Ja, dat gaf HyperPro ook nog aan;
Naar verluid hebben GS(A) met ESA vaak wat snel(ler) last van problemen door vuil/roest op het motortje, o.a. door het gebruik offroad.
De afscherming van het ESA gedeelte is minimaal en eigenlijk ruim onvoldoende (mijn woorden).
Zo zie ik op mijn WP achter-veer heel veel kleine roestpuntjes zitten, rondom.
Dat is een kwaliteitsprobleem in mijn optiek, de lak is te dun aangebracht.
WP kan ook goede vering maken, maar door BMW’s strategie de (bouw)kostprijs van de motor te drukken, worden er bochten afgesneden (soms letterlijk) ten koste van de kwaliteit. Een heel jammerlijke keuze, want kwaliteit geeft ook veiligheid en comfort, vindt ik zelf.
Ook op de 1200RT wordt het straatvuil vrijelijk rondgeslingerd.
Het is niet voor niets dat Wunderlich (en anderen) zijpanelen maakt om het fameuze gat nabij de passagiersvoetsteunen op te vullen.
Daar komt echt (ook) heel veel vuil doorheen heb ik gezien en bemerkt bij een 1200RT die dagelijks door weer en wind gebruikt werd.
Zelfs voor de K1600 bestaan er dergelijke extra zijpanelen, naar verluid hebben die krek hetzelfde probleem! 
Kijkende naar de 1200RT en de afscherming van de schokdemper is deze volgens mij wel redelijk afgeschermd tegen het straatvuil, zo te zien.
Desondanks heb ik ook een rear hugger/mug guard gemonteerd, maar dat was meer voor mijn Carbon fetisj. 
Bij de 1200RT zal het meer regen/vocht zijn die bij de schokdempers kan komen. Denk ik. Als ik het vuil zo bekijk in die regio. 
Goed, ik kan waarschijnlijk dus een groot gedeelte van mijn verjaardagsgeld gaan schenken aan JJ Suspension. 
Wie weet hoe lang het dempermotortje al vast zit, een gemiddelde gebruiker zal dat niet 1-2-3 bemerken, HyperPro heeft het een paar keer gecontroleerd voordat hij daar melding van maakte.
En klopt het weer waarom ik zo weinig merkte van de verstelling normal, sport & comfort aan de voorzijde, én mijn eerdere stelling dat die standen niets zouden doen met de voorzijde, het blijkt “gewoon” een defect op mijn schokdemper aan de voorzijde te zijn!