Kort en bondig dan maar: prima rit, goed georganiseerd, Frans!
Leuk om iedereen weer eens te zien en spreken, het weer viel enorm mee (wat hebben we gemazzeld), mooi om weer eens een flinke rij BMW’s bij elkaar te zien
JoJo
Kort en bondig dan maar: prima rit, goed georganiseerd, Frans!
Leuk om iedereen weer eens te zien en spreken, het weer viel enorm mee (wat hebben we gemazzeld), mooi om weer eens een flinke rij BMW’s bij elkaar te zien
JoJo
Ja,… wat moet ik nog zeggen. Alle superlatieven zijn inmiddels wel voorbijgekomen. Ik houd het dus kort.
Het was een fantastische rit, die ik zeker nog een keer wil rijden. Leuk om elkaar weer eens te zien. Frans, bedankt voor het organiseren van deze toertocht.
Dank aan alleen voor de complimenten en het meerijden ondanks de mindere weersvooruitzichten. Het was een genoegen om de route te organiseren. In de stromende regen vertrokken, voor de rest een droge dag met drie vallende spetters hielp mee om er een heerlijke tourdag van te maken.
Speciale dank gaat uit naar FSchuurman - wat een pechweekend met je eigen eigen dieselaffaire en het 0-3 thuisverlies - & Venzent voor het narijden van de digitale route met scenic en Zumo XT en aan Jos WRSM voor de feedback op een aantal teksten, het plaatsen van de gpx route op de Zumo en de RT attributen in de envelop.
Mochten er Rt ers zijn die een RT Forumtocht in of buiten hun regio willen organiseren, maar tegen het uitzetten en aanleveren van een gpx.route opzien, dan kunnen ze een beroep op me doen. Ik vind het alleen maar leuk om zo’n klus uit te voeren. Ook voor het objectief narijden van je digitale route - mits een beetje in de buurt van de Randstad - ben ik ook te porren.
Bij de tocht even de gemiddelde leeftijd geschat en het zou niet verbazen als het gemiddelde, maar ook de mediaan en de modus uitkomen op 60+. Dat biedt kansen om wellicht eens een meerdaagse RT rit te overwegen naar bijvoorbeeld de Eifel, zonder daarbij in een te druk Pinkster of Paasweekend verzeild te raken.
Donderdagmiddag heen, vrijdag en zaterdag touren en zondag weer terug. Heen en terug op eigen gelegenheid of naar keuze met een groepje te verzamelen in Maastricht en vandaar al de secundaire wegen op. Geschatte kosten vallen ex-brandstofkosten - in Duitsland altijd prettig geprijsd - voor halfpension nog onder de 200 euro uit. De Eifel is relatief dichtbij, kent heerlijke wegen en vooral goede en betaalbare hotels.
Ik ga er bijna jaarlijks naar toe om even wat schnitzels, bochten en hoogteverschillen te nemen.
Heerlijk gebied!
was inderdaad een hele mooie rit, mooi weer en en mooie omgeving.
en leuk om enkele gezichten achter de forumnamen gezien te hebben.
@ Frans, als je zoiets organiseert neem ik desnoods een paar oude lullendagen op
Groet Willem
+1
Frans,
Was een zeer mooie rit en gezellige dag. Ondanks dat ik nog niet tot het door jou berekende gemiddelde van 60+ hoor, geef ik me toch graag op mocht er een lang weekendje Eiffel georganiseerd worden.
Beste organisatoren en mederijders,
Dank voor de mooie rit en de organisatie. En natuurlijk voor Nederlands enige haarspeldbocht ! Gezellige club, voor herhaling vatbaar. Wij kunnen een rit door midden-Limburg uitzetten als daar belangstelling voor is.
Groeten Kat en Ka
Je weet het nog niet, maar je bent mede-organisator, specifiek voor de afdeling Garmin / Zumo.
Prima hoor, draag graag mijn steentje bij
Nogmaals bedankt voor het organiseren, maar ik voel me nu ineens wel erg jong met mijn 40 jaar.
Ter afsluiting:
.
Met het koude en regenachtige weer is het misschien de moeite waard om van de RT toertocht een compilatie in een filmpje terug te zien.
De dag begon niet best, maar zoals EileRT op het forum memoreerde:’ Ik heb mij in het verleden ook eens opgegeven voor een tourrit en ben in de stromende regen vertrokken. En ach, wanneer het waterige zonnetje later op de dag doorbreekt, dan maakt dat veel goed. De ontmoeting en gesprekken met bekende en onbekende forumleden geven ook zo’n dag de nodige kleur."
Aan die uitspraak hield ik me maar vast, balancerend op één been onder een grote groene MacDonald’s parasol - waar het water aan alle kanten vanaf droop - om een weerbarstige regenbroek aan te trekken. Vertrokken in de stromende regen bleek deze waarheid gelukkig al spoedig op te gaan. Als bij toverslag werd het na vijf minuten droog en af en toe piepte de zon - zelfs niet eens waterig - nog regelmatig om het hoekje.
Prima RxxRT motorweer, zoals dat ook uit het onderstaande filmpje blijkt:
.
https://www.youtube.com/watch?v=QFMHfUlnbmM
…
Altijd leuk om nog even op terug te kijken, met name als het recreatief rijden wat meer op de achtergrond raakt door gladde wegen, mindere weersomstandigheden en wellicht binnenkort weer pekel op de weg.
Motoren houden nu eenmaal meer van olie - mits op de goede plek aangebracht - dan van water. .
.
Het opvallendste punt in de route is te vinden in de route bij Goejanverwelle te Hekendorp en niet alleen vanwege de geschiedenis bij Goejanverwellesluis en het monument dat precies in de elleboog van de wegen staat…Zoiets kom je toch niet dagelijks tegen.
.
ubocht goejanverwelle.png
Michiel benoemde dit punt al tot : “Nederlands enige haarspeldbocht”, die hij overigens met zijn zware K1200 LT prima doorkwam…
Óp naar de volgende RT tourtocht, in binnen-of buitenland.
Mooi en creatief gemaakt filmpje Frans. Lekker nog een keer nagenieten van een prachtige rit in goed gezelschap. Ook een hele mooie foto waar je mee afsluit. [emoji57]
Verstuurd vanaf mijn Nokia X20 met Tapatalk
Het was even zoeken naar een stelletje dat de gemiddelde leeftijd aanzienlijk naar beneden zou brengen.
Ja Nico, dan zijn jullie binnen het beschikbare materiaal echte kanshebbers gebleken voor het eindshot!
Leuk om weer terug te zien. Een nat begin, maar blij dat we er doorheen zijn gegaan, klaarde mooi op en was een leuke dag en mooie rit/route.
[emoji16]
Verstuurd vanaf mijn Nokia X20 met Tapatalk