GEWEEST: RT FORUMTOUR Eifel-Ardennen 11 juli 2015

Misschien is enige duidelijk over wat is welk routebestand wel even op z’n plaats . . . . :O

Jos, veel duidelijker als track of route met extensie gdb of gpx wordt het niet. Het resultaat op straat moet in alle gevallen hetzelfde zijn. Welke versie je gebruikt is dus alleen afhankelijk van je toestel, en je handigheid ermee.
Voor de zekerheid even wat uitleg:
Als je de route gebruikt, moet je die 1 op 1 overzetten naar je toestel, herberekenen uit.
Als je de track gebruikt, zet je die ook 1 op 1 over, en laat je die door het toestel omrekenen naar route, ook weer met herberekenen uit. Voordeel hiervan is, dat je de originele track op een aantal toestellen zichtbaar kunt houden, naast de berekende route. Mocht de kaart in je toestel afwijken van mijn kaart, zie je dat, doordat je route gaat afwijken van de track. Onderweg kun je dan kiezen om de route of de track te volgen, beiden kunnen namelijk tegelijk op je scherm staan.
De ervaring heeft ons geleerd dat het uitwisselen van tracks de meeste garantie geeft, dat je dezelfde route rijdt als de bedenker, simpelweg omdat een track veel nauwkeuriger omschreven is dan een route.

Als je herberekenen aan laat staan, krijg je de kortste route tussen start- en eindpunt te zien, omdat dit de enige harde waypoints in de track zijn.

Veel succes, en tot de 11e.

Aad

Volgens mij worden de zachte viapunten bij het herberekenen in Basecamp gewoon gebruikt, maar wat het toestel bij herberekenen doet weet ik niet precies. Ik herbereken elke geïmporteerde route in Basecamp altijd standaard, om deze af te stemmen op mijn versie van de kaarten. Doe ik dat niet dan krijg ik regelmatig een niet werkende route op de GARMIN (uhm, BMW Navigator V) met rechte lijnen naast de weg.

De track (of spoor in NL) is zeer handig en interessant omdat je dan de originele route precies kunt zien. Ik kan na het herberekenen van de route in Basecamp daarmee zien waar de herberekende route afwijkt van de track, en evt. corrigeren of extra via punten invoegen.

Ik kan deze keer helaas niet meerijden.
Heb 11 juli 's avonds een ‘Summerparty’ met o.a. motorvrienden uit Zwitserland en Stuttgart.
Als ik dit aansluitend doe, zal de avond voor mij niet lang duren en dat wil de gasten niet aan doen.

Volgende keer beter.

Groeten,

Newtownetto

Hmm, deze had ik gemist, had eerder andere plannen op de 11e, maar omdat die niet doorgaan is dit een wel heel leuk alternatief 8)_

Schrijf mij maar “tentative” bij!

ik probeer ook nog vrienden mee te tronen, 1 x K75(met Schurgerskuip) en 1x TransAlp.

Adam & Rob,

Wanneer rijden jullie naar het verzamelpunt toe?

We wonen vrij dicht bij elkaar(Ede, Amersfoort & Soesterberg). Als jullie op zaterdagochtend richting Aachen rijden kunnen we wellicht samenrijden.

Groetjes,
Arjan

Hoi Arjan,

Als het weer zo mooi blijft, dan ga ik waarschijnlijk vrijdagmiddag/avond al naar Limburg rijden om een of twee nachtjes op een camping te overnachten, bijvoorbeeld op de motorcamping in Heerlen. Dat kunnen we uiteraard ook gezamenlijk doen. Mocht het kamperen niet doorgaan, dan vind ik het een prima idee om ergens af te spreken en gezamenlijk naar Aken te rijden.

Groeten,
Rob

Ha Rob, meerijden vanaf de motorcamping vind ik een goed idee, maar ik slaap toch liever in mijn bed.
Laat maar horen hoe laat.

Groet, Aad

Hi Arjan,
Goed idee…ben nu in Engeland op vakantie. Nu even zonder motor :cry: maar gelukkig geen hitte golf. Ben volgende week weer dan kan ik een definitieve tijd geven.

gr
Adam

Pfffft, ik weet niet waar je zit, maar Nottingham tot vanmiddag 17:00 rond de 30C en gisteren zelfs 33C…

[groet]

Bert M

Wanneer in in het UK bent Bert dan tref ik het niet et het weer :cry: maar het is ook hoe je het bekijkt.
2 weken geleden in Schotland, hooguit 14 graden en redelijk wat regen. Nu in Cornwall, gisteren wat regen en vandaag ook met een max. van 18 graden. Maar ja toch liever dit dan 33 graden -kwijling-
Veel ijsjes daar eten in Nottingham :smiley:

Helaas, dat gaat mij niet lukken. Ik moet vrijdagavond nog thuis zijn. Veel plezier op de camping en ik zie je in Aachen _004 .

Heb net gekeken naar de route. Het kan door Nederland (A2) of door gedeeltelijk door Duitsland (via NL A73) gaan wat is je voorkeur?

Ik weet wel dat er een goede verzamelplaats (carpoolplaats) bij soesterberg is en we kunnen wellicht nog mensen aan zwanen onderweg over de A2 naar Aachen toe.

Aad, ik weet niet zeker of ik nu twee keer op de deelnemerslijst sta maar ik wil graag nog wel een motormaatje meenemen. We gaan er een lang weekend van maken, van vrijdag tot zondag. Waarbij overnachten op een camping in Monschau. Mochten meer deelnemers geïnteresseerd zijn laat het me dan even weten.

Groeten,
Rob

Mijn passagier is (er) afgevallen, we komen nu met zijn 2-en.

vrienden,
Ik moet met heel veel spijt afzeggen voor deze forumtour. Ik ben opgevorderd om te gaan werken wegens enkele zieke collega’s in combinatie met afwezigen door vakantie. Eerlijkheidshalve moet ik zeggen dat ik kon weigeren als ik echt wou, maar dat zouden ze me niet in dank afnemen en onthouden voor wanneer ik zelf ook eens iets nodig heb. Ik was er echt heel erg graag bijgeweest en kijk uit naar de volgende forumtour.

Rob, zag ik je net voorbij flisten bij MSA voor twee nieuwe banden, net als mij?

Hoi Arjan,

Dat was ik inderdaad. Ik heb er toch maar even nieuwe banden op laten leggen voor de ritten komend weekend.
En net ook nog even €30,-- retour gevraagd bij Michelin.

Groeten,
Rob

Dank je wel Rob voor de tip -top-
Midden juni ook 2 MPR4 GT’s gemonteerd en die waren al goedkoop…
Nu kan ik in België ook nog eens de tank vol gooien :smiley:

Groeten,
Guus

Mijn aanmelding van 30 juni is nog even onder voorbehoud, ik blijk een “belangrijke” andere afspraak over het hoofd te hebben gezien :O