GEWEEST: GPS Cursus - zaterdag 22 september 2012

Ik vond de GPS cursus . . . .

• zeer leerzaam
  • leerzaam
  • minder leerzaam
  • niet leerzaam
0 voters

Beste forumvrienden,

Op zaterdag, 22 september 2012 heeft Hans Vaessen voor ons een GPS training gehouden.
We willen natuurlijk weten wat jullie van deze training vonden.
Dus, cursisten, doe even mee aan de poll en geef eventueel je commentaar in dit topic.

[groet]

Jos

Deelnemers:
01 - Aartjw
02 - BertL
03 - Bert M
04 - Lexrt
05 - siebke
06 - HanTeRT
07 - Beamerpol
08 - JoJotheFirst
09 - Ercan
10 - han62
11 - Henk en Elly
12 - Hansst1
13 - ElsPeet
14 - Jeanne
15 - JaapBol
16 - RTbeRT
17 - RonHill
18 - Caravellis
19 - Raging Rudy
20 - Karelbiker
21 - wobbert
22 - roeiboot
23 - BME-jeff
24 - Jan R1200RT
25 - AvdrGaag
26 - AGVerheij

De cursus werd gehouden op:
zaterdag, 22 september 2012 te 13:00 uur en duurde ongeveer 4.5 uur.

Wilmersdorf 2
7327 AC Apeldoorn

[groet]
Jos WRSM

Beste Hans en Jos,

Ik ben ook onderweg geweest naar de cursus maar pech veroorzaaakt door Rijkswaterstaat en medeweggebruikers hebben het voor mij onmogelijk gemaakt Apeldoorn te bereiken. Pas nadat ik vanaf de A12 naar de A27/A28 draai komen er borden waarop staat dat de A 28 is afgesloten vanwege werkzaamheden. Bij het weefvlak blijkt het verkeer op de A27 tot Eemnes ook stil te staan. Dus kies je voor een binnendoorweg naar Barneveld maar dat mislukte vanwege diezelfde A28. Veel te veel verkeer tussen Utrecht en Amersfoort op de binnenwegen. Het was al één uur geweest toen ik Amersfoort Noord zag met wederom een file, ditmaal op de A1. Ik was al 2 uur onderweg en ik dacht bijmezelf : dat gaat het vandaag niet worden. Na een broodje langs de weg te hebben gegeten ben ik maar teruggegaan want ik vind niks vervelender dan halverwege een cursus binnenkomen. Dus excuses voor mijn niet verschijnen op de cursus en ik hoop dat ik mij hierbij meteen kan aanmelden voor de volgende keer.

Sorry sorry sorry,

groetjes Bart

Hoi Bart,

Jammer voor je veel moeite gedaan en nog Apeldoorn niet kunnen bereiken,maar er waren er meer met het zelfde probleem als jij .

Volgende keer beter Bart,7 oktober ligt dichter bij zie je dan.

groet Harry

Weer veilig thuis gekomen (en niet verdwaald :laughing: ). Hans, bedankt voor de heldere uitleg en leuke voorbeelden. Kortom: Een nuttig besteedde middag! Jos en de verkeersschool: bedankt voor het faciliteren van deze middag (en de overheerlijke vlaai)!

[groet]

Bert M

Een hele leerzame middag in Apeldoorn gehad. Zowel Hans als Jos, bedankt.

[groet]

Ron

En, hebben jullie het nog heel erg laat gemaakt ?
Helaas moest ik echt om 17:00 weg, en heb dus het laatste deel van deze zeer interessante middag moeten missen.

_004 Jos, Hans & de rijschool: Bedankt !!

Heb een leerzame en leuke middag achter de rug; De heenweg was idd een ramp met die afgesloten wegen…

Ik ben geïnspireerd geraakt om toch weer eens met mapsource te gaan stoeien en die motorkaart lijkt me ook wel wat!

Hans & Jos bedankt voor de resp. de cursus en de organisatie en tot een volgende gelegenheid !!

groet,
hans

Ontzettend jammer dat enkele deelnemers het door de verkeersomstandigheden niet hebben kunnen halen… Onderweg naar Apeldoorn hoorde ik al van de verschillende files links en rechts; denk dat er zelden een zaterdag was met zoveel opstoppingen!

Maar de sfeer was vanmiddag helemaal prima; zodanig zelfs dat halverwege binnenvallen helemaal geen probleem was geweest. We zijn uiteindelijk zelfs tot even na half zes doorgegaan :wink: (maar tsja, dat weet je niet tevoren…).
Voor mij gunstig trouwens. Want als ik op de geplande tijd thuis was geweest had ik zelf in de file gestaan, een paar honderd meter voor m’n huis. Daar werd immers het op dat moment een opdracht voor de Hellendoor-rally verreden; nu kwam ik ‘slechts’ een honderdtal retournerende toeschouwers tegen…

Ik vond het zelf een geslaagde bijeenkomst; met veel interactie in uitstekende sfeer bovendien. Dat laatste maakte het voor de beginnende gebruikers misschien soms wat minder overzichtelijk; maar ik hoop dat het toch voor iedereen nuttige, maar ook leuke, middag is geweest. Ik zal ergens komende dagen de sheets online zetten; Jos communiceert e.e.a. dan nog aan de deelnemers. Hij zal ook nog een evaluatie online zetten, daar kunnen we altijd van leren immers!

Als ik echter uitga van de eerste reacties dan vermoed ik dat die tweede sessie er wel gaat komen; ik kijk er althans alvast naar uit!

Prima locatie ook trouwens: dank voor de gastvrijheid! En dank aan Jos voor de prima organisatie, met vlaai en al.

En, op de valreep: Peter: nog van harte gefeliciteerd met je verjaardag!

En nu maar allemaal dromen van routepunten en herberekenen :wink:

Hans

Hallo Hans, bedankt voorde zeer informatieve middag. De Basecamp DVD komt op mijn verlanglijstje voor Dec. en anders voor vaderdag.

Ook Jos en de broeders uit Apeldoorn bedankt voor de organisatie.

Ik vind de uitleg van Hans zeer nuttig omdat deze gepaard gaat met het direct beantwoorden van vragen, en zo het blijkt hebben velen dezelfde onduidelijkheden die Hans deskundig beantwoord. De middag duurde dan ook iets langer, maar dat was zeker de moeite waard.

[groet] :smiley: :smiley:

Paul

Ondanks een hele omleiding en file rond Amersfoort op de heenweg was het zeker de moeite waard.
Ik vond het ook een geslaagde en vooral leerzame middag.

Jos bedankt voor de organisatie en Hans bedankt voor de geweldige uitleg!

Groetjes
Ercan

Beste forumvrienden,

Naast een gezellige middag heb ik ook een leerzame middag mogen beleven. Ik heb de GPS training als erg leerzaam beschouwd, hoewel ik al redelijk bekend ben met de GPS en diens software kon Hans mij veel nieuws vertellen.
Ik wil bij deze dan ook Hans hiervoor hartelijk bedanken. En wellicht is e.e.a. dan ook voor herhaling vatbaar.
Voorts bedank Ik:
Gerard Bloemzaad, van Verkeersschool Apeldoorn & Bloemzaad, voor de prima faciliteiten die hij ons ter beschikking heeft gesteld. _004
RhanRT en RharryRT voor hun bemiddeling. _004
De cursusisten voor hun gezelige aanwezigheid. _004

Bovenaan dit topic staat een poll en ik verzoek de deelnemers dan ook om deze even in te vullen. Commentaar mag hier geplaatst worden.

Enkele foto’s STAAN HIER >>

Hieronder een kleine impressie van de training.
[youtube]oKCluHwJo9c[/youtube]

Beste Hans, Jos en rijschool,

Bedankt voor de leerzame middag, veel geleerd en hoop vanaf nu wat minder problemen met de routes te ondervinden.

Met vriendelijke motorgroet,

Henk en Elly.

