RESPECT en nog eens RESPECT.
Ondanks de tegenslag toch doorgaan. Ik hoop dat het een mooie fiets mag worden waar je veel plezier aan mag beleven.
Zon ombouw project heb ik ook gedaan na 5 jaar is alleen de versnellingsbak met cardan nog orgineel.
Wat een sleutelen met bmw zeg het blijft maar stuk gaan was helemaal verbaasd.
Het bedrag is na aankoop verdubbeld
Hoop voor jou dat je meer financieel plezier beleeft.
Bij schades kan je dit soort dingen verwachten natuurlijk. Volgens mij valt het normaal gesproken allemaal nog wel mee wat er stuk gaat bij BMW. Tenzij ik nou net een goed type heb.
hoi… hoop voor je dat het je gaat lukken, en hoop graag snel meer fotos te zien.
een ex overheidsfiets kan heel erg leuk zijn. ik ben er heel erg gelukkig mee. maar ik besef ook dat ik heel veeeeeeell gelul heb gehad met de mijne. met heel veel dank aan rosa motoren in drenthe
![]()
Project staat heel even stil vanwege de benodigde financiële injectie voor het blok en nog wat andere onderdelen.
Hopelijk eind juni weer vol gas verder. Dan kunnen we lekker gaan opbouwen. Ondertussen alle onderdelen schoon maken en nakijken. Ook best leuk…
We zijn er weer!! Na de wonden te hebben gelikt en geduldig gewacht te hebben op de maandelijkse bijschrijving kon de vervangende motor eindelijk opgehaald worden.
Tenminste, opgehaald… Deze moest ik wel nog even uit de andere fiets sleutelen. Dat lukte nu dus binnen 3 uur in plaats van de eerdere 3 dagen bij mij thuis! Was even zweten, maar de wil was sterk en dus kan er veel. Uiteindelijk de motor compleet met bak en carburateurs (noem je die nog zo?) omgeruild. Met de afgesproken bijbetaling uiteraard.
Ook direct nog wat andere onderdelen uit-onderhandeld en meegenomen. Je kan uiteindelijk toch niet zonder en hebben is hebben.
Zaterdag kon dan eindelijk de opbouw weer beginnen! Hoeraaa!!!

En zo gaat het best hard op de 1e bouw-dag!

Indrukwekkend hoe je bijna van scratch af je motor weer opbouwt. Chapeau ![]()
RESPECT! Gaaf dat je ons zo op de hoogte houd. Ik hoop dat verder niet al te veel tegen komt en snel lekker kunt gaan rijden op je zelf gebouwde fiets.
Sent from my iPad using Tapatalk
Ik heb ook respect voor je (zo leer je echt je motor kennen). Ik ben weer erg benieuwd naar je volgende post.
Groet,
Arjan
Gaaf.
Doet me aan m’n meccano doos van vroeger denken (alleen kwam ik er soms achter dat ik een onderdeeltje vergeten was, en dan moest alles weer uit elkaar …).
Succes,
Eric.
Gisterenmiddag heb ik gelukkig de (juiste) nieuwe voorvork keerringen kunnen ophalen bij Motoport.
De poten dus uit elkaar gehaald, leeg gegooid, schoon gemaakt, geïnspecteerd en weer samen gebouwd. Klinkt heftig maar kostte ongeveer een half uurtje. Zit echt goed en degelijk in elkaar en dus gemakkelijk uitvoerbaar. De juiste hoeveelheid olie volgens het Haynnes werkplaatshandboek omgerekend naar gewicht volgens de MSDS sheet en met moeder’s keukenweegschaal en een maatbeker van de Action (80 cent) 2x 563 gram olie gevuld. Poten terug geplaatst en kroonplaat bevestigd. Wiel en voorspatbord gemonteerd en ineens lijkt het weer wat meer op een motor! Tsja, zo is het niet moeilijk natuurlijk… ![]()

't Ja meten is weten Ed en inderdaad jouw motor begint steeds meer op een RT te lijken
. . . petje af hoor! -top-
Prachtig verslag ondanks tegenslag! ![]()
![]()
Bert M
Gaat zeker de goede kant op, ben heel benieuwd hoe jij de aanpassingen van de achterkant gaat oplossen! Maar gezien je overige uitdagingen komt dat vast goed!
Is het nieuwe blok met bak trouwens ook uit een overheidsfiets gekomen? Of heb je nu een “burger” versnellingsbak?
Voordeel wat jij nu hebt ten opzichte van laten spuiten is dat je de oude kappen welke nog intact waren misschien nog los kan verkopen, kan allicht de pijn van de motorswap weer iets verlichten
Ademloos lees ik je verslag. Wat ontzettend knap van je! Dat je dit aandurft en zo goed met tegenslag weet om te gaan.
Chapeau !!!
Wow, mooi project en goed gedocumenteerd. Top!
@thieske88: is er dan verschil in versnellingsbak? Nooit geweten ![]()
Sent from my HTC One X using Tapatalk
Ik kom ze meestal tegen met een afgescheurde bevestiging van de telelever, de bevestiging kader gescheurd heb ik nog niet voorgehad. Het blijft kwetsbaar zo’n dragend blok. Een motor met een klassiek frame is vaak minder beschadigd. Ook lastig te zien bij RT’s, meestal als je ze koopt staat de kuip of delen daarvan en de tank er nog op, en zo even snel demonteren om te checken is er meestal niet bij. Dus het is idd russische roulette soms…
Maar de volhouder wint, dus goed bezig!
Veel success nog.
Volg dit project op de voet, dus… hoe meer foto’s hoe interessanter!