Met het kelderen van het Pond Sterling zal Triumph wel goedkoper worden maar mogelijk toch maar weer een BMW om het geld in Eurozone te houden, buy local.
Ik reken er niet op dat die Triumph goedkoper zal worden. Een gebruikte Triumph kopen in Engeland is al een tijd de moeite waard. De prijzen van de motoren waren rond 1980 in Engeland zeker de moeite waard om daar een nieuwe motor te kopen maar nu verdien je er niks mee. Hier zullen de prijzen niet omlaag gaan verwacht ik.
Die Triumph zal inderdaad niet echt veel goedkoper gaan worden. En dat kelderen van die Pond… Ik heb het koersverloop vandaag in de gaten gehouden en bij het slot van de valutamarkt vanavond zaten we verrassend genoeg slechts 1,5 pence per Euro van het niveau van twee weken geleden. (de Euro is namelijk vandaag net zo hard mee gegaan met de daling ten opzichte van de US Dollar als onze GBP )
Laat jullie niet gek maken door de ongelooflijk “gekleurde” paniekberichten in de Nederlandse media van vandaag; die hebben slechts 1 doel/opdracht: de Nederlandse bevolking op voorhand ontzettend bang maken voor een “Nexit”…
Het pond zal uiteindelijk wat meer moeten gaan zakken. Engeland zal moeten concurreren met de rest en dan zullen die prijzen wel wat gaan zakken. Maar de prijzen van motoren zullen hier op een gelijk niveau blijven. De importeur zal misschien een beetje meer winst in zijn zak houden.
Maar het kan nog wel even duren voor het Britse kaartenhuis echt gaat kraken in de voegen.
Maar zoals ik het bekijk heeft Engeland het paard van Troje de poort binnen getrokken. En met zo’n klein verschil tussen in and out verwacht ik een grote opeenvolging van problemen. Schotland zal zo naar de stembus gaan omdat daar het grootste gedeelte koos voor in. Dus daar hebben ze hun eerste probleem al.
Een meerderheid van de inwoners van het Verenigd Koninkrijk zijn de klein- en grootschalige regelgeving vanuit Brussel meer dan zat. De beeldvorming over Europa is mede te danken aan vele politici, bureaucraten en media. Zie hier de uitslag van een referendum . . .
Uiteindelijk geloof ik in de kracht van de meerderheid en dus feitelijk in een samenwerking tussen lidstaten onderling (lees: Europa). Het is de boodschap van dit “Brexit” om juist deze kracht beter te laten zien en de bureaucratie te beteugelen.
De brexit is een signaal naar de rest van de wereld, om de zelfverrijking van de mannen uit Brussel niet meer te pikken. Ook hier in Nederland gaan er steeds meer stemmen op voor