Mss een stomme vraag, maar bij twijfel vraag ik liever. Wie kan me laten zien hoe de recyclizer hoort te zitten bij een r1100rt op een foto?
Twijfel over de plek waar die komt te zitten? De beschrijving die ik erbij kreeg voor de rt was: haal het voorste zadeldeel weg, maak de stekker los en steek de recyclizer erop, maar de enige stekker die ik zag zitten zat bovenop het luchtfilterhuis en er zat een blokje op deze stekker, moet deze er tussenuit gehaalt worden?
heb je geen foto voor nodig: de Recyclyzer komt er als een soort verlengsnoer tussen te zitten: maak de stekker los die op het luchtfilterhuis zit, dan past de Recyclyzer met één kant op het luchtfilterhuis en met één kant op de stekker die je net van het luchtfilterhuis afgehaald hebt: klaar, kan niet missen.
Hallo Bert dank je voor de reactie maar zo simpel is het dus en dat blokje wat op het luchtfilterhuis aangesloten zat ook laten zitten dus? En tussen het luchtfilterhuis en dat blokje de recyclizer zetten? Heb het er nu namelijk tussen uit gelaten en had al het idee dat de motor beter liep? Of doe ik dan iets heel verkeerd?
ik heb de indruk dat er al een extraatje ding tussen het luchtfilter en de kabel zat bij jou. Een foto van dat ding zou hier welkom zijn. Voor de rest blijft gelden zoals in mijn vorige bericht.
‘Ding’ zou al een soort Recyclyzer kunnen zijn, er zijn er meerdere maar daar zitten ook slechte tussen, zoek het draadje op het GS-forum maar eens op, ruim 80 pagina’s!
Mss nog te kort om wat te zeggen, maar de eerste 250km afgelopen zaterdag met de nieuwe recyclizer erop leek het naar mijn gevoel erop dat de beter liep! Komende week zeker merken of der verschil is of niet moet er iedere dag mee naar het werk!
Ik heb enige tijd geleden de 1200RT-versie in mijn handen gehad, vandaar.
En op Ebbo stond toen ook nog een afbeelding maar op die website zijn de menu’s niet meer voor mij zichtbaar.
Voor wat mijn mening waard is:
De beste is degene die een aparte, externe temperatuursensor heeft zodat een eventuele buitentemperatuur gecompenseerd kan worden én voorkomen kán worden dat de motortemperatuur (van het blok) eventueel invloed heeft.
Ja de vraag is indd welke zou nu de betere zijn? Qua prijs ga je der vanuit dat de power frk dat moeten zijn aangezien die bijna 9x zo duur is als de recyclizer … Hoe dat nu uit te vinden?
Vanuit de techniek kijkende naar het feit dat alle dergelijke oplossingen gebruik maken van 1 en dezelfde aansluiting op de inkomende lucht-temperatuursensor én de claims van die bewuste fabrikant, zoals
The Power FRK tunes both throttle and injection
en
The Power FRK measures the pressure’s variation of the air box, amplifying the values read by the air temperature sensor only while the throttle is open.
Ik krijg er een beetje een raar gevoel bij als ik zo eerlijk mag zijn;
Bijna alsof je het maar duur genoeg maakt, gelooft de klant dat het een goede oplossing moet zijn.
(Of zoals iemand anders het stelde: There is lots of talk on various motorcycle forums doubting this device does all it claims, basically it’s silly money for a ‘simple’ resistor tuner.)
Terwijl ik ze ook vaak genoeg bij BMW dealeRTs gedemonteerd ziet liggen, naast de Xenon-kitjes, PowerCommanders/RapidBike en dergelijke.
Ze gaan vaak bij het afval omdat de dealeRT er dan zeker van is dat ze niet opnieuw opduiken om zogenoemd een probleem oplossen (of juist veroorzaken).
Want hun mening was ik uiteraard ook benieuwd naar.
Kortom, bij de 1 zal het geweldig helpen en de investering waard zijn, de ander laat het uiteindelijk weer verwijderen na vermeende problemen of dat het totaal geen verschil maakt.
Of op z’n Cruijffiaans;
Als je geprobeerd hebt, weet je het. Of niet. Soms.
Ik pas mijn eerdere stelling dan graag nog iets aan:
De beste is degene die een aparte, externe temperatuursensor heeft en instelbaar/afstelbaar is zodat een eventuele buitentemperatuur gecompenseerd kan worden én voorkomen kán worden dat de motortemperatuur (van het blok) eventueel invloed heeft.
Bij dergelijke serieuze bedragen kan je volgens mij beter onderhand een afspraak maken met een tuner.
Dan kan je het krijgen zoals je het wilt hebben.
Want ultimo is het een kwestie van het beter afregelen van de brandstof cq. inspuiting.
zo vanmorgen eens de power frk erop gezet, om gewoon nog eens het verschil te proberen.
naar mijn mening werkt de recyclizer beter vooral in de lage toeren en qua reactie bij het gas geven had ik het idee dat die beter reageerde … of ligt dan aan mij?
mijn mening was wel vanmorgen nadat ik naar mijn werk was gereden de power fkr eraf en de recyclizer erop! _003