Connected app verliest contact met de motor

Sinds de laatste connected update 5.2.0 verliest de app regelmatig de verbinding met de motor. R 1250 RT (2021)
Irritant want je moet stoppen om alles de app en de motor te herstarten. Weet iemand een oplossing?

Denk dat je de verbinding moet weghalen, app van de telefoon verwijderen, telefoon uit en dan weer aan zetten.
Dan de app weer downloaden en installeren en dan de verbinding met de motor maken.

Zogezegd weer met een blanco start beginnen.

En als dat niet helpt… een XT kopen…

Succes

Henk7777

De kwaliteit van de verbinding verschilt erg tussen IOS en Android devices.
Wat voor smartphone heb je?

Maar dan toch eerst eens gebruikers verzamelen om een gezamenlijke actie tegen Herr BMW te starten.
Het woord ‘schandalig’ is een compliment voor het product dat ons geleverd is.

Heb je deze optie al aangezet?

Welke versie is dat?
Ik heb op IOS 5.2.0 en zie die optie niet.

IMG_2061.PNG

Andriod, versie 5.2.

Het bekende Apples and Peers…(nee, dat is geen Engels…).

FF afwachten wat TS voor OS heeft.
(en dat ie tegenwoordig Nederlands :smiley: )

Ik heb een iPhone 13pro.
En ik heb dit probleem niet eerder gehad.
Het is sinds Ca 3 weken.
De app verwijderen etc ga ik proberen maar ik weet pas na de volgende rit of dit werkt.

Hieronder een advies van BMW Support:
Eén punt is onwaar. Herstarten van een iPhone sluit de applicaties niet.
Ik heb het zelf nog niet zo uitgevoerd.

We would ask you to update your iPhone to the latest iOS-Software (17.4.1) and the Connected App o version 5.2. Please note that some individual settings of an iPhone will be resetted in case of an update. Please check:
that no power/battery-saving modes are switched on during the use of the Connected App.
that the app has permanently access to your location (Settings > Location > Always).
If a change in the settings of your mobile were necessary please start the app again.

Finally we ask you to reset the Connectivity/TFT display (call up the >Settings< menu. Select >Reset all< and confirm) and delete all pairings at your iPhone and your communication system. Then set up the pairings completely new (please note in this context that both your iPhone and your communication system may only be paired with the Connectivity/TFT display. An additional direct pairing between communication system and iPhone can cause problems/malfunctions).

Recommended best practice WiFi iPhone settings:
Go to settings on your iPhone > WiFi. Tap your home WiFi name or address and set “Auto-Join” to OFF Also, set “Ask to Join Networks” to OFF. In addition, please put any other smart devices you may be carrying (such as an Apple Watch) in flight mode.

Phone Location:
The location of your iPhone is important because the WiFi signal from the bike only has a very short range. The bike’s WiFi is designed to only connect with a iPhone that is located in the immediate vicinity of the Connectivity/TFT display. Location options include the charging compartment and handlebar mounted RAM or similar system. Note that the iPhone cannot be kept in the side or top cases, nor should it be in a jacket, pant pocket, or tank bag as those locations result in disturbances.

Recommended Startup Sequence. When connecting a iPhone to the bike before a ride, the recommended procedure is as follows:

  1. As a general practice restart the iPhone prior to each ride. This clears and closes any open apps, which reduces the potential for interference from any open/running apps. Sometimes there are many apps opened, which can potentially be a source of conflict for the WiFi signal or the operation of the iPhone with the bike. After restarting the iPhone, open any apps that will actually be needed during the ride.
  2. Turn on the Connected App, set it up on the bike, and then turn on the bike.
  3. Wait for the iPhone’s Bluetooth to connect to the bike. “Connecting to bike” will be indicated on the iPhone and when the bike is connected it will then indicate “connected to
    bike” on the iPhone screen. This normally takes about 10 - 15 seconds.
  4. After the Bluetooth is connected, wait for the bike’s WiFi to connect to the iPhone. When it starts to connect, “Starting Map Mode” appears on the iPhone’s screen, typically with a “Spinning Circle” in the upper right quadrant on the iPhone’s screen. If WiFi does not connect within approximately 10 - 15 seconds (consider that to be too slow), tap on the spinning circle. A small rectangular map icon will appear in its place. Tap on the rectangular icon and it will ask to "join WiFi.” Tap “Yes”. Usually this will result in a connection in 5 - 10 seconds. If not, tap the spinning circle again, then tap the rectangular map icon when it appears and try to “join WiFi” again. This should not be needed more than once but if the connection feels too slow, repeat the process. We refer to this process as “forcing” the WiFi connection, but we find that it results in an improved connection which does not fail. A number of others customers been using this procedure and have reported that it works well and as described here.
  5. We usually do not turn on and connect the headset to the bike until we can see the maps on the Connectivity/TFT display. The helmet icon will appear on the screen and you will hear a message saying “phone connected”.
  6. The whole process normally takes only 1 - 2 minutes or so, but it sometimes varies. We never try and wait out the WiFi connection process if it appears to be too slow without trying to “force” the connection using the above mentioned procedure. In our experience, a slow connection is indicative of a weak connection, so we repeat the process until we get a faster connection as we feel necessary.

Dat de telefoon niet in je jack mag zitten omdat dat storingen op zou leveren is dan toch i.m.o. een denk/constructie/implementatiefout van de ontwikkelaars. -naughty-

Ik heb de telefoon altijd in het jack zitten en ben de verbinding met de XT nooit kwijt!

En heeft jouw XT een WiFi verbinding met de smartphone?

Nee, dat is een bluetooth verbinding.
Maar als je weet dat de wifiverbinding zodanig zwak is dat er snel storingen optreden, dan doe je daar iets aan.
Je noemt zelf het woord “schandalig” een compliment voor het geleverde. Dat is ook niet omdat je juicht over de prestaties van het spul.

Je hebt helemaal gelijk hoor. En ik sta inderdaad niet te juichen over het geleverde product.
En ben ook van mening dat BMW dat op moet lossen.
Niet ik. En zeker niet door het aanschaffen van een los navigatie device. Dat is voor mij de wereld op z’n kop.
Ik heb snotdorie 30k uitgegeven voor een moto met geïntegreerd navigatie systeem.

Helemaal eens!!!

Thuis gaat de WIFI door muren heen.
En bij BMW niet door de voering van je jas.

Ik mag hopen dat dat bij de 1300 RT dan inmiddels opgelost is.
Of zouden ze helemaal van dit systeem afstappen?
Op de 1300GS zit het niet.

Zal dat misschien te maken hebben met regels voor WiFi techniek?
Misschien moeten sterke zenders gecertificeerd worden en zijn er licenties nodig en bij zwakkere zoals toegepast in de RT niet.

BMW connected erkent het probleem en zegt dat software update van de motor naar 013.0145.020 veel van de blue tooth problemen oplost.
Nu nog ff afwachten wie de kosten van die update gaat betalen.

En weet je ook of versie 013.0145.020 nu ook al beschikbaar is?
Op dit moment heb ik versie 013.014.020. en heb al veel updates gekregen sinds ik een TFT RT heb. Ik heb nog niet eerder gezien dat er een cijfergroep met 4 cijfers (0145) toegepast is.
Mijn laatste reactie van BMW was op 15-4. Dat bericht staat eerder in dit topic. Er is toen nog niets gezegd over een update.

BMW rekent nooit wat voor software updates.