gezien het prachtige weer gisteren en de leuke route en leuke mensen, ga ik volgende week, mits redelijk weer, nog maar eens de Eifel in.
Voornemens is de volgende route te rijden: http://www.gpscoordinaten.nl/route-track-detail.php?id=25157&ref=mb
Zet via instellingen op de website (linkerzijde van de pagina) routepunten verbinden even op bestaande wegen, en je krijgt een prachtige route te zien, waar we ongeveer 3,5 uur op rijden, met uiteraard nog wat extra tijd voor een koffiepauze.
Ik dacht om een uur of 1 te vertrekken bij Afrit Aachen Brand, waar ook het startpunt van de route ligt. LET OP, STARTTIJD VERVROEGD NAAR 11:00 UUR
Voor de navigatie: je kunt via downloads, ook aan de linkerzijde, de route downloaden, zowel voor Garmin als voor Tomtom.
En nu uiteraard alvast een plaatje om jullie lekker te maken.
Ik hoorde van Guus, dat het downloaden niet altijd probleemloos verloopt, voor de liefhebbers van de route, gewoon even een pb’tje sturen met je mailadres, dan stuur ik het gewenste bestand (gpx of itn) toe.
Even kijken naar weekendsluitingen op de L 128. Deze is volgens mij in het weekend dicht voor motorrijders tussen steckenborn en woffelsbach, punt 22 naar 23 van je route, als ik het goed zie.
Yep, klopt helemaal.
Ervaring leert dat na het motorseizoen niet of nauwelijks gecontroleerd wordt op deze afsluitingen, en zeker niet als je je normaal gedraagt, daarom heb ik 'm erin laten zitten.
Mochten er mensen mee willen rijden die dat risico niet willen nemen, kunnen we de route altijd even aanpassen.
Ik heb me bovengenoemde link wel even opgeslagen, toch handig om te weten bij het plannen van routes, thanks.
Ik heb 2 alternatieven in elkaar gezet, waarvan route 2 nog steeds een stukje verboden gebied meepakt van Woffelsbach naar Rurberg, route 3 is dan helemaal "legaal.
Hierbij de plaatjes.
Laat maar weten waar de voorkeur naar uitgaat, route 1 is het leukste, maar illegaal, 2 iets minder leuk, maar ook minder illegaal, 3 nog iets saaier, maar wel legaal.
Ik heb nog even gekeken op Google Earth, en heb niet zoveel vertrouwen in de berijdbaarheid van de weg langs de Rursee, voor de zekerheid heb ik even een mail gestuurd naar de gemeente Simmerath, antwoord deel ik uiteraard met jullie.
Op verzoek van Bas gaan we wat eerder starten, om 11:00 uur, en we rijden definitief route 3.
De koffiepauze bij Jorgo wordt dan lunch, gaat daar ook heel goed.