FORUMKORTING BIJ MOTOR SERVICE AMERSFOORT

Ik moet maar eens een afspraak, na 15 mei, gaan maken met Kenny. In juni staat een trip naar Engeland op het programma en voor die tijd nieuwe banden en een beurt nodig. :smiley:
Na alle lof uitingen op dit forum wil ik het zelf ook mee maken.

Ben

Afgelopen zaterdag kennis gemaakt met Kenny and his crib.

Absoluut service with a smile, ik werd hartelijk ontvangen, en er werd ruim de tijd genomen zaken door te spreken. Big RT Smile

De dame is ondertussen bij Kenny, ik ben heel benieuwd wat haar “gezondheids status” is.
En de nodige aanpassingen en projecten zullen worden gedaan _004

Oh ja, voor degene met (ook) een zwetende olie-peil glas;
Ik heb helaas ook last van dat euvel. Nu had ik een crash-plaat onder mijn dame zitten, die heb ik voor Kenny’s gemak vanmiddag ff losgenomen.
En daarop lag een aardig plasje olie!

Heb je dus ook een zwetende olie-peil glas, laat er wat aan doen, je verliest zeker olie op die manier!

Even een korte update;
De dame is nu al een paar dagen onder de goede hoede van Kenny.
Veel heeft hij ontdekt en opgelost, en beperk ik mij tot het stellen dat de vorige stealeRT een echte, onvervalste prutser is.
Ongeloofeloos hoe iemand zo onkundig met zaken kan omgaan, en eigenlijk de boel onjuist, potentieel gevaarlijk, en dus ook bedrieglijk gedaan (en ook gelaten) hebben.
Hun vriendelijkheid was met een valse dubbele bodem, ik vindt het ze niet eens waard een “excuus” email te sturen.

En enorme waardering aan Kenny’s adres voor het constateren, voorstellen en oplossen van al die zaken.

Ook wordt ik heel netjes via email (en soms zelfs ook telefonisch) op de hoogte gehouden door Kenny.
Wat hij gedaan heeft, de problemen die hij heeft opgelost, en wat hij de volgende dag gaat doen.

Hij is een persoon die leeft en werkt onder het motto;
Doe wat je zegt, zegt wat je doet.

Het zal nog wel een paar dagen duren voordat ik de dame weer kan gaan besturen, maar 1 ding ben ik van overtuigd;
Niemand mag meer aan mijn fiets sleutelen dan Kenny, daar heb ik wel vertrouwen in, dan komt het goed.

Gelukkig dat ik een bedrijfsfiets tot mijn beschikking had en heel erg weinig op mijn dame gereden had, daar was zeker schade van gekomen, uiteindelijk.

Heel erg boos en diep teleurgesteld ben ik in de vorige prutsende stealeRT, want ik heb hier echt jaren voor moeten sparen, en het had niet veel gescheeld of het was weggegooid geld.

En wat ik ervaar als nog het allermooiste , Kenny vindt dit “special project” nog heel erg leuk ook, hij doet het met veel plezier, geen uitdaging is hem te groot.

Kenny, ik weet dat je nog heel erg druk bent met de dame, maar ik zie het nu al met vertrouwen tegemoet, je hebt er weer een vaste klant bij!

Rob,

Heel graag gedaan _004

Gr,
Kenny

Rob,

Je maakt in ieder geval mij nieuwsgierig om wat voor soort zaken het gaat.
Kun je hier iets concreets over zeggen ?

bvd
Jan

Veel te vast aangedraaide schroeven, bouten en moeren, (ook voor bouten die ver buiten spec’s aangedraaid waren), olie-filter muur- en muurvast, lekkende (en dus niet zwetende) oliepeilglas, remschrijf-voor rechts verkeerd gemonteerd, lekkende montage van de rechter benzine-injector. :open_mouth:

En vandaag weer bij Kenny geweest;
De valbeugels zijn heel erg netjes gemonteerd,
Ook gemonteerd zijn grotere bochten en de Laser uitlaat, de fiets klonk en liep als een zonnetje!

