PROFICIAT !
En vele veilige kilometers zijn toegewenst.
![]()
Kenny
PROFICIAT !
En vele veilige kilometers zijn toegewenst.
![]()
Kenny
Vandaag kreeg ik een telefoontje uit de Benelux Michelin Technische Dienst over de vraag ivm de extra letter aanduidingen. Het was een leerzaam gesprek.
De 180/55- ZR-17 Pilot Road 2 voor de 1200RT is verkrijgbaar zonder aanduiding en ook inderdaad met de B aanduiding. Beide zijn geschikt voor deze motorfiets.
Het is namelijk zo dat de band met een B aanduiding een extra laag heeft in zijn karkas om a) versteviging te geven voor extra zwaar belading op zeer hoog snelheid en b) door deze extra laag kan die aan de duitse TUV voorschriften voldoen. Hier heeft ook de KLPD voor gekozen. Erbij is een “C” aanduiding verkrijgbaar voor de voorband in maat 120/70 ZR-17. Deze wist ik niet. Ook merkwaardig is dat de KLPD gebruikt de gewone voorband.
Banden met deze letters hebben door Michelin een meerprijs ingecalculeerd.
Michelin maakt binnen het PR2 programma ook andere letter types isw met de motor fabricanten speciaal voor diverse merken en types. Voor de Triumph Tiger bvb is de voorband harder en de achterband zachter met de speciale aandudingen dan de gewoone zonder lettertype.
In samenvatting is het een voor de doorsnee RT rijder een persoonlijke keuze of de meerprijs voor hem of haar een wenselijk en of nodig is.
met vriendelijke groeten,
Kenny
Weer handige info, bedankt!
Ja, dit had ik eigenlijk ook begrepen over de “B”-aanduiding. ![]()
Zoals al aangegeven deze bevalt mij uitstekend en komt er weer op.
Wat ik begrepen heb is er ook een achterband met een "C "-aanduiding. Deze is speciaal voor de Triumph.
Thanks voor de bevestiging Kenny. ![]()
ik was afgelopen vrijdag ook bij Kenny voor het plaatsen van wat nieuw rubber aan de voorzijde om de rit van zondag veilig te kunnen rijden(ging niet door voor mij, ziekmelding en lekker BINNEN gezeten) en het vervangen van de blokken(was nog niet nodig volgens Kenny, de helft zat er nog op) dus dat scheelde weer.
Nu ik er toch was Kenny gelijk verteld over de “bonk’ die volgens mij de remklauw maakt bij het wat steviger remmen, het voorhoofd begon te fronsen en er werd direct een onderzoek ingesteld. Na wat heen- en weer gewiebeld te hebben en het balhoofd te hebben gecontroleerd kwam de meester tot de conclusie dat de borgbout van de linker voorpoot los zat…
Mijn band was al enige tijd"scheef” aan het afslijten zoals je veel w/w/ verkeer rijd maar dat doe ik niet dus lijkt het nu dat het wiel toch scheef in de vork gestaan heeft. dit is nu het tweede punt wat ontdekt wordt nadat ik de motorfiets vorig jaar gekocht heb, begin dit jaar de achterband laten vervangen waarbij werd geconstateerd dat de remklauw gewoon loszat(dit was bij Nico).
Denk dat ik toch een bezoek breng aan mp w’veer om mijn ongenoegen te uiten cq te verzoeken of de knutselaar niet gewoon kan gaan kleien of zo…Persoonlijk houdt ik niet van grote werkplaatsen waar je niet mag zien wat er gebeurt of wie er aan je fiets sleutelt, gelukkig kan dat bij Kenny allemaal wel(incl. het in de weg lopen).
Kenny bedankt weer voor je expertise, de rekening met
korting en de gezelligheid
![]()
groet,
Mick
@kenny,
Bedankt voor de info ! Zoals ik al vroeg mbt tot de klpd band van het type “b” is nu door michelin beantwoord. Mofra in rijen monteerd deze op de klpd en klantenfietsen standaard. Bij mij gaat dus ook de “b” erop,alleen nog wat prijzen opsnorren… Ik laatm maar komen via int en monteer/balanceer hem op het werk wel.Dit gaat op de auto balancer omdat het naafgat groot genoeg is.
