GEWEEST: RT FORUMTOUR Eifel-Ardennen 11 juli 2015

Van het weekend thuis overlegt en ik ga mee. Wordt wel voor mij een dagje km’s vreten maar daar heb ik wel zin in _004 .

Hans, welke afstand vindt je acceptabel? Er zijn uiteraard mogelijkheden om in te korten en hogerop wat bochtjes te pakken.

Arjan, je hebt een PB.

Groet Aad

Hangt natuurlijk van de wegkeuze en gemiddelde snelheid af, maar zeg 250 is echt de max voor mij als het echt binnendoor gaat. Je gaat eerder weg dus hebben we extra tijd. Als we wat vaker stoppen , houd je het langer vol is mijn ervaring; dus daar kunnen we het ook in zoeken. 250 km lijkt niet veel, maar met aan- en afrijden zit je gewoon zomaar 8-9 uur op de motor (en dan reken ik de stops niet mee).

Ik kom zowiezo de avond ervoor al naar Limburg, ook gezien de starttijd; en dat scheelt weer aanrijdkilometers.

Als er ook Belgen mee mogen, dan ben ik er graag bij.

Al meer dan 2 uur (jawel 2 volle uren) aan het klooien om de route geopend te krijgen. Zal al wel zeggen dat ik een leek ben op gps gebied. Eerst al WinRar gedownload want dat had ik nog niet. Vervolgens ben ik er al in geslaagd om het bestand te openen in Basecamp maar dat wordt weergegeven als een spoor. Dit krijg ik niet in mijn toestel geladen blijkbaar. Laten omschakelen van spoor naar route levert een route op van 28km, dus dat zal het wel niet zijn. Via youtube gezocht hoe het moet maar de filmpjes (o.a van de gekende mr gps) geven aan hoe het moet met garmin toestellen zoals de 550, 660 enz… maar er wordt duidelijk gesteld dat dit niet werkt voor de 220 zoals de mijne. Dus ik zie het even niet meer. Kan iemand mij misschien een route bezorgen ipv een spoor? Zou het veel makkelijker maken voor mij. Waarvoor alvast bedankt.

@hans, ik zal de route wat inkorten, zodat we onder de 250 km blijven.

@theridingman, uiteraard zijn belgen van harte welkom. Ik heb bewust een spoor gemaakt, omdat dat niet afhankelijk is van kaartmateriaal. Voorzover ik weet, kun je het spoor importeren in je Garmin, en vervolgens omzetten naar route, waarbij herberekenen moet uitstaan, omdat anders de kortste weg van begin- naar eindpunt genomen wordt, en dat is nou net niet de bedoeling.
Ik ga de route nog wat aanpassen, en dan ook een route toevoegen ipv alleen een spoor.
Zo uit mijn hoofd heeft Berrybeer ook een Garmin 220(gehad?), misschien kan hij je verder helpen.

Nieuwe route wordt iets voor woensdag, blijven kijken dus.

Groet, Aad

Nope, ben nog steeds heel erg content met mijn BMW NAV III aka Garmin 2820 :smiley:

Alvast bedankt, ik hou het hier in de gaten :wink:

Bedankt Aad. En vaker stoppen voor koffie :slight_smile:
Ik neem mijn zoon mee (Ktm 690 Duke) en mijn dochter wil achterop, dus met zijn drieen.

Hans, wat mij betreft stoppen we voor koffie als iemand dat wil, maakt me niet uit of dat 1, 2 of 3 keer is, uiteindelijk zijn dat de gezellige momenten tussen de leuke van het motorrijden.
Morgen heb ik vrij, en ga ik aan de slag met de route.

Groet, Aad

Meestal neemt niemand het initiatief voor koffie, behalve de voorrijder. Ik stel daarom voor om elk 1,5 uur tot 2 uur een stop in te lassen.

Leuk Aad,

Ben dan net terug uit Engeland en ben blij met de 11e. Schrijf me bij. Geeft niet hoelang of hoe laat :laughing: vind alles goed.

gr
Adam

Hans, bedoel je dat je voorop wilt rijden :mrgreen:

Adam, staat genoteerd.

Groet, Aad

Wil ik best doen, maar niet de hele tijd.

Hans, we wisselen wel af, voorop rijden is inderdaad niet de hele tijd leuk en relaxed, zeker niet als je met wat meer mensen onderweg bent.

Route weer wat aangepast, Luxemburg komt er niet meer in voor, daarom des te meer bochten in Duitsland en Belgie.

Ik ga morgen voorrijden, wie mee wil, moet om 09:00 bij het startpunt zijn, bericht geven is dus niet nodig, want ik ga daar toch even de koffie testen :mrgreen:

Groeten, Aad

Vandaag de route gereden, nog wat kleine aanpassingen gedaan, ivm doorkruisen van een natuurgebied, een stukje onverhard, en een doodlopende weg.

De definitieve route staat bovenin, deze keer gemaakt met BC, ik heb de slag eindelijk te pakken.

Groet, Aad

Jammer, ik was nog nooit op twee wielen in Luxemburg geweest, maar het klinkt nog wel erg goed, de extra bochten.

Voor de liefhebbers zal ik binnenkort een ritje uitzetten naar Luxemburg…

Vrienden welke moet ik nu downloaden voor een bmw nav5 eerst in basecamp daarna naar de nav5, wie geeft mij een goede raad.

Groeten lex Big RT Smile _001

Je hebt mail.