Soms-hangende choke-kabel is heel perfect door Kenny opgelost.

Olie-koeler gaas is gemonteerd, zit er ook strak op, heel netjes.

Xenon gemonteerd, lekkere bats licht. (6000K overigens)

Voorbereidingen getroffen voor de montage van de Kisan VL-10 led-strips.

Ook gemonteerd is Stebel hoorn, dus wordt ik nu nog beter gezien en gehoord :smiling_imp:

Nu nog de zij-verlichting, verlichting op de olie-koeler en op de valbeugels en de dame is helemaal (voor deze keer, haha).

Als laatste zal het de signaleringsverlichting zijn, danwel gebruik maken van de expertise en inzicht van Kenny, hij is een master wat dat betreft.

Gefeliciteerd met de keuze, zal best een stevige investering zijn.
M.i. een signaal dat je zaken en jou business nog meer zeer serieus neemt, wat ik natuurlijk alleen maar kan toejuichen.

Met een beetje mazzel hangen mijn wielen dan binnenkort in jou aparaat voor de montage van de TPMS van ZTS _004

Ik verwacht, nee, ik weet, dat mijn stuur bijna automatisch en vanzelf naar Den Dolder zal trekken, als er service en onderhoud nodig is. :wink:

Is zeker een hele investering, maar ik ben er blij mee want ik heb een afspraak bij Kenny voor een grote beurt van de RT (tegen die tijd is de km stand 117000) en nu kan hij met een een beetje geluk, als de machines er zijn, meteen de banden vervangen. Ben ik even Big RT Smile

Ben

Gefeliciteerd met deze aankoop. Mooi dat dat gedeelte straks ook meegenomen kan worden tijdens het onderhoud.

Gisteren een bezoekje aan Kenny gebracht samen met de titaangrijze RT. Een prachtige zaak voorzien van allerhande faciliteiten om professioneel met je RT om te gaan.
Zeer vriendelijke ontvangst, kopje koffie, gezellig praatje gemaakt en aan de slag.
Wat moest er gebeuren:

1. Monteren stroomkabel Zumo 660. Blijkt een omgekeerde aanpak te vergen t.o.v. de Zumo 550-kabel en is uitstekend gelukt. Helemaal zoals ik het wilde. De kabel is direct op de accu aangesloten. Wel zo makkelijk. De Zumo zal toch zijn waar ik ben

2. monteren xenon-verlichting (Pilot H7 5000K). Ook prima gelukt. Wil je écht wit licht? Hou het op 5000K. Hierboven krijgt het licht een blauwe gloed. Maar wat een gepiel trouwens zeg. Kenny had hier speciaal zijn kinderhandjes voor opgeschroefd gaf hij aan
 Ook het stadslichtje wilden we vervangen voor een LED-versie. Voordat ik de set bestelde even goed de onderhoudshandleiding erop nagekeken welk type erin moest: steekfitting of bajonet. Bajonet volgens de omschrijving. Welnu de onderhoudshandleiding zit er volledig naast! Tip: controleer fysiek welk type je nodig hebt! Eens kijken of ik het Pilot-setje (gaat per twee) kan omruilen voor de steekversie.
  3. Verversen motorolie en filter. De verkoper had afgelopen december aangegeven er 10W40 in te hebben gedaan. Maar omdat ik een mooiweerrijder ben had het mijn voorkeur deze te vervangen voor de Bel-Ray 20W50. Niets dan het beste voor het maschien en het gevoel.

Verder zijn de volgende puntjes ook nog even meegenomen:
4. De veer/demperinstelling is bekeken en die stond toch wel een beetje slap. Dus deze is ook netjes afgesteld
5. De zwarte boutjes die het Tupperware op hun plaatst houden zijn vervangen voor prachtige RVS-exemplaren.

