In overleg met RT-Forum vrienden is er besloten de RT-Forum rit Rund um Heimbach okt/nov 2014 te verplaatsen naar 2015.
Hiervoor is de route Rund um Gulpen voor in de plaats gekomen.
Alle bescheiden informatie omtrent de route is verder in deze topic terug te vinden.
Idd Aad stom van mij hier geen rekening mee hebben gehouden Nota bene is L128 vorige week uitvoerig besproken
Ik zal zo wie zo de route aanpassen en zodra ik weer (rechten) heb om de topic aan te passen zal ik de officiële datum zaterdag 25 oktober 2014 nog benoemen.
Voor komende zaterdag nemen we wel een besluit of dat we rondje Zuid Limburg of Eifel gaan rijden, dit heeft verder niet zoveel invloed in op waar we gaan starten (Heerlen of Aachen).
Voor de liefhebbers de downloads voor het rondje zuidlimburg. Ik heb ook even een track-gpx bestand toegevoegd, ik heb geen flauw idee of de garmin gebruikers daar wat aan hebben, laat maar horen.
We pauzeren ongeveer halverwege bij moeder de Gans in Teuven.
Voor de liefhebbers van Friet zoervleisj, dat is hier wel mogelijk, alleen andere prijsstelling als in de Eifel.
Ivm iets aangepaste route zijn de downloads in een volgende post te vinden.
Groet, Aad
je bent uiteraard van harte welkom, blijf wel even opletten welke route we rijden, of geef je 06 even door aan Bas Plehn, kan hij je toevoegen aan de groepsapp.
Ja, dat wist ik al, maar de vraag is eigenlijk, heb je meer aan een route-gpx-bestand of een track-gpx-bestand. Ik heb geen flauw idee wat welk resultaat geeft in de Garmins.
Bij Tom wordt alleen met routebestanden gewerkt.
Is wel zo handig om te weten, al is het maar om te voorkomen dat ik de server van het forum vol zet met dingen die niemand gebruikt.
Aad idd, BaseCamp gebruikers kunnen beide bestanden inlezen maar uiteindelijk de route die je naar je toestel stuurt is een GPX bestand.
Tevens een tip van een ander lid, aangezien er met verschillende versies van o.a. BaseCamp wordt gewerkt is het beste de Track in te lezen en daarna ná optimalisatie naar route te converteren en uploaden Garmin.
(Don’t shot me I’m just te messenger)
Zo, na langdurig gepuzzel alle onverharde stukjes eruit, waren er idd 3, maar dat is op Tom niet te zien, geeft alleen aan dat er een tussenpunt aan de onverharde weg ligt, de rest kun je je dan uitzoeken .
Bij deze dus een nieuw plaatje en een rits nieuwe routebestanden.
Verzamelen om 11:00 bij Ikea Heerlen, pauze bij Moeder de Gans in Teuven (komen we 2 maal langs, bij de 2e keer eten we pas, rtp 18).
Zo, de rit vandaag zit er weer op. Niet zo’n mooi weer, 13 graden, bewolkt, en af en toe wat motregen (wie had dat verdiend? ).
Dit in combinatie met wat ijverige boeren zorgde hier en daar voor glibberig wegdek, al dan niet met wat los grind, of zelfs een heuse modderlaag. Verhoogde oplettendheid alom dus.
Wel weer een mooie rit door een prachtige omgeving, waarbij we zelfs op plaatsen kwamen waar ik nog niet geweest was, en dat allemaal binnen 30 km van mijn thuisbasis.
De pauze bij Moeder de Gans is goed bevallen, met als enige aanmerking dat je voor dit geld in de Eifel toch echt 2 maal kunt eten. Op het moment van onze binnenkomst was er ook een grote groep geestelijken aanwezig (althans, gehuld in een pij), die echter niet geprobeerd hebben ons te bekeren :mrgreen:
Na de rit thuis nog even een kop koffie, en daarna rap naar de wasstraat om alle vuiligheid even van de motor af te spuiten.
Waarschijnlijk was dit de laatste rit voor dit jaar, hoewel, je weet nooit, als de weergoden het toelaten…
Verder nog even 3 fotokes als sfeerimpressie, met dank aan mijn jongste, die deze keer achterop zat.
Het was weer gezellig vandaag! Het weer zat niet echt mee, maar het was gelukkig het merendeel van de route droog. En ik heb de zadelverwarming nog eens getest en t werkte zowaar . Het was een mooie route. Ik ben op mooie plekjes geweest die ik nog niet kende.
Aad bedankt voor de organisatie. En de rest… bedankt voor de gezellige dag. De video volgt nog.