Ik spaar zo’n kleine 100 euri’s uit tov de dealert!
Groet Jeroen.
Binnenkort loopt mijn garantie af, ik ga zeker even langs bij Kenny. Ik ben zeer benieuwd geworden naar zijn koffie en deskundigheid!!
Kenny, je hebt een nieuwe klant!
greetz
Na al die goede reactie’s hier te hebben gelezen ben ik vorige week ook eens met de motor tot bij Kenny gereden.
Eerst een hartelijke verwelkoming door de hond en daarna een goede koffie ![]()
Na een grondige controle werden alle punten even op een rijtje gezet en vakkundig alles op het lijstje afgewerkt.
S’avonds had ik een hele andere motor, mooi afgesteld en een plezier om op te rijden.
Ik ben blij dat ik de verplaatsing heb gemaakt, de service en kwaliteit wegen niet op tegen de KM’s.
Keep up the good work.
Nog een aanvulling mbt de michelin pr 2 voor de
Voorop type “d”,achterop type “b” schijnt de beste combi te zijn volgens chef wp Mofra in Rijen,alleen de prijs van hun niet…
! Wow ! Heb hem nu achter voor 155 pleuri .
Dit was voor mij de reden om het te laten doen bij een gozer in Wernhout.Dichterbij als naar Kenny rijden… Maar ik weet 100% zeker Dat Kenny een man is met HART! voor de klanten en zijn uiterste best doet. Btw,@ Kenny: is je naam afkomstig van king kenny roberts of gewoon toeval dat je dezelfde naam draagt als deze superlegendarische yamahacoureur?
Tijdens een rit zal ik je zaak eens een bezoek brengen en aanschouwen,mooie combi.
Groeten Jeroen.
Nou… mijn middel naam is toevallig Robert maar ik heb eigenlijk nooit deze connectie verlegd. Ik zal mijn ouders een keer hierover vragen ![]()
@ Kenny : HUMOR ! Ik ben benieuwd. Erg leuk allemaal.
.
Grtn Jeroen.
Ik neem aan dat de service en kwaliteit juist wel opwegen tegen de (extra) km
:
:
![]()
Wat zijn de kosten voor de 1200?
Ze zeggen dat ze het gedaan hebben met mijn aflevering van de motor omdat toch alles open lag.
Net zoals nieuwe bobine en remblokken achter en nieuwe banden.
En nog een nieuwe schakelaar voor de achterbuddy verwarming.
Maar zit er wel aan te denken om dit volgend jaar bij je te laten doen.
![]()
Richard
en 90,- voor de 1150/ 1200
Goedenavond.
Mijn vraag, is er van de Pilot Road 2 ook een voorband met de type aanduiding B omdat een RT nogal zwaar op de voorband rust.
Er is wel een C aanduiding voor de MPR2 120/70-17.
De B suffix is uitsluitend voor de achterband in de maat die voor de 1200RT is gemaakt.
De KLPD heeft heeft niet voor de verstevigd voorband gekozen. Mijn vermoeden is dat het misschien te stevig is waarbij de stuur te veel feedback van de wegdek krijgt.
gr,
Kenny
Goedenavond.
Dan heb ik nu de vraag wat de type aanduiding C dan wel betekend?
Kees,
Ga 1 pagina terug naar mijn post van 8/10.
gr,
Kenny
Mijn vraag, is er van de Pilot Road 2 ook een voorband met de type aanduiding B omdat een RT nogal zwaar op de voorband rust.[/quote]
Mij is gezegd bij Mofra in Rijen,dat voor een
de ideale combi een type b achter en voor het type d is.Ik rijdt nu met de b achter en voorop ook een pr2 maar het exacte type vind ik nog niet op de band.Of het type d voor de voorband echt bestaat weet Kenny misschien te achterhalen?
,Jeroen.
MPR2 voor met B 120/70 ZR17 Speciale band voor BMW R1200ST/RT, K1200RS/GT´04, Honda CBF600/S/ABS, CBF1000, SuzukiSV1000N
D aanduiding op voorband is voor de Pilot Road en niet de Pilot Road 2.
gr,
Kenny