De rekening (via pdf thuisgestuurd gekregen) viel ook erg mee onder het mom van “ik ben nog aan het leren dus het moet allemaal een keer sneller gaan”. Ook de olie was zeer schappelijk geprijsd.
Om 14:45 vertrok er weer, uitgezwaaid door de voormalig straaljagertechnicus en zijn trouwe inmiddels zevenjarige viervoeter Nina, een nieuwe tevreden klant vanaf de Fornheselaan 224 om op termijn terug te keren voor de 40.000km-beurt. MSA heeft er een klant bij!

Al met al is MSA een aanrader voor wie:

1. het beste voor heeft met zijn RT;
  2. er zeker van wil zijn dat het goed gebeurt;
  3. er graag bij blijft (Kenny vindt dit helemaal geen probleem) om te zien hoe een, en meer specifiek je eigen, RT er onder de rok uitziet en er wat van wil opsteken;
  4. houdt van een goed gesprek met een lekker bakkie koffie;
  5. en niet het vel over de oren getrokken wil worden (de eventuele reiskosten worden m.i. volledig gecompenseerd)

Om het nog korter samen te vatten: de aandacht die aan je motor wordt besteed kom je nog maar zelden tegen en is in zes woorden samen te vatten: alsof het zijn eigen RT is.

Btw, de 1100RT van dutchmidiman stond er als naked bike wel erg bloot bij. Kenny was er nog druk mee bezig allerhande beugels, verlichting en toeters en bellen op te monteren. Na deze behandeling zal ze als fat boy (nee, geen Harley) op 's lands wegen wederkeren
 :slight_smile:

Dank je wel Tour-ist en iedereen die de tijd en moeite hebben genomen om te komen en daarna wat te schrijven _004
Jullie geven meer aan mij dan alleen maar worden kunnen beschrijven. Passie, toewijding en integriteit zijn ook vanuit jullie kant volop aanwezig !

Trouwens wil jullie attent maken over een paar nieuwe diensten die ook op mijn site onder SERVICES zijn bijgekomen.

Herstel en / of spuiten van onderdelen
Ik ben nu een officiele dealer van HYPERPRO producten geworden.

Veilige kilometers en tot ziens,
Kenny

En vandaag mijn dame in volle glorie (dus met haar “kleren aan” :wink: ) mogen aanschouwen;
Kenny heeft er werkelijk iets prachtigs van gemaakt en zijn uiterste best gedaan, wat een plaatje!

Qua verlichting heb ik voldoende om een “mobiele landingsbaan” te zijn, dus een zwaardere dynamo (60A ipv 50A) staat in de planning :laughing:

Kenny heeft ook heel mooi de fiets qua kleine beschadigingen, krassen e.d. opgeknapt, je zou bijna zeggen dat het een volledig nieuwe fiets zo uit de showroom cq. fabriek is.
Ook heeft Kenny, in goed overleg natuurlijk, de cylinderkoppen heel strak en netjes (alsof het af-fabriek is, zo mooi!) zwart gemaakt, de zij-verlichting op kleur gebracht met mijn fiets (anders leken het wel “puistjes”, zo’n schril contrast met de kleur van mijn fiets).
Oh ja, ik heb dus kleur-code 745, en dat is Opal Bleu (nadeel als je kleurenblind geworden bent :wink: ) met dank aan Kenny _004 , ik heb de bewuste relevante poll (Welke kleur
) aangepast, ik behoor nu tot de 9% :laughing:

Nog een paar puntjes-op-de-i en kan ik eindelijk eens gaan genieten van de fiets.

Ik zal hier geen uitgebreid verhaal gaan neerzetten in dit specifieke topic wat Kenny allemaal gedaan heeft aan de fiets, maar Kenny heeft echt heel veel uren gestopt om aan vrijwel al mijn wensen en verzoeken te voldoen, en nog veel meer dan dat.
Van het monteren van de valbeugels (de Wunderlich oplossing zijn toch niet echt service-vriendelijk!) tot het aanpassen van de crash-plaat in verband met die valbeugels, het monteren van allerlei verlichting, en het wegwerken van alle bedrading. Montage van de Laser-uitlaat en grotere bochten, en samen het meermalen vervangen van de Motronic-chip (tip: volg de handleiding nauwgezet, ook al is deze niet volledig of onduidelijk, je moet de coding-plug verwijderen en niet meer terugplaatsen!), voorbereiding voor de extra communicatie, montage afsluitbare olieplug, xenon-verlichting, en de nodige schakelaars, vervangen accu door Odyssey. Kenny heeft zelfs netjes alle extra zekeringen gemarkeerd en nabij een centrale plek gebracht, zodat ik weet welke waarbij hoort, mocht dat nodig zijn.
Montage van de instelbare spoor-stang, en natuurlijk de beurt. (waarbij het olie-filter meer dan muurvast zat :open_mouth:)

