Lezen! Het antwoord staat hier boven.
En precies dat hebben ze voor mij, na volle tevredenheid, gedaan
OK Hans en Inspector Gadget: ik ga jullie advies overnemen en laat het standaard zadel voorlopig voor wat het is en ga met het Corbin in de slag, samen met Tijger Leathers. Ik heb even overwogen om het verwarmingsmatje uit mijn eigen standaard zadel te gaan slopen ten behoeve van het Corbin, maar bij nader inzien lijkt het mij verstandiger voor een goedkoop 2e handsje te gaan, ik heb immers alleen het verwarmingsmatje nodig. Voor ongeveer €75,- kan ik daar voor slagen. Mijn standaard zadel is tot nog toe slechts 1 winter gebruikt en verkeerd derhalve zo goed als in nieuwstaat. Voelt vreemd om daar een mes in te gaan zetten… In juni heb ik een weekje vrij, ga allerlei klusjes in en om het huis doen. Kan dan dit ook een mooi projectje maken en combineren met visite aan kennissen in Den Haag. T.z.t. doe ik hier wel verslag.
Ik denk een verstandige keuze. ![]()
PS: Een 2eKansje (donor)zadel, mét verwarming (wel ff heel goed kijken
), kost 75 pleuri bij B00nstraParts.
(exclusief eventuele verzendkosten)
Volgens mij kan Tijger leathers ook zo’n verwarmingsmatje leveren, zelfs met de juiste stekker eraan - moet je even checken anders…
Volgens mij kan Tijger leathers ook zo’n verwarmingsmatje leveren, zelfs met de juiste stekker eraan - moet je even checken anders…
Had ik vorig jaar gevraagd, antwoord toen was: zoek zelf even een tweedehandsmatje . . .
Ik ga ff shoppen bij Boonstra Parts. Had al eerder een tip van Inspector Gadget gehad maar was er toen nog niet 100% uit wat ik wilde, of mijn standaard zadel kanibaliseren t.b.v. het Corbin, of het standaard zadel een grote beurt laten geven, of een tweede handsie scoren t.b.v. het verwarmingsmatje voor het Corbin. Van de week moest ik om 05:10 van huis en vroor het anderhalve graad. Het Corbin had ik er met de 20 graden van 30 maart al opgezet. Moet zeggen dat ik mijn warmhoudplaatje op die rit wel een beetje gemist heb…
Nou, er was er nog maar 1 met verwarmingsmatje, die komt eerdaags mijn kant op. Niet zo’n heel fraai zadel maar het gaat toch alleen om het verwarmingsmatje. Zodra die binnen is, zal ik dat verwarmingsgebeuren gaan testen (had expliciet in de opmerking bij de bestelling geplaatst dat het mij alleen om het matje gaat, dus ik verwacht dat het wel goed zit, maar: “meten is weten”). Als de verwarming werkt, dan ga ik met vrouwlief om de tafel om een bezoekje Den Haag te plannen en bel ik ze, bij voorkeur 's ochtends zadel inleveren en 's avonds weer ophalen. Anders breng ik het zadel wel eerder en kom dat dan halen bij het sociale bezoekje. Zal t.z.t. hier ook foto’s plaatsen van die ombouw operatie. Verheug me nu al op de winter! ![]()
Nou, er was er nog maar 1 met verwarmingsmatje…
Toen ik je bericht beantwoorde, waren er tenminste 2x met zetelverwarming.
Wellicht dat iemand anders middels dit draadje op een zelfde idee gebracht werd. ![]()
Verheug me nu al op de winter!

Nou, het Sloop Zadeltje was vlotjes binnen:

Nietjes los getrokken, kwam het matje al vlot te voorschijn:

Heb nu dus voor de liefhebber die een zadel wil laten bekleden in het buitenland en een “skelet” nodig heeft zo’n skelet ter beschikking. Voor €15,- mag je het komen halen! (Doe een PB):

Afgelopen donderdag na maanden wachten konden we dan de Ford Kuga ophalen die de defecte Ford Kuga gaat vervangen…

Auto is van mijn vrouw (ik heb zelf geen auto, wel 2 BMW motoren dan) maar ik mocht het allereerste ritje doen. En dat ging richting Tijger Leathers. Had zelf nog nooit een automatische inparkeer beweging mee gemaakt, dat deed de auto bij Tijger Leathers (rode pijl) super strak en in 1 keer goed!

Vriendelijke dame ontving me bij Tijger Leathers en nam mijn wensen door (ietsje slanker aan de voor/zij kant en analoog aan het achterdeel bekleden)

De aanwijzingen werden met blauw krijt op het zadel aangebracht.
Nu dan de foto’s van “voor” de operatie. Op 24 mei haal ik het eindresultaat op.

Min of meer aangemoedigd door dit draadje heb ik zelf ook maar eens een afspraak gemaakt: voor volgende week zaterdag
. Watskebeurt? Op de wat langere ritten zit mijn verlaagd R1150RT Wunderlich zadel niet meer zo lekker als 7 jaar geleden. Echter heb ik nu een klein dilemma: toen ik Remco vertelde dat ik ook nogsteeds in het bezit ben van het originele - en in nieuwstaat verkerende - BMW comfort zadel, opperde hij dat het ook een optie is om dat zadel aan te passen ipv het Wunderlich zadel. Gelukkig heb ik nog ruim een week om er over na te denken… ![]()
Min of meer aangemoedigd door dit draadje heb ik zelf ook maar eens een afspraak gemaakt: voor volgende week zaterdag
. Watskebeurt? Op de wat langere ritten zit mijn verlaagd R1150RT Wunderlich zadel niet meer zo lekker als 7 jaar geleden. Echter heb ik nu een klein dilemma: toen ik Remco vertelde dat ik ook nogsteeds in het bezit ben van het originele - en in nieuwstaat verkerende - BMW comfort zadel, opperde hij dat het ook een optie is om dat zadel aan te passen ipv het Wunderlich zadel. Gelukkig heb ik nog ruim een week om er over na te denken…
Ik had hetzelfde probleem (standaard zadel en Touratech zadel) , maar volgens mij maakt het niet veel uit. Het zadel wordt beter en als je wilt blijft het dekje hetzelfde. Ondanks al het werk zie je er eigenlijk niks van, maar het zit wel veel beter!
Twee weken geleden heb ik mijn zadel door Tijger Leathers in Den Haag laten aanpassen en ik heb er twee lange ritten van 300 en 400 km mee gereden en mijn conclusie is dat het een zeer goed zittend zadel is. Bij mij is de skai bekleding opnieuw gebruikt. Totale kosten 85 euro. Elke eurocent waard. -top-
![]()
Eilert
Ik zou afgelopen jaar al bij hun langs om op deze wijze mijn zadel aan te passen, maar ben er nog niet geweest. Ik bel komende week voor een afspraak. Het zijn zeker de kosten niet voor een goed zittend zadel.
Mooi resultaat Eilert en fijn dat het goed bevalt.
Ik zit dagelijks op het zadel en heb het aangepaste zadel nu ongeveer een maand. In het begin voelde het nog tamelijk hard, maar het gaat met de dag beter passen en zitten.
Dat klopt helemaal wat je zegt Hans. Ik had dat gevoel ook. Ik ben wel iets hoger gaan zitten. Dat is ook logisch want het stuk wat ze eruit zagen is dunner en zachter dan het stuk wat erin komt. Bovendien bekleden ze het geheel nog eens af met een stuk schuimrubber van ongeveer 1 cm (volgens jouw foto’s in dit draadje).
Het originele zadel is erg zacht. Er zaten twee afdrukken in van de steunen waarop het zadel in het frame valt. En ja, dat voel je vooral op de langere ritten. Gevolg: een hardhouten achterwerk. Dat behoort nu dus tot het verleden. ![]()
![]()
Eilert
Ik mag 2 juni naar Tijger Leathers om de boel wat beter te maken. Doel is ook een betere “werkplek” creëren, om het wat langer te kunnen volhouden, en bovenal in een betere zithouding “gedwongen” worden. Nu ga ik na enige tijd met bolle rug zitten, is toch vermoeiend en ook nog slecht voor je rug en nek. Ik wil proberen het zadel zo te krijgen dat mijn bekken wat naar voren gekanteld wordt, waardoor ik rechtop ga zitten. Als dat gaat lukken voor €85kan ik alleen maar heel tevreden zijn.
Wordt vervolgd.
Groet, Aad
Ik mag 2 juni naar Tijger Leathers om de boel wat beter te maken. Doel is ook een betere “werkplek” creëren, om het wat langer te kunnen volhouden, en bovenal in een betere zithouding “gedwongen” worden. Nu ga ik na enige tijd met bolle rug zitten, is toch vermoeiend en ook nog slecht voor je rug en nek. Ik wil proberen het zadel zo te krijgen dat mijn bekken wat naar voren gekanteld wordt, waardoor ik rechtop ga zitten. Als dat gaat lukken voor €85kan ik alleen maar heel tevreden zijn.
Wordt vervolgd.
Groet, Aad
Ik dacht ook dat mijn bekken naar voren gekanteld en gedwongen zou moeten worden, maar tot mijn verbazing hebben ze het zadel vlakker gemaakt; en wordt er helemaal niks gedwongen. Ik had een iets naar voren aflopend zadel waardoor mijn onderrug voortdurend moest compenseren . Na enige tijd kreeg ik dan kramp. Nu het zadel vlakker is kan mijn onderrug ontspannen. Natuurlijk wordt ik na een paar uur rijden moe, en ook mijn rug; maar ik heb geen pijn meer.
Bij mij had tijger leathers eerst ook alleen maar het schuim vervangen. Na ruim een half jaar ben ik toen terug gegaan omdat ik juist ook het gevoel had dat ik te ver naar voren/voorover ging zitten. Toen hebben ze hem vlakker gemaakt. en sindsdien is het een stuk beter.
Dus was Hans zegt, mijn rug ging ook proberen het tegen te werken en daardoor had ik last van pijn
Ik zal me maar laten adviseren door deze mensen, ze hebben er blijkbaar verstand van.
Groet, Aad
Ik zal me maar laten adviseren door deze mensen, ze hebben er blijkbaar verstand van.
Groet, Aad
Ik wil je niet afschrikken maar adviseren is er niet echt bij. Ze horen je klachten aan en gaan dan aan de slag; en daarna zijn je klachten weg. Het zijn doeners daar bij Tijger leathers, geen praters.
Als het resultaat maar goed is, dan ben ik tevreden.
Goed uitvoeren zonder discussie met mij (ik weet daar toch niks van, maar heb wel vaak gelijk :mrgreen: ) is in elk geval tijdsbesparend, en nogmaals, het resultaat telt.
Aad