Mee eens: bij een evt. vervolg zullen we uitgaan van vier uur. ![]()
Graag geef ik me bij deze op voor een volgende GPS cursus aangezien ik deze keer verhinderd was vanwege het vieren van de verjaardag van mijn dochter en mijzelf
![]()
Peter
Ik was zeer content met de cursus!! Goede afwisseling tussen theorie en praktijk. Het voorstelrondje vond ik gewoon te lang duren. Korte inventarisatie naar toestellen in gebruik en vragen lijkt mij beter! Dus Hans bedankt.
Jos en anderen bedankt voor het regelen! Was super.
Gr. Robert
Ook ondergetekende vond de cursus leerzaam, informatie, interactief, maar gelukkig ook gezellig
.
Weer nieuwe dingen opgestoken en interesse aangewakkerd gekregen.
Locatie door externe omstandigheden wat moeilijker te bereiken _002 , maar de koffie en vlaaien maakten dat weer goed
.
Zeker een aanraader voor diegene die nog niet zijn geweest
.
groet,
Raging Rudy
Prima cursus, mede dankzij de enorme kennis van Hans.
Voor mij een absolute eye-opener, want ik heb nu door dat BaseCamp niet eens zo heel veel verschilt van MapSource.
De verkeershinder onderweg was even wat minder, maar dat was incidenteel; een volgende keer zal dat toch niet weer zo zijn ![]()
Jos en Hans: enorm bedankt voor de mooie middag! Zeker voor herhaling vatbaar ![]()
TjaâŠ
Het wordt wellicht een beetje eentonig, al die lovende reacties, maar ook ik vond de GPS-cursus leerzaam.
(Ik was die laatkomer die vooraan in de klas moest gaan zitten. Een plaats die ik vroeger meed om de kans op een draai om mijn oren te verkleinen
)
Een aantal zaken gehoord die ik zelf al ontdekt had, maar zeker ook veel dingen die ik niet wist, maar waarvan ik wel de vervelende gevolgen ondervond (âverplichteâ routepunten onderweg, naast de weg geplaatste routepunten, rond gestuurd worden, ontvlaggen van routepunten enzovoort)
Hans was van het begin tot het einde een boeiend spreker, de accommodatie en de faciliteiten waren dik in orde. Dank aan Hans, Jos en de verkeersschool voor deze geslaagde middag!
Een groot deel van de zondag met zes routes in Basecamp zitten stoeien. Routes die het volgend weekend in de BeNeLux en Duitsland verreden zullen worden. Fingers crossed!
Er zijn nog wat vragen overgebleven. Die ga ik netjes op een rijtje zetten en op het forum plaatsen.
Met sportieve groet,
Anton van der Gaag
Gouda
Hans en Jos bedankt voor de leerzame middag, zeker weer een hoop nieuwe informatie gekregen en geleerd. Persoonlijk hoop ik dat we wellicht binnenkort een cursus kunnen krijgen geheel gericht op het werken met Basecamp.
Nogmaals de bijeenkomst was informatief, gezellig en zeer leerzaam en een prima lokatie.
Bedankt groeten Lexrt
Ik sluit me volledig aan bij de voorgaande reacties, al had ik als halfdigibeet graag aan een beginnerscursus deelgenomen. Toch veel opgestoken en na een hardreset lijkt het sd-probleem âgeen gegevens beschikbaarâ te zijn verdwenen
. Uitleg, presentatie, facilitering én organisatie dik in orde!! Heren, bedankt.
Ondanks een forse filevorming al vóór afslag Zwolle en een fikse regenbui op de heenweg tijdig gearriveerd. Net voor het donkerworden, een beetje moe maar voldaan, zonder oponthoud weer thuis.
Voor een BaseCampcursus hou ik me aanbevolen (incl. voordelige
instructie-dvd)
Heren,
Tsjonge: 23 reacties in de poll. Ik weet niet precies meer hoeveel mensen de cursus nu wĂšl en niet gehaald hebben, maar volgens mij is dat zoân beetje 100% score. Dat zegt ook iets over de betrokkenheid van de deelnemers bij dit forum. Compliment!