Ik denk dat het gewicht van de fiets wel iets is toegenomen :sunglasses:

Voor nood heeft Kenny een aanpassing gedaan aan de choke-kabel, die zal bij een volgende beurt, net als de dynamo, vervangen gaan worden.

Wat ik ook nog even wil aangeven; Kenny had er duidelijk plezier in al die “special projects”, net als ik, en heeft er geen enkele moeite mee naar je te luisteren, en ook zijn ervaringen en adviezen te delen.
Je bent er als klant, maar ik ervoer het meer als een forum-lid die graag wilde helpen, mee-denken en dingen deed.
Uiteindelijk heeft het natuurlijk geld gekost, daar heb ik voor gespaard en al die tijd ook niet gereden, maar het resultaat overschaduwt de “pijn” van de kosten wat mij betreft, het resultaat is meer dan wat ik voor ogen had.

Kortom, ik ben meer dan tevreden over de Service en toewijding van Kenny, en hij kan zeker op mij rekenen tot zijn (vaste) klantenkring.

Langs deze weg mijn zeer grote dank aan Kenny voor zijn meer-dan-puik werk en het resultaat ! _004

(en nu maar hopen dat Dave geen nieuw topic opent “Wat heeft DutchMidiMan zijn RT aangedaan” :laughing:)

Ja wellicht werkt DMM bij dit onderwerp nog niet met de modernste digitale technieken en zit hij momenteel in de donkere kamer met negatieven enzo te klooien waarna hij vervolgens richting scanner moet 
 etc.

Of het geheel past niet meer voor de lens,

Of door alle toeters en bellen en verlichting is de foto steeds overbelicht
Big RT Smile _004 :smiley: :laughing: :wink:
Ik ben benieuwd.
T’is in ieder geval ook zo’n mooie OPAL BLAUWE _004

Rob heeft belooft de foto’s VANAVOND te ontwikkelen en hierop te plakken.
Het duurt iets langer omdat zijn nieuwe accu heeft plutonium korrels inzitten.
Een noodzakelijk aanpassing vanwege alle accy’s. :laughing:

gr,
Kenny

Ben van de week ook bij Kenny geweest. Had problemen met het goed lopen van de motor en Kenny gebeld.
Kon gelijk komen en op de brug. Diverse afstellingen gedaan .
Na 3 uurtjes weer terug en motor liep een stuk beter.
Zal later een duidelijker verslag maken,(ivm tijd nu) maar op en top service.
Hij heeft er weer een klant bij. Motor van Rob ook bekeken, maar daar is zoals hij zelf al zegt ook aardig aan gesleuteld met kromme vonken accessoires e.d. en net spuitwerk.

Groeten Bertus

En op de navolgende link is een 1e visuele impressie te vinden van al die noeste arbeid van Kenny;
http://www.bmwrtforum.nl/forum/viewtopic.php?f=47&t=2031

Kijk en geniet (hopelijk) mee.

Vandaag heeft Kenny de laatste hand, voor wat betreft zijn voorlopige ( :wink: ) werkzaamheden, aan mijn dame gelegd.

Ik heb de afgelopen twee weken Kenny leren kennen als een zeer toegewijd persoon die echt er voor gaat, en geen enkele uitdaging (en geloof mij, ik had flink wat uitdagingen voor Magic Kenny!) is hem te groot.
Ook bemerkte ik heel snel dat Kenny weet waar hij over praat en veel ervaring heeft, bijzonder indrukwekkend.