Heel mooi filmpje en hele mooie foto’s Jos _004 Een leerzame middag, zeker de moeite waard. Nu is het zaak om genoeg tijd te vinden om eens flink met BaseCamp te gaan stoeien. Want daar ontbreekt het nogal eens aan… :$
Tip: Voor een volgende keer zou ik meteen maar aangeven dat de cursus langer dan 3 uur duurt, dan schept het ook geen verkeerde verwachtingen :bulb:

Hans, Jos e.a, bedankt voor de informatieve middag.

[groet]

JoJo

Ben er nu wel achter dat BaseCamp voor Windows niet de BaseCamp voor Apple is. Kleine verschillen weliswaar, maar toch …
Maar met wat zoeken en proberen, gaat het me in ieder geval beter af dan voor de cursus.

[groet]

Ron _004

Prima cursus. Veel geleerd, vooral details waar ik altijd problemen mee had.

Direct 's avonds de videocursus begonnen. Het openen van de onderdelen verliep niet volgens het boekje maar met wat kunstgrepen heb ik de eerste twee delen al doorgewerkt. Ook heel leerzaam!

En nu maar wachten op een zelfde bijeenkomst met Basecamp… :slight_smile:

Jaap
-1150-

Ik sluit me bij de vorige schrijvers aan. Ik vind het knap van Hans dat hij tot einde toe wist te boeien. Balen dat ik eerder weg moest. Denk dat ik mij voorlopig richt op mapsource. Af en toe wat avonturen in basecamp. Ik heb veel geleerd over de route (via) punten. Wat je daar allemaal mee kan doen. Ik heb een boel eye-openers gekregen. Iedereen die dit mogelijk heeft gemaakt; bedankt en zeker een aanrader om nog een keer te organiseren.

[groet] Peter

Het was een fantastische middag. Big RT Smile De locatie was prima, _004 gezellige sfeer, :laughing: zeer nuttige en interessante informatie _005 , die op een duidelijke en interactieve manier behandeld werd.
Ondanks de lange zit heb ik geen moment gehad dat het vervelend was.

Hans, Jos en de rijschool vreselijk bedankt voor deze informatieve middag.

Groet,

Han

Hans, Jos en alle andere betrokkenen in de organisatie bedankt voor een zeer leerzame middag, kan het een ieder aanraden!

(heb meteen de onroute motorkaarten op het toestel gezet, had ik nog niet gedaan, FIEP gaat op de SDkaart)

Misschien tot een volgende keer!

mvgr, RTbeRT

Graag sluit ik me aan bij de vorige topic-vullers. Ik heb ook een leuke middag gehad. 't Duurde wellicht wat langer, maar ik heb er ondanks dat veel van opgestoken. je probeert thuis wel eens wat uit en dat werkt dan, maar het fine-tunen kan heel goed op zo’n middag uitgelegd worden. Ik zou zeggen: ga door op dezelfde weg ! (of een andere via motorkaart bijv.)

Grz
BertL

Ah! Excuus: had ik nog even moeten melden: 10 tegen 1 dat je met Google Chrome werkt: die heeft (nog steeds) een bugje: zie http://www.mrgps.nl/producten/mapsource/help/ - pt. e.:

e. Ik krijg de melding ‘video not found or access denied’

Het lijkt erop dat deze melding zich met name voor kan doen bij gebruik van de browser ‘Google Chrome’. Onze indruk is dat het een fout in Chrome is, die met de automatische update van Chrome vanzelf weer zal herstellen.

Ondertussen zijn er enkele work-arounds:

• open de DVD met ‘Internet Explorer’ of ‘firefox’:
    Kies, als je de DVD geplaatst hebt, voor ‘toon bestanden’ danwel ga met windows verkenner naar de DVD. Klik vervolgens met de RECHTER muisknop op het bestand start.html (het kan zijn dat er alleen ‘start’ staat) en selecteer ‘openen met’- kies dan internet explorer.

danwel:

• Blader met de windows-verkenner naar de DVD en open de map ‘movies’. Dubbelklik daar op de gewenste aflevering. De video opent dan met de videospeler die als standaard op je computer staat geinstalleerd. Gebruik eventueel VLC (Je kunt het HIER gratis downloaden.)