Hulp gevraagd ombouw R1200RT-LC-P

Hallo allemaal,

sinds het voorjaar rij ik bwm, in eerste instantie een r 1100r met het plan om in het najaar een upgrade door te voeren mocht het bwm rijden bevallen. En wat blijkt het bevalt, sinds vandaag rij ik daarom een 1200 rc-p lc uit 2015.
helemaal trots natuurlijk… de nieuwe fiets lijkt goed in orde alleen de claxon doet het niet. Ik zag daarover al een post op het forum maar helaas stond daar niet bij hoe het opgelost is.

plan voor de komende dagen is om de motor te rijden Big RT Smile en goed te poetsen.
Na het poetsen moet natuurlijk het claxon probleem opgelost worden, daarnaast zou ik hem graag ombouwen naar twee zitter. En voorzien van een mooie sticker set. Morgen na de eerste poetsbeurt volgt een foto.

aangezien ik nu 100% aangewezen ben op de motor (tweede auto is de deur uit en mijn vrouw rijdt de eerste) denk ik dat ik ook wel wat meer op het forum te vinden ben.

tot snel, gr bjorn

Leuk project. En als je dan toch ook veel op het forum bent, graag veel foto’s van de ombouw [emoji41][emoji106]

Hartelijke groet,

Nico

hierbij de eerste foto’s

vandaag de eerste poetsbeurt, conclusie er is nog wel wat werk. echter wel leuk om te zien dat de knalpijpen goed opknappen en dat de fiets geen pekel schade heeft

zo waren beide knalpijpen

dit resultaat was nog geen 10 minuten poetsen.

Spijtig genoeg maar krijg de foto’s niet te zien, draait rond tot 100% en dan een symbool???

Verstuurd vanaf mijn ANE-LX1 met Tapatalk

IMG-20190919-WA0006 by pjeurn fresh, on Flickr

IMG-20190919-WA0004 by pjeurn fresh, on Flickr

IMG-20190919-WA0002 by pjeurn fresh, on Flickr

20190919_231802 by pjeurn fresh, on Flickr

20190919_000109 by pjeurn fresh, on Flickr

Mooi [emoji106]
Dank aan Quickfix voor het zichtbaar maken van de foto’s [emoji123]

Hartelijke groet,

Nico

Inderdaad bedankt, maar wat had ik nou verkeerd gedaan?
Meer foto’s volgen nog. Vandaag eerste rit door eiffel en Ardennen wat een verschil met mijn oude bike de r1100r.

Wat een power maar boven al wat een comfort en stuur plezier.

Wat een prachtige machine zeg, ben een beetje jaloers :wink:

Had je hem direct van de Domeinen, of via een tussenpersoon/handelaar?

Veel veilige kilometers van een mede RT-P-er

2011 R1200RT-P

Hallo wiz,

dankje, hij overtreft mijn stoutste dromen ook wel een beetje. Oorspronkelijk ging ik kijken voor een rt uit 2011. Die waren echter in niet zo’n mooie staat. Eenmaal deze gespot wist ik dat er geen weg meer terug was. Na het inruilen van onze tweede auto en mijn motor + een kleine bijbetaling (bij een tussenpersoon) kon ik het 2015 model mee naar huis nemen. Nu ben ik dus volledig op deze machine aangewezen… wat vervelend Big RT Smile

vandaag flink met de commandant aan de slag gegaan. op de koffers en de tankdelen na zijn eigenlijk alle kuipdelen in zeer goede staat. En ook de koffers zijn aardig opgeknapt. de tankdelen moeten wel echt gespoten of gewrapt.

verder wil ik graag een tweezitter er van maken maar zou ik het liefst de politie koffers houden. Is dat mogelijk?

morgen zal ik wat rondom foto’s maken en posten

Super mooie fiets man . . . veel plezier er mee (maar dat gaat vast lukken)! Big RT Smile

Hou ons van je verbeteringen/aanpassingen vooral op de hoogte via dit topic. Veel succes met het pimpen van deze R1200RT/LC/P.

Omdat je er ook een tweezitter van wilt maken heb ik je topic even verplaatst naar onze sleutelprojecten . . . :wink:

Ik ben benieuwd of er iemand is die de ombouw van een 1200rt-lc-p al heeft uitgevoerd en mij kan helpen met een materialen lijst en tips over waar de spullen te koop zijn.
De ombouw zou afwijken van het eerdere model.

Check ook even of er afgeknipte bedrading aanwezig is en zorg dat die goed geïsoleerd zijn, schijnt allerlei rare storingen en zelfs brand te kunnen veroorzaken als er kortsluiting optreedt.

2011 R1200RT-P

vandaag de achterbak eraf gehaald om te kijken wat er onder zat. tevens achter wiel schoon gemaakt, vanavond nog even touren, wellicht vind ik een mooi plekje voor wat foto’s.
De meeste kabels hebben een stekker met een dop erop, 1 stekker was zonder dop en een verbinding heb ik los gemaakt omdat ik de mistlamp heb verwijderd. Beide stekkers ingetapet.

ik vraag me wel af wat van dit alles weg kan / moet wanneer ik naar een duo zadel ombouw. ik neem aan de extra accu bak, de metalen beugel. moet de computer die daar zit ook weg? zie ook de foto

https://www.flickr.com/photos/pjeurn/48775666976/in/dateposted-public/

zie deze link voor de foto aangezien ik nog niet begrijp hoe ik dit moet posten zodat het zichtbaar wordt

met een smilie van thijs mijn zoontje -kwijling-

Vraag eens een LC-bezitter (burgeruitvoering) of je bij hem/haar onder de buddyseat mag kijken. Levert een hoop informatie op. [emoji123]

Hartelijke groet,

Nico

Goed idee, van de week eens bij keram kijken.
zojuist week 100 km gereden, Big RT Smile wat een fijne fiets.

Nadat je een foto op Flickr geplaatst hebt, staat er rechtsonder een pijl die naar rechtsboven wijst:

Als je hierop drukt, krijg je een venster te zien met een drietal tab-bladen, kies hiervan het tabblad “BBCode” (stap 1):

Standaard staat de grootte van de te delen foto op een vrij fors formaat en dat zou ons forum erg onleesbaar kunnen maken, dus moeten we een beetje handelbare grootte kiezen: dit kun je instellen door bij stap 2 op het kleine driehoekje te drukken.
Wanneer je dit doet, dan kun je uit een lijstje (stap 3) een handzame grootte van je foto kiezen: hij lijkt erop dat de kleinste Medium een acceptabel formaat oplevert (kleiner mag je natuurlijk ook kiezen, mensen kunnen altijd op de foto zelf klikken binnen dit forum, dan krijgen ze vanzelf de grote uitvoering te zien op Flickr).
Nadat je de gewenste grootte gekozen heb, moet je de link die bij stap 4 staat kopiëren naar je klembord en onaangepast plakken in je reactie; je hoeft er dus niet alsnog een [ IMG ]-tag omheen te zetten (dat heeft Flickr al voor je gedaan).

Als je alles goed gedaan hebt, zal de foto er op dit forum als volgt uitzien:

0 by pjeurn fresh, on Flickr

Bedankt voor de uitleg, er is weinig respons om mij n ombouw vraag. Is er iemand op het forum met een lc p?? Of ben ik de eerste?

Mocht ik de eerste zijn dan zal ik alles goed documenteren en fotograferen

Volgens mij ben je inderdaad de eerste (niet voor lang als het aan mij ligt :wink:)…

2011 R1200RT-P

\

Zeker doen !! Het is echt een fantastische motor, hoewel de gs uit 2010 van mijn pa misschien nog net iets makkelijker stuurt, denk ik dat de rt lc toch de betere motor is. Het blok met zijn kracht en souplesse is waanzinnig en het comfort van volledig uit de wind zitten met de stabiliteit van een blok beton maakt dit echt een waanzinnige reis motor.

Haha hoezo verliefd.

Voorzichtig ben ik om me heen aan het kijken naar een opvolger voor mijn RT (die met 240.000km overigens nog lang niet versleten is :smiley: ).
De RT-P LC staat zéker op de shortlist, naast de andere RT’s. De beugels en slanke koffers trekken me aan, en terugbouwen naar duo-zit heeft geen prioriteit omdat ik nooit met passagier rij. Ik zou wel graag de topkoffer-drager willen behouden en de saaie witte kleur vervangen door rood of blauw.

Zijn er naast de Domeinen nog andere redelijk betrouwbare bedrijven of sites die met enige regelmaat RT-P’s aanbieden ?
Nog andere Do’s, Dont’s en adviezen ?