In de planning voor zaterdag 11 juli, rondrit door de Eifel en de Ardennen, ook wel gekend als “Hohes Venn” of “Hoge Venen”. Vertrekpunt bij de inmiddels gekende McDonalds in Aachen Brand, eindpunt bij de vestiging in Verviers. De route ziet er, na wat aanpassingen zo uit::
Lengte ongeveer 225 km, dus er wordt vroeger vertrokken dan gewend, rond 9:00 uur bij de McDonalds in Aachen-Brand
Vertrekpunt McDonalds Aachen-Brand
Debyestrasse 39
52078 Aachen
Deutschland
Eindpunt McDonalds Verviers
Rue de la station 8/27
4800 Verviers
België
Ik heb geen pauze ingepland, doen we wel in goed overleg, reken op een keer of 4.
Let op, door het grote hoogteverschil met Nederland kan het daar 's ochtends flink koud zijn, dus beter een shirt teveel als een trui te weinig.
Hoi Aad. Dat is nog eens plannen…
Op die dag is er een promotor tocht naar de eifel (vanuit Slenaken)zoals gemeld in onze groeps WhatsApp op 28 mei. Die zou ik toch ook graag rijden.
Misschien toch een ander datum…
Guus en Ria
'k Zie dat je om in Lux te rijden de N7 neemt. Dat stukje valt nog mee want verder zuiden moet je die absoluut vermijden. Ene bebouwde kom na de andere, altijd ontzettend veel verkeer, 50 km/uur aanhouden en 37 paar ogen. Dus daar waar jij in jouw rit terug richting Duitsland rijdt, de N10 nemen die naast de Our loopt. Prachtig stukje natuur en heel veel rijplezier.
Uiteraard mogen zoons op andere motoren ook mee, vrouwen en dochters en andere aanverwanten uiteraard ook. Max (mijn zoon) rijdt ook geen BMW, maar een Honda Hornet.
Hij kan wel mijn K75RT lenen voor de gelegenheid :mrgreen: hoewel ik ernstig betwijfel of hij dat een goed plan vindt.
@ aantzeetje, de route was nog niet definitief, dus ik zal je voorstel eens even goed bekijken.
@ Lex, als ik de route online zet, komt daar vanzelf het adres van beide Macs bij te staan, zodat iedereen die meteen in z’n navi kan zetten.
Ik heb de route aangepast op heel veel punten, maar aan de N7 ontkom je bijna niet, tenzij je de route echt heel anders maakt, en we willen toch echt even goedkoop tanken, denk ik.
Het stuk N7 is wel ingekort. Verder veel bochten, veel binnenwegen, maar ook af en toe wat grotere wegen, omdat je anders mega omrijdt of nergens komt.
De rijtijd zal een uurtje of 6 zijn, schrikken RT-rijders niet voor terug.
Mogelijk vindt ik in de komende weekenden nog tijd om alvast te gaan proeven.
Inderdaad, aan dat stukje N7 ontkom je inderdaad niet of je moet kilometers omrijden wat nu ook niet de bedoeling is… Was enkel bedoeld voor mensen die Lux doorkruisen. Stukje N7 dan naar de B410 om voor de grens met D de N10 te nemen naar het zuiden toe.
By the way, de prijs van de benzine is vandaag net gestegen. Voor de prijs van de diesel hoef je de dag van vandaag niet meer om te rijden. Scheelt nog iets van een 10 cent de liter met de pompprijs in B.
En o ja, de politie heeft een aantal multinova’s er bij dus wees allert op je snelheid want de N7, oh wat houden ze van die weg.