Service:
Regulier onderhoud van uw motor
Zoeken/oplossen van problemen
ABS diagnose
Uit,- en inbouwen ABS drukmodulator
Inbouw/opbouw van accessoires
Banden en montage
Schade afhandeling
Spuiten en of reparaties van onderdelen
Aanpassing- en evt. vervanging van vering(en) met HYPERPRO producten
Aankoop-onderzoek gebruikte motoren
MOTOR SERVICE AMERSFOORT is gevestigd in centraal Nederland:
Per 1 februari zijn we gevestigd:
Galileilaan 33 M
6716 BP Ede
T 0318 635 354
e-mail: info@motorserviceamersfoort.com
Website: http://www.motorserviceamersfoort.com Prijzen en tarieven genoemd in dit forum kunnen achterhaald zijn . . . wil je informatie over de nu geldende prijzen en tarieven neem dan even contact met mij op
STALEN REMLEIDINGEN
Oude rubberen remleidingen kunnen langzaam verteren met het resultaat dat ze gaan uitzetten tijdens remmen. In het slechtste geval onder hoge druk is een breuk met compleet verlies van remkracht wel mogelijk. Ook losgeweekte rubber deeltjes aan de binnenkant kunnen rem problemen veroorzaken. Voorkom veiligheid kwesties en evt abs pomp problemen want nieuwe staal leidingen gaan niet meer verteren !
Slangen zijn op maat in onze werkplaats gemaakt om jouw verouderd remleidingen te vervangen. De zijn vervaardigd uit een teflon buis met een rvs gevlekte mantel en een pvc coating aan de buitenkant. Alle kits zijn TUV gekeurd.
Daar heb je natuurlijk gelijk in en met de motorkaart krijg je nog een hartstikke mooie route ook. Nadeel is dat je met een motor aankomt die op bedrijfstemperatuur is en voor allerlei controles is een koude motor een vereiste. Dat is wat ik bedoel met “nadeel”.
Voordelen zijn…
Je hebt een mooie route gereden
Je wordt begroet met een kopje koffie
Alle vloeistoffen zijn warm en dun genoeg om in de de bakken uit te lekken
Tijd om de tupperware af te halen en werkzaamheden door te nemen
En tja wij kunnen toch de kleppen als bijna laatste klus laten
Hoeveel korting ik heb gekregen weet ik eigenlijk niet en het stond ook niet op de rekening, maar duur was het in ieder geval ook niet.
Afgelopen woensdag even bij Kenny langs geweest en service met een glimlach ervaren. Ik kan het iedereen aanbevelen.
Na wat pech met mijn eerste r1100rt (versnellingsbak, lees ergens anders maar) bij de verkoper een overstap gemaakt naar een andere 1100rt. Daar wat pech mee gehad, (defecte halgever) en wat domme dingetjes van de verkoper (in Amersfoort, wie wil weten wie meld zich maar bij mij) ben ik bij Kenny langs geweest om even een indruk te vragen van de motorfiets en er direct even een rondje om heen te lopen. En dat was goed dat we dat gedaan hebben.
Kenny heeft geconstateerd dat de schijven voor iets te veel speling hebben (binnenkort de busjes vervangen), we hebben de versnellingbakolie vervangen, cardan olie bijgevuld (die was bijna leeg!!, lekker afgeleverd door mijn vorige dealert) kleine inspectie rondom de fiets en een proefrit. (Motor is Oke) En hij heeft ook even de achterdemper afgesteld. deze stond veel te “slap” en kwam niet snel genoeg omhoog. Dat was te merken toen ik naar huis reed. Een wereld van verschil. Rem olie moet de volgende beurt vervangen worden
Verder lekkere koffie, goede informatie en voor mij een nieuw onderhoud adres voor de motor.
Oh ja en poetsen kan die ook
Groeten,
Sander.
Wie nog meer info heeft mag altijd contact met mij opnemen of in dit forum vragen.
In navolging van enkele mede Forumleden ben ik ook eens bij MSA gaan kijken.
Inderdaad; prima koffie!
En, belangrijker, uitstekende service: mijn uitgaande demping werd even nauwkeuringer bijgesteld.
Zelf was ik prima tevreden over mijn motor, maar het is goed als vreemde ogen er even naar kijken.
Voor sommigen is het misschien wat ver naar Den Dolder, maar … centraler kun je niet zitten in Nederland!
En het NS station Den Dolder ligt op loopafstand (600m).
En hier nog een tevreden forummer. Had me voorgenomen om een stukje te gaan toeren, zo na een aantal gedwongen weekjes winterslaap, wat denk je: doetiehetniet. Geen zin
Bougie eruit, geen vonk. Alle stekkerverbindingen gecontroleerd, uiteindelijk verdenking richting Hallgever, gezien de leeftijd en kilometerstand zou dat zomaar kunnen. Zo’n Hallgever heb ik niet liggen en het was buiten nog steeds behoorlijk koud. Dus Kenny gebeld en 2 uur later stond hij bij mij thuis met zijn auto en aanhanger. Motor meegegeven en hij zou het uitzoeken. De storing bleek iets totaal anders te zijn en trad dan weer wel en dan weer niet op. Ga dan maar eens zoeken , maar gelukt! Volgens mij heeft hij meer uren eraan gespandeerd dan in rekening gebracht. Maar het resultaat is wat telt.
Mijn mening: hij gaat netjes met zijn en jouw spullen om, denkt met je mee en zal niet met de duurste oplossing komen, is niet te beroerd om een vervoersprobleem op te lossen en loopt de motor ook nog even na voordat hij hem weer mee teruggeeft. Kortom, service zoals het eigenlijk zou moeten zijn. En ook ik heb de weg naar Den Dolder gevonden. Kenny, ga zo door
O-ja, de koffie is inderdaad goed.
Als de achterschokdemper van je fiets wat slechter wordt merk je dat in eerste instantie niet zo snel. Het gaat immers gelijdelijk aan. Toen ik Ken van Motor Service Amersfoort eens naar m’n RT liet kijken was eigenlijk zijn eerste opmerking: de achterschokdemper is versleten. Op zijn advies heeft hij vandaag een spiksplinter nieuwe . . . .
progressieve schokdemper van HyperPro gemonteerd.
Alvorens de montage heeft Ken de zg. 3D SHOCK EMULSION moeten bestellen want hij wordt nl op “maat” (gewicht en lengte bestuurder) gemaakt bij Hyperpro.
Vanmorgen was het zover, naar Motor Service Amersfoort getogen, waar de koffie klaar stond en “de service met een glimlach” begon. Binnen no-time was de oude schokdemper verwijderd en de nieuwe gemonteerd en kon ik weer huiswaarts keren.
WAT EEN VERSCHIL die progressieve veer !! De RT rijdt weer als nieuw met een ongekende wegligging. Onregelmatigheden in het wegdek vallen nauwelijks meer op.
Een prima ervaring dus: De service van Ken EN de schokdemper van HyperPro.
Jos
Het is mogelijk dat forum leden over prijzen en rekeningen kunnen schrijven. Uit respekt voor iedereen zal ik zelf niet mijn eigen prijzen hierop dit forum noemen.
Ik heb een zakelijk website, telefoon nr, en email adres daarvoor. Ik hoop dat je mij begrijpt want ik bedoel het best wel goed
Ik bedoel het ook niet vervelend of zo, ben gewoon nieuwsgierig naar de kosten van zulke vervangingen. Als je op internet zoekt vindt je ook prijzen, maar dat zijn kale prijzen en dan weet je nog niets. Dat je zakelijk gezien voorzichtig bent met dit soort uitspraken respecteer ik. Einde discussie