt, zal het ten 1e flink schrikken zijn en een enorme gewenning zonder dat systeem.
Een goed werkend systeem die ook nog eens recentelijk is vervangen zou ik gewoon lekker laten zitten;
Ten eerste kán ABS een letterlijk life-saver zijn, vandaar ook dat het bij nieuwe motoren verplicht aangebracht wordt door de fabrikanten.
BMW was daarin dus wat meer vooruitstrevender. 
Ten tweede, jou verzekeringspremie kan (ook) gebaseerd zijn op het tevens aanwezig zijn (en werken) van het ABS systeem.
Zou je het verwijderen, zal je daar zeer waarschijnlijk melding van moeten maken bij je verzekering, en zal je verzekeringspremie mogelijk omhoog kúnnen gaan.
Het niet melden bij je verzekering kan strafbaar zijn en/of bij een ongeval (wat ik absoluut 100% nooit voor je hoop noch toewens, uiteraard) bij een technisch onderzoek aan jou motor boven water komen, en je mogelijk heel veel problemen kunnen geven bij je verzekering.
Met name dan voor de schade aan jouzelf, maar ook eventuele aansprakelijkheid aan andere schades et al.
Ten derden, ik weet niet krek exact hoe het zit, maar aangezien je een major technische wijziging doet aan het voertuig, kán het zijn dat je een herkeuring moet aanvragen bij de RDW. Dus extra kosten.
Ten vierde, als jij ooit jou motor verkoopt, zadel je dus de toekomstige eigenaar met een mogelijk probleem op van jou keuze nu.
Als je niet vergeet hem/haar dat te vertellen, waar ik uiteraard niet vanuit ga.
Ten vijfde, het verwijderen van het systeem is niet echt eenvoudig. Als je het zelf wilt gaan doen.
Laat je het doen, zijn de kosten vaak ook navenant.
Wat in principe echt zonde is, als het systeem goed werkt en vrijwel hagelnieuw is.
Als je tijdig (= minimaal elk jaar) en door een zeer kundig & nauwkeurig (lees: niet bijvullen maar echt volledig doorspoelen en vervangen van de remvloeistof) monteur laat doen, moet je er in principe lang en probleemloos gebruik kunnen maken van het systeem.
Het is vaak achterstallig en/of verkeerd onderhoud waar dat systeem met name behoorlijk gevoelig voor is.
Kortom, laten zitten totdat je echt voor de keuze komt te staan voor reparatie of giga storingen.
Het bovenstaande klinkt misschien zwart-wit en is natuurlijk geheel een persoonlijke mening, maar liever dat dan wanneer je allerlaatste aardse gedachte “had ik nu maar ABS gehad” is, alsjebegrijptwatikbedoel.
Ik wens je veel wijsheid toe in je keuze.