GROOT project! Platte R 1200 RT-P ombouw

Hoe gaat het met jouw project Ed? De laatste berichten hierover waren in de zomer. Ik ben heel nieuwsgierig of jouw RT na de metamorfose weer rijdt op de weg! Big RT Smile

Dan is er nog een nieuwsgierig.

Nou dan zijn we in ieder geval met z’n allen nieuwsgierig. Ik heb Ed namelijk eerder deze week uit belangstelling een PB-tje gestuurd over de voortgang van zijn project. Het was mij namelijk ook opgevallen dat hij al vrij lang niet meer had ingelogd op het RT-forum.

[groet]

Bert M
Moderator

Nog geen reactie op gehad?

Nee, helaas niet.

Ben zelf ook benieuwd, ik ben nu in ieder geval druk aan het zoeken naar een betaalbare R1200rt-p editie.
Mocht iemand nog tips hebben bent u welkom :slight_smile:

Aan welke bouwjaar, aanschafprijs, en kilometerstand zit je te denken?

Motorplaza in Heerenveen hebben er net ca. 25 binnen gekregen.

Ik heb denk ik niet super veel eisen.

• na 2007 gebouwd ivm abs
  • prijs van ongeveer 4000 euro zodat ik inclusief verbouwen op max 5000 uitkom
  • liefst minder als een tonnetje op de teller, richting de 60-80k zou ideaal wezen
  • onderhoudsgeschiedenis van de laatste 2 jaar inzichtelijk om te kijken of er wat aan zit te komen zoals bijvoorbeeld koppeling/versnellingsbak/remschijven om maar wat voorbeelden te noemen.

Ik heb er wel diverse zien staan bij Motorplaza, maar nog niet geheel mijn smaak, of staan er niet op de website maar wel in de winkel?

Ik heb je een PB gestuurd.

hee MobielEd

pracht project ! zelf veel K1200 P van P naar burger omgebouwd! fantastisch werk ! i.d.d oppassen voor overschrijding van de kosten !

wil zelf weer aan de gang om zoiets te gaan beginnen !

kun je mij aan adressen helpen waar je het e.e.a. vandaan hebt ? PB tje ?

gr Miklos

Gooi anders maar op het forum, misschien zijn er wel meer die interesse hebben.
Als het je hobby is zijn er misschien forum bezoekers met weinig tijd/ technische kennis waarbij je misschien in opdracht iets kunt doen??
Het is maar een idee…

Ben zelf net begonnen aan een kleine ombouw en merk dat de zoektocht naar gebruikte onderdelen best lastig kan zijn. Vooral de greeplijsten links en rechts + topkofferdrager zijn vrijwel niet te vinden. Het zadel heb ik via marktplaats gevonden. Ik zag een motor te koop staan met een aangepast zadel en in de omschrijving stond dat het originele zadel er ook nog bij aanwezig was. Gewoon de stoute schoenen aan en een mail gestuurd of de beste man het zadel ook los wilde verkopen, en daar ging hij mee akkoord. Als alternatief kan je de zadelvergrendeling van een een BMW F… gebruiken die zijn wel los te koop. De standaard kofferdragers + koffers zijn te vinden bij de diverse sloper of via marktplaats/speurders. Voor de rest kan je het je zelf zo duur maken als je wil en is het afhankelijk van de staat van de aangekochte motor. Er werd mij verteld dat ik ook het achter binnenspartbord moest hebben omdat mijnheer agent graag wat gaten zaagt in dit item :slight_smile: bij mijn motor is het onderhuids allemaal super netjes en heel.

Mijn advies zou zijn.
Ben je handig met de techniek let dan vooral op de cosmetische staat van de fiets. Ben je niet zo handig in de techniek maar je kan wel enigzins met een schroevendraaier overweg kies dan eentje waar je qua techniek voorlopig niets aan hoeft te doen en steek je tijd en geld in het zoeken naar de kunststof delen waar je tegen aan moet kijken. Het merendeel van deze motoren zitten namelijk vol gaten in het kuipwerk. Gelukkig zijn ze bij de meeste r1200rtp’s afgestapt van het resoluut door knippen van allerlei draaiden die voorheen benodigd waren voor de politie attributen. Als je wil kan je de extra kabelboom gewoon laten liggen en de tweede accu eventueel gebruiken voor jou eigen extra speeltjes zonder rekening te moeten houden met het canbus.

Groet G.

Hier dan het begin van mijn ambitieuze project: Een gecrashte ex-politie motor weer rijdend maken als mooie burger fiets.
Ik zag, ik dacht: “het kan”, en dus gaat het gebeuren! Bijgaand de eerste foto’s. Ik zal proberen jullie op de hoogte te houden.
Veel plezier ermee. Dat heb ik nu ook al… _005
BMW MobielEd.jpg

Binnen 2 dagen is de fiets ontdaan van alle schade delen en min of meer kaal…
BMW 24-05.jpg

…en een dagje later nog wat verder kaal. Zonder een bedradingsschema toch alvast maar begonnen met terug volgen van bedrading en deze verwijderd. Weer een aantal kilootjes lichter! Wat een dieet!
BMW 25-05(02).jpg
BMW 25-05(01).jpg

…ondertussen al even naar Zolder (B) gereden om een mooie grote en betaalbare Top-koffer (49L) te kopen. Tot mijn grote verassing bleek deze motorsloperij er 2 te hebben waaruit ik kon kiezen. Bovendien hadden ze ook nog een zij-koffer set liggen welke ik dus ook maar meteen heb meegenomen… Nog niet direct nodig maar beter mee-verlegen dan om-verlegen!
BMW 24-05 (02).jpg
BMW 24-05 (03).jpg

Inderdaad, een platte kan je vaak nog wel redelijk tot goed herstellen.
Als de schade niet aan het frame & eigenlijk “cosmetisch” is, je de tijd er voor hebt & neemt, de ruimte & gereedschap, en zo voort.

En is natuurlijk de manier om je eigen motor van top tot teen, letterlijk, te leren kennen.

Ik neem aan dat de schade-motor dus nog een gewoon kenteken heeft?
Of moet je het eerst herstellen en dan kenteken aanvragen bij de RDW?

Topkoffer zijn in NL soms belachelijk duur op de 2ehands markt.
Zo ben ik nog altijd op zoek naar een deksel.
Wie is die slopeRT in Zolder?

Ik zou de verwijderde kabelboom niet weggooien, er zitten handige (waterdichte) stekkers aan die prima te hergebruiken zijn.
En anders stuur ik je mijn adres. :laughing:

Heel veel suc6 met deze “verbouwing” we lezen & zien graag de voortgang. _005

Mijn God, hier gaan nog wel wat uurtjes, dagen, weken en maanden aan werk inzitten als ik dit zo zie.
Heel veel succes met je project, we zien de foto’s wel verschijnen van alle Big RT vorderingen.
Leuk draadje om te volgen. Big RT Smile

Leuk project, doet me denken aan die van mij van vorig jaar :smiley:
Succes, ik ga dit draadje zeker volgen _004

Vandaag veel tijd verspild. Werken noemen ze dat… :laughing:
Toch vanavond nog het voorframe en handlebars verwijderd.
Ook is de kuipset besteld bij BMWSloop.com, is de Haynes manual besteld en zijn 2 verwarmde zadels onderweg.
Er is dus toch vooruitgang!