sinds het voorjaar rij ik bwm, in eerste instantie een r 1100r met het plan om in het najaar een upgrade door te voeren mocht het bwm rijden bevallen. En wat blijkt het bevalt, sinds vandaag rij ik daarom een 1200 rc-p lc uit 2015.
helemaal trots natuurlijk… de nieuwe fiets lijkt goed in orde alleen de claxon doet het niet. Ik zag daarover al een post op het forum maar helaas stond daar niet bij hoe het opgelost is.
plan voor de komende dagen is om de motor te rijden en goed te poetsen.
Na het poetsen moet natuurlijk het claxon probleem opgelost worden, daarnaast zou ik hem graag ombouwen naar twee zitter. En voorzien van een mooie sticker set. Morgen na de eerste poetsbeurt volgt een foto.
aangezien ik nu 100% aangewezen ben op de motor (tweede auto is de deur uit en mijn vrouw rijdt de eerste) denk ik dat ik ook wel wat meer op het forum te vinden ben.
vandaag de eerste poetsbeurt, conclusie er is nog wel wat werk. echter wel leuk om te zien dat de knalpijpen goed opknappen en dat de fiets geen pekel schade heeft
Inderdaad bedankt, maar wat had ik nou verkeerd gedaan?
Meer foto’s volgen nog. Vandaag eerste rit door eiffel en Ardennen wat een verschil met mijn oude bike de r1100r.
Wat een power maar boven al wat een comfort en stuur plezier.
dankje, hij overtreft mijn stoutste dromen ook wel een beetje. Oorspronkelijk ging ik kijken voor een rt uit 2011. Die waren echter in niet zo’n mooie staat. Eenmaal deze gespot wist ik dat er geen weg meer terug was. Na het inruilen van onze tweede auto en mijn motor + een kleine bijbetaling (bij een tussenpersoon) kon ik het 2015 model mee naar huis nemen. Nu ben ik dus volledig op deze machine aangewezen… wat vervelend
vandaag flink met de commandant aan de slag gegaan. op de koffers en de tankdelen na zijn eigenlijk alle kuipdelen in zeer goede staat. En ook de koffers zijn aardig opgeknapt. de tankdelen moeten wel echt gespoten of gewrapt.
verder wil ik graag een tweezitter er van maken maar zou ik het liefst de politie koffers houden. Is dat mogelijk?
Ik ben benieuwd of er iemand is die de ombouw van een 1200rt-lc-p al heeft uitgevoerd en mij kan helpen met een materialen lijst en tips over waar de spullen te koop zijn.
De ombouw zou afwijken van het eerdere model.
Check ook even of er afgeknipte bedrading aanwezig is en zorg dat die goed geïsoleerd zijn, schijnt allerlei rare storingen en zelfs brand te kunnen veroorzaken als er kortsluiting optreedt.
vandaag de achterbak eraf gehaald om te kijken wat er onder zat. tevens achter wiel schoon gemaakt, vanavond nog even touren, wellicht vind ik een mooi plekje voor wat foto’s.
De meeste kabels hebben een stekker met een dop erop, 1 stekker was zonder dop en een verbinding heb ik los gemaakt omdat ik de mistlamp heb verwijderd. Beide stekkers ingetapet.
ik vraag me wel af wat van dit alles weg kan / moet wanneer ik naar een duo zadel ombouw. ik neem aan de extra accu bak, de metalen beugel. moet de computer die daar zit ook weg? zie ook de foto
Nadat je een foto op Flickr geplaatst hebt, staat er rechtsonder een pijl die naar rechtsboven wijst:
Als je hierop drukt, krijg je een venster te zien met een drietal tab-bladen, kies hiervan het tabblad “BBCode” (stap 1):
Standaard staat de grootte van de te delen foto op een vrij fors formaat en dat zou ons forum erg onleesbaar kunnen maken, dus moeten we een beetje handelbare grootte kiezen: dit kun je instellen door bij stap 2 op het kleine driehoekje te drukken.
Wanneer je dit doet, dan kun je uit een lijstje (stap 3) een handzame grootte van je foto kiezen: hij lijkt erop dat de kleinste Medium een acceptabel formaat oplevert (kleiner mag je natuurlijk ook kiezen, mensen kunnen altijd op de foto zelf klikken binnen dit forum, dan krijgen ze vanzelf de grote uitvoering te zien op Flickr).
Nadat je de gewenste grootte gekozen heb, moet je de link die bij stap 4 staat kopiëren naar je klembord en onaangepast plakken in je reactie; je hoeft er dus niet alsnog een [ IMG ]-tag omheen te zetten (dat heeft Flickr al voor je gedaan).
Als je alles goed gedaan hebt, zal de foto er op dit forum als volgt uitzien: 0 by pjeurn fresh, on Flickr
Zeker doen !! Het is echt een fantastische motor, hoewel de gs uit 2010 van mijn pa misschien nog net iets makkelijker stuurt, denk ik dat de rt lc toch de betere motor is. Het blok met zijn kracht en souplesse is waanzinnig en het comfort van volledig uit de wind zitten met de stabiliteit van een blok beton maakt dit echt een waanzinnige reis motor.
Voorzichtig ben ik om me heen aan het kijken naar een opvolger voor mijn RT (die met 240.000km overigens nog lang niet versleten is ).
De RT-P LC staat zéker op de shortlist, naast de andere RT’s. De beugels en slanke koffers trekken me aan, en terugbouwen naar duo-zit heeft geen prioriteit omdat ik nooit met passagier rij. Ik zou wel graag de topkoffer-drager willen behouden en de saaie witte kleur vervangen door rood of blauw.
Zijn er naast de Domeinen nog andere redelijk betrouwbare bedrijven of sites die met enige regelmaat RT-P’s aanbieden ?
Nog andere Do’s, Dont’s en adviezen ?