Kenny denkt niet in problemen maar in oplossingen, en ik ben regelmatig prettig verbaast over zijn inventiviteit, toewijding, en vooral ook zijn vakmanschap.
Hij is misschien dan formeel geen BMW Motorrad gecertificeerde monteur/dealer, maar ik weet nu uit eigen 1e hand en ervaring, Kenny is echt top, klasse, no-nonsense en echt de moeite waard, ongeacht je wensen en eisen. Menig dealeRT zou wensen zo’n persoon tot hun team te mogen rekenen.
Zoals het gezegde gaat: Their loss, our gain!

Ook is Kenny een goede leermeester, hij vindt het leuk om zaken uit te leggen, heeft volgens mij echt engelengeduld (sorry voor mijn soms ondoordachte acties, Kenny! _002 ) en gaat met respect met je om, ook met jou spullen en jou fiets.
Ook vragen stellen, een mening vragen, ideeën opdoen, geen enkel probleem voor Kenny.
Maar ook meedenken met de klant, daar maakt Kenny ook heel veel ruimte voor.

Ik meen het serieus als ik zeg dat je zeker eens Kenny moet overwegen, sterker nog, (als ik zo vrij mag zijn), je zou niet eens iemand anders moeten willen overwegen!
Wellicht, na dit alles gelezen te hebben, je eens bij Kenny langs moet gaan, om eens kennis te maken, en zelf een mening te vormen, en of je ook zo lyrisch wordt zoals ik nu ben.
Na die twee weken is dat gevoel bij mij niet weggegaan, het is zelfs sterker geworden.
Kenny staat in ieder geval na deze meer dan positieve ervaringen, met stip, bij mij op 1.
En niemand kan aan hem tippen wat mij betreft!

Ik wil langs deze weg expliciet Kenny heel erg hartelijk danken voor zijn geweldige inzet, goede zorgen en de echt perfecte job die hij geleverd heeft, je bent een ster!

(wat ik ook nog ff wil aangeven, zonder al te veel details te geven, Kenny is ook bijzonder behulpzaam en gaat “beyond the call of duty”, Kenny weet wat ik bedoel)

Nou Rob,

Ik ben spraakeloos :blush:

Ik kan nu alleen zeggen heel veel plezier, goede ervaringen, en vele veilige en fun kilometers met JOUW motorfiets zijn toegewenst. _004
En nu maar rijden !!!

Hartelijk dank voor jouw woorden.

Met vriendelijke groet,
Kenny

Beste Kenny,

Vandaag de dame een paar uurtjes de teugels laten vieren, mijn hemel, het is een totaal andere fiets!
Natuurlijk is het rijden ff wennen, maar na een uurtje, h e e r l i j k.
Ik kreeg er een natte neus van, en heb genoten hoe de dame zich gedraagt, ze wilt heel graag kan ik je vertellen, het is net een kanon op twee wielen :open_mouth:
Doseer je het gas, dan kriebelt ze je lekker. _005
Trek je echt aan haar gas, dan runt ze als een speer, nu weet ik wat de 1100 kan, dat is indrukwekkend!

Ook lekker hoe linear ze op het gas reageert, het blijft maar gaan.
Is het wel mijn eigen fiets vraag ik mij zo langzamerhand af, je hebt echt puik werk geleverd.
Dit had ik echt niet verwacht, wat een genot, morgen weer, en overmogen en de dag daarna, want ik kan er eerlijk gezegt geen genoeg van krijgen.
Maar even gestopt vandaag, want het werd donker en haar 1e avondje stappen wil ik nog ff bewaren. :sunglasses:

Morgen ook kijken of ik wat snelwegen kan pakken dat ze echt ff wat langer de vrije loop krijgt, om de stof onder haar rok vandaan te blazen en zo. :wink:
Maar ik hou het beperkt natuurlijk, Neerland’s dienaars met hun flits-apparatuur zijn vaak hele aardige mensen die ook hun werk doen, maar ik vindt het toch zonde-geld.