Een rode RT ja of nee?

Bij mijn -1200- uit 2009 -83500 km hoor ik bij koude motor ook getik. Was ook zo bij de -1100- . Maar een keuring zou ik zo-wie-zo aanraden als je 'm particulier of zonder garantie wilt kopen.
Het lijkt er op dat het een uit de eerste bouwjaren van de 1200 is, dus met het servo-gestuurde ABS, net zoals bij de -1150- . Daarvan is bekend dat (bij slecht onderhoud) dure reparaties aan kunnen komen. Dus: het geluid van de inwerking tredende servo moet duidelijk hoorbaar zijn. Gebruik de zoekfunctie eens op dit forum over ABS problemen.
Een onderhoudshistorie zegt ook veel; het is natuurlijk prettig als die er bij zit.

@ Nomko: Tja, die topkoffer hè? Standaard verkrijgbaar in de kleurstellingen zilver en zwart… :smiley: . Wil je 'm in een andere kleur: wrappen of spuiten. Die “knoppen” die je links in de kuip ziet, zijn de gaten voor de radioknoppen. De afdekkap die daar hoort te zitten als er geen radio is ingebouwd, zal wel verloren zijn gegaan. Herrn BMW heeft bedacht om dat kapje met een kliksysteempje te bevestigen; héél diefstalvriendelijk… :O .

Hoi allemaal,

had mij inderdaad al in gelezen over de ABS problemen van de vroege modellen (dit is een 2005 model)
dus heb de rem vol in de ABS geknald en geen blokkerende wielen wel natuurlijk het geluid van de ABS pomp maar dat is goed want die doet het dus.
Verder heeft hij niet zo veel opties (al een pak mee al mijn huidige Honda ST1100) De BMW heeft ABS handvat verwarming elektrische ruit (is altijd denk) en natuurlijk een boordcomp. Het kapje wat op de plaats van de radio bediening hoort is er dacht ik wel bij al hoorde ik dat die nieuw rond de 11,- dus das ook niet erg. Verder vind ik de motor heel erg lekker rijden veel pittiger als de Honda die ik heb (is een geknepen USA versie mij ST1100) en je zit ook net ff wat beter op de BMW. Wat ik ook erg fijn vind van de BMW is dat hij zo ligt aan voelt (hij scheelt maar een 50Kg met mijn ST1100) mijn mijn Honda voelt eigenlijk log vergeleken met hoe wendbaar de BMW is en hij is natuurlijk ook rood dat vind ik zoizo erg mooi want mijn Pan european is ook rood _004

Ohja en ik zat aan de remklauw om deze even los te zetten van de schijf en dan aan het wiel voelen voor speling maar voelde allemaal erg netjes en niks geen speling Big RT Smile

Dus ik ga as zaterdag voor een 2de proefrit met mijn vrouw en als alles goed bevalt en we het overal over eens worden is mijn planning dat ik hem 17 mei ga halen _004

Weet niet of je um particulier of bij een zaak koopt maar afleverbeurt kan geen kwaad incl kleppen stellen. Weet niet of het aan kwaliteit van filmpje ligt maar het is een flink tikkend geluid (zo lijkt het althans).
Mijn RT zit ook bijna op 200.000k en heeft nog de originele koppeling. Vervanging gaat er zeker aankomen. Enig idee hoe het met de koppeling is? Reeds vervangen en zoja, wanneer? Vervangen is een kostbare reparatie. Vandaar.
Mooi van de buitenkant zegt niet alles maar neem aan dat de prijs met zo’n km stand er ook wel naar is…
Oh ja, voorwiel eruit en wiellagers checken is misschien ook nog wel iets. Die zijn bij mij n.l. al wel een keer vervangen.

Ik ga er vanuit dat de koppeling vervangen is geweest aangezien dat de versnellingsbak gereviseerd is :wink:
En wat zoizo heel erg handig is dat ik alles zelf durf te doen :wink: (doe ook het onder houd en alle reparaties aan mijn andere voertuigen zelf) _004
Maar hij komt van een motorzaak dus een beurtje zit er dan zoizo bij :wink:

Die spiegelkapjes zijn toch van een 2012/2013 model ?
Teminste bij mijn ombouw project werd ik daar op gewezen dat de oude doorlopende kapjes tot 2011 gebruikt werden en die met het hoekje er uit vanaf 2012.

Verder een mooie motor om te zien !

@prensel ik zou het echt niet weten :wink:

Bij welke kmstand is de bak gereviseerd dan?

Altijd een aankoopkeuring laten doen!
Wat moet dit ding trouwens kosten, en wat is je budget?

Bij aanschaf meteen de topkoffer laten spuiten!! (kan via de dealer en kostte mij ca. € 280)

De spiegelkappen zijn model 2005 - 2009. Neusje van het voor spatbord lijkt wel van een model 2010 - 2013 afkomstig.

Ziet er verder prachtig uit. Nu kunnen foto’s je makkelijk voor de gek houden maar als een motor er met die kmstand zo goed uit ziet is hij wss van een echte liefhebber geweest en is de kans groot dat er ook technisch goed op gepast is. Afhankelijk van de prijs kun je de “gok” wagen. Ben je hier niet comfortabel bij, laat dan een aankoopkeuring doen.

Hartelijke groet,

Nico

Hij is altijd dealer onderhouden en netjes alles afgetekend in het boekje _004

Het zou ook een schade motor kunnen zijn die opgeknapt is met 2e hands onderdelen…
Een aankoop keuring lijkt mij in dit geval wel erg verstandig…

Henk7777

Hoi het is zeker geen schade motor hij is van eerste eigenaar en altijd dealer onderhouden geweest _004

Je hebt totaal gelijk, ik zit gewoon niet goed te kijken :slight_smile:
Knikje van latere modellen zou dan bovenaan zitten.

Ik ben even benieuwd naar alle open gaten links in de kuip. Zijn de afdicht doppen er uit gevallen of zit er een ander verhaal achter ?
Verhttps://www.bmwrtforum.nl/forum/posting.php?mode=reply&f=63&t=15110#der ziet de motor op de foto’s er prachtig uit.

Het afdekkapje zat er niet op :wink: en hij heeft geen radio.

Nou heb hem gekocht krijgt nog een afleverbeurt en remsysteem word gespoeld en allen vloeistoffen enzo vervangen _004 17 mei ga ik hem op halen dus nu het ergste wachten -kwijling-

Dat worden een paar zware weken [emoji57]

Hartelijke groet,

Nico

Een mooie periode om dit Forum door te spitten, een afdekkapje te bestellen en het topkoffer in kleur te laten spuiten. Ook wel ‘voorpret’ genoemd… -kwijling- :smiley:

I.i.g. proficiat.

Afdek kapje zit er gewoon bij hoor :wink: zal er alleen niet op (nu wel) en stoor mij niet aan de top koffer want het zilver komt op meer plaatsen terug op de motor _004 dus lekker verder met mijn eigen in lezen over wat ik allemaal wel en niet zelf kan doen aan de motor _004 en wachten

Wel plezier er mee, hij ziet er mooi uit en als ik je filmpje zie ben je al aardig thuis met hem :ok_hand:t2::+1: