Hulp gevraagd ombouw R1200RT-LC-P

Waar woon je? In Limburg weet ik iemand die er regelmatig heeft staan en volgens mij wel betrouwbaar is. Ik kan je wel in contact brengen.

Volgens een kenner is alles wat er aan extra elektronica opzit a fabriek geleverd en daardoor ook helemaal geïntegreerd in de kabelboom, schijnbaar is dit moeilijk tot niet te verwijderen. Voor als nog laat ik het maar zitten.

Zijn er op het forum ook mensen uit Limburg die zelf sleutelen? En of de computer kunnen uitlezen?

Recent heb ik de achter remblokken vervangen, kleine beurt gaat ook nog wel lukken maar voor een grote beurt heb ik te weinig kennis / ervaring in huis.

Hmmm, ik ben erg geïnteresseerd geraakt. Ik heb zelf een R1200RT-P uit 2012 en heb er inmiddels bijna 40.000 kilometer mee gereden. Ik ben ook op zoek naar een R1200RT-P LC omdat die toch wel een stuk krachtiger lijken te zijn. Ik doe alles zelf, inclusief computer uitlezen, resetten, etc. Ik woon in de buurt van Eindhoven en wil je best verder helpen als ik dat kan. Ook ben ik geïnteresseerd in de extra bekabeling die men op jouw RT-P heeft gebouwd als dat zo is. Verder ben ik benieuwd naar de aankoopprijs, want daar ben ik wel een beetje bang voor :frowning: :angry: . Als er interesse is voor meer contact dan hoor ik het wel. Ik maak gebruik van Motoscan om de computer uit te lezen en de fouten/service interval te resetten. En verder vind ik dat we bevindingen zoveel als mogelijk is, op dit forum moeten delen. Daar worden we allemaal beter van!

Heeft iemand ervaring met het achteraf installeren van een verwarmd zadel. Is deze mogelijkheid er op elke LC? moet de aanwezigheid van het zadel in de computer ingelezen worden of is het plug en play.

Vandaag een nieuw speaker kapje ontvangen, daarmee is het lelijke gat dat in de oude zat uit mijn zicht! Tevens het gat waar de navi moet komen met een origineel kapje afgedekt, nu even met lijm bevestigd, de bedoeling is dat er nog een bmw of garmin navi komt.

ik zal morgen een fotootje posten bovenstaande.

Hallo Wuls,

we kunnen zeker een keer afspreken zodat we samen de motor kunnen bekijken en evt eens aan de motoscan kunnen hangen. Mijn service interval mag best nog even uitgesteld worden.

ik heb 2250 cash betaald een bmw r 1100 r van ongeveer 2000 ingeleverd evenals een suzuki alto van ongeveer 3000. totaal dus ongeveer 7000 euro. De motor stond nog niet op MP dus ik weet de geadverteerde prijs niet, ik was eigenlijk gaan kijken voor een eerder model rt. Maar die bevielen niet omdat ik vond dat ze te veel optische schade hadden. Toen zag ik deze en zei tegen de verkoper die zal wel rond de 7 kosten, waarop hij dat beaamde. Aangezien ik max 2000 wilde bijleggen en ik op dat moment alleen de motor als inruil had aangeboden was ik er niet van uit gegaan dat ik deze motor kon kopen.
paar weken later via de app, ik had nog contact met de verkoper, het gewaagde voorstel gedaan om auto en motor in te ruilen, waarmee hij akkoord ging.

Ik blij, wie wilt er nou een suzuki alto rijden als je ook op een bmw rt kunt zitten, haha…
de motor is fantastisch een echte aanrader. alhoewel ik niet weet of de stap van 1200 rt naar lc heel groot is. Mijn pa heeft een 1200 GS die ik ook zeer prettig vind rijden, ik heb hier echter te weinig op gereden om echt goed het vergelijk te kunnen maken.

ik denk dat echter prijstechnisch de lc interessanter is dan een oude rt-p en ik vind de looks ook nog net wat beter + zeker niet onbelangrijk de zithoogte is lager, ik kom daardoor gemakkelijker aan de grond.

Op mp zie ik vergelijkbare modellen met vergelijkbare KM stand voor rond de 7000 staan. Direct kopen bij de domijnen zal vast goedkoper zijn.
Zelf doe ik eigenlijk weinig aan de motor, beurtje olie en luchtfilter en remblokken vervangen durf ik wel. Remvloeistof vind ik eerlijk gezegd al wat gewaagder, ik heb geen vacuüm pomp en zou dit graag een keer zien voordat ik het zelf doe. Verdere zaken zoals kleppen stellen e.d. ben ik toch geneigd om uit te besteden, de monteur van bmw weet ongetwijfeld beter wat hij moet doen dan ikzelf…

p.s die van jou ziet er wel vet uit in het groen, is dat gespoten of een wrap?

Zo dat was een goede koop denk ik dan. Motor ziet er prima uit! Gefeliciteerd!

Mijn RT-P uit 2012 heb ik zelf mat zwart gespoten (tank, comm-koffer en bovenkanten van de koffers) en de rest van de witte tupperware heb ik mat groen gespoten. Ik vind hem best wel mooi geworden. Ik rij twee/drie keer per week de A2 af naar Amstelveen. Dus ik rij er best veel mee. Elke keer weer een plezier om er mee te rijden en ik merk dat er veel automobilisten zijn die mij al van ver herkennen: ik heb er mistlampen op gezet (op de plek waar de valbeugel aan de voorzijde aan het frame vastzit) en deze lampen (uit china) kunnen vervelend knipperen. Ideaal om door de file te komen (iets waar de A2 bekend om staat). Je ziet de auto’s al van ver wijken …

Zoals gezegd kunnen we wel een keer afspreken. Als je mij een persoonlijk berichtje stuurt, dan maken we een afspraak. Ik heb inmiddels ook mijn oog op een vervanger laten vallen ( -kwijling- RT-P LC -kwijling- ) uit 2015. Is ook rond de 7000 euri. Effe sparen nog (vrouw wil ook op vakantie enzo) :smiley:
Valt mij wel op dat ook bij die fietsen allemaal het rechter speaker gaas kapot gemaakt is (overheidsdienaren hebben er een gadget op gemonteerd gehad) en dat doet wel zeer (kwa prijs) denk ik. Ik heb er zelf een navigatie opgezet (ook uit china) en dat werkt ook als een tierelier. Volgens mij kan ik op de RT-P LC eenzelfde navigatie op kwijt. Hoef ik het niet af te plakken … :wink:

Hopenlijk spreken we binnenkort.

he wuls,

zelf rij ik elke dag woon werk en elke dag weer genieten! zeer regelmatig raak ik de weg kwijt en rij ik per ongeluk een stukje om.
Het speakerkapje is inderdaad niet goedkoop, nieuw rond de 90 euro. Inmiddels heb ik een vervangende gevonden voor ongeveer de helft. Navigatie kan bij dit model boven de teller, daar is een ruimte waar je de navigator (bmw) of zumo mooi als onderdeel van het dashboard kwijt kunt. maar andere systemen passen er ook wel.

Misschien leuk om een keertje samen te touren, stukje eifel of ardenne is vanuit mij op een steenworp afstand. Zuid-limburg ken ik overigens vanuit mijn andere hobby (fietsen) ook aardig goed en is ook leuk op de motor. Lekkere koffie en een stukje vlaai erbij…
Ik denk dat ik zaterdag weer een ritje maak, ze melden goed weer.