En natuurlijk geeft de uitslag aanleiding tot een tevreden conclusie. Maar een evaluatie is er ook om van te leren.
In algemene zin geldt dat ik dergelijke trainingen al héél vaak gegeven heb. In verschillende lengtes, met verschillende structuren, voor verschillende groepsgroottes, met verschillend ervaringsniveau. Het is altijd zoeken naar de juiste balans.
Voor mijn was deze training een extra uitdaging:
- enerzijds omdat ik het al lang niet meer gedaan had
- anderzijds omdat er ook nieuwe ontwikkelingen zijn; m.n. de komst van basecamp
Dat maakt voor mij deze evaluatie extra relevant.
evaluatiepuntje 1:
Zoals ik hierboven al aangaf: evident was het beter geweest tevoren vier uur (versus drie) te communiceren. Dat staat in ieder geval genoteerd.
evaluatiepuntje 2:
Daarnaast geldt dat je atijd te maken hebt met verschillend start-niveau. Zo heb ik bijvoorbeeld iemand gesproken die het tegen vond vallen dat er niet uitgelegd werd hoe je aan mapsource kunt komen en hoe je dat installeert. Als je dat nog niet gedaan had en ook nog nooit met mapsource of basecamp gewerkt zal er vervolgens bovendien veel informatie aan je voorbij gaan. Ik vermoed dat de ene âminder leerzaamâ score daar uit voortkomt.
Ik zou die uitleg allicht kunnen toevoegen danwel bij inschrijving duidelijker aangeven welke basis-kennisniveau aanwezig geacht wordt.
(voor de deelnemer in kwestie: ga er gewoon mee aan de slag en meld evt problemen/vragen hier op het forum of op gpsforum.nl)
evaluatiepuntje 3:
Ik kies bij een dergelijke training liefst voor maximale interactie en live-demonstratie. Bij een groepsgrootte als deze kan dat m.i. nog nĂšt. Voordeel van die interactie is dat je, ook al duurt het uren, betrokken blijft en niet gaandeweg âindutâ. Bovendien komt het de sfeer ten goede en kan iedereen âzân ding kwijtâ. Nadeel is dat het soms wat hak-op-de-tak wordt waardoor het overzicht over âwat hebben we gehad en wat komt er nogâ minder is. Ofschoon ik voor mijn gevoel de voorziene structuur uiteindelijk behoorlijk gevolgd heb was het goed geweest nu en dan even op de inhoudssheets terug te grijpen.
En natuurlijk ben ik blij met de lovende woorden. TĂČch streef ik liefst naar 100% âzeer leerzaamâ. Bij de mensen die âleerzaamâ c.q. âminder leerzaamâ hebben gescoord ben ik dan ook benieuwd wat ik, naast de puntjes die ik hierboven al noem, zou kunnen verbeteren, zodanig dat je âzeer leerzaamâ zou hebben gescoord.
Met andere woorden: ik hou me aanbevolen voor concrete suggesties. Liefst hier op het forum, mag allicht ook in PB.
Groet!
Hans
Hans,
in aanvulling op mijn eerder gemaakte complimenten nog deze:
- Het introductierondje duurde erg (te ?) lang, pas tegen 14:00 kwamen we in de buurt van de inhoud. Het is voor jou goed om te weten wat het niveau is van de aanwezigen, maar dit zou je ook met een kort vragenlijstje op papier (in te vullen bij binnenkomst) of zelfs al vooraf bij de aanmelding (mail) kunnen doen.
En jouw âevaluatiepuntje 3â (waar zijn we in het verhaal) is inderdaad een belangrijke, maar wel lastig om goed bij te houden.
In aanvulling op de suggesties:
Bij het info-rondje zijn een aantal vragen naar voren gekomen. Schrijf ze -als cursusleider- even op het white-board,
zodat je (iedereen) aan het eind ziet dat het onderwerp nog behandeld of doorgestreept moet worden.
De cursus vond ik verder zeer interessant en de sfeer was gemoedelijk dankzij onderkomen en vlaai bij de koffie ! ![]()
Aan te raden om voor Basecamp ook zoân cursus te geven. (Optie: maak er een aantrekkelijke totaalprijs van Cursus + DVD Basecamp).