Zo, je hebt dus belooft om niet te lachen……
Afgelopen woensdagavond moest ik voor een vergadering naar Hilversum, het weer was redelijk dus dacht, even lekker op de motor.
Bij het starten zag ik al dat de brandstof op reserve stond dus eerst even langs de pomp.
Bij de Shell hebben ze tegenwoordig heel wat verschillende type’s brandstof kwam ik achter.
Er is euro 95, V-power benzine, V-power diesel en gewone diesel.
In mijn gedachten was er 95, 98 V-Power benzine en diesel……
Ik nam de op een na meest rechter pomp dus naast de diesel, bij de diesel zit zo’n klepje “pas op diesel”
Even afrekenen, 20 liter 20 euro viel nog mee dacht ik……
Nu komt het (en je heb beloofd niet te lachen ….) ik heb mijn R1100RT vol gegooid met diesel.
Ik had het niet in de gaten dus startte gewoon de motor en deze liep al na 10 sec. erg beroerd.
Dus de ANWB maar bellen. Erg vriendelijk allemaal maar het duurde wel anderhalf uur.
Om kwart voor 11 kwam hij aan.
De brandstof uit de tank proberen te halen en daarna weer volgooien met (echte) benzine.
Er ging maar 13 liter in…… hmmm waar zijn dan die andere minimaal 7 liter gebleven. Starten, starten, starten maar het ging niet meer lukken.
De enige oplossing was een berger bellen en de motor naar de dealer laten brengen.
Omdat ik vrijdag een weekend wegga op de motor had ik hem liever thuis.
De vorige keer duurde de reparatie ook een week (was natuurlijk wel wat anders)
De aardige man van de ANWB gaf aan wat ik thuis kon doen (kappen eraf, vlotters en tank leeg laten lopen, bougies schoonmaken en weer proberen).
Hij wilde een berger voor mij gaan bellen maar ik dacht tjee het is half 12 en het is maar een paar honderd meter (1km) ,
ik ga wel duwen, de anwb meneer vroeg nog: “weet je het zeker? Het is een zware motor.) Maar een echte kerel kan toch wel even zijn R1100RT naar huis duwen.
De tocht begon, normaal kom ik niet op een fietspad en zag dat deze toch anders ging dan ik verwachtte.
Ik moest een drukke straat over en dat gaat met de fiets onder een tunneltje door.
Je raadt het al; naar beneden was geen probleem, maar toen weer omhoog.
Totaal kapot kwam ik na een half uurtje thuis aan. Onderweg hoestend en proestend (ik nam me ter plekke voor om direct te stoppen met roken)
Thuis even een flink glas water en rustig op de grond voor de bank zitten.
Na een half uurtje, het was inmiddels al ver na middernacht, moest ik toch wel naar bed.
Oeps, ineens erg veel pijn, lopen ging niet meer en ook ademen ging steeds moeilijker.
Geprobeerd in bed te gaan liggen maar het ging steeds minder en de pijn steeds meer.
Toch maar even de huisartsenpost laten bellen door Jolanda. Op verzoek van de dokter toch maar even naar de spoed eisende hulp. (01.00 uur)
Na een flink onderzoek van de arts gaf deze het advies om maar flink wat medicijnen tegen de pijn in te nemen. 2x paracetamol en 3x ibuprofen (of hoe ze dan ook heten).
Uiteindelijk goed geslapen en goed wakker geworden, de pijn is een heel stuk minder.
Voor de deur staat nog steeds de R1100RT met in de tank 13 liter benzine en waarschijnlijk 7 liter diesel.
Pijn aan mijn rug en morgen met de motor naar valkenburg…… (ik heb enkel nog vanavond om dit op te lossen)……
Ondertussen schrijf ik dit verhaal weer met een sigaret naast me op de asbak.
Wat hebben we weer geleerd?
Een R1100RT wil niet op diesel rijden
Beter luisteren naar iemand van de ANWB
Sommige RT rijders houden zich niet aan hun belofte ![]()
Echt stoppen met roken is toch moeilijker dan ik dacht.
Als er nog tips zijn voor mijn motor hoor ik deze natuurlijk graag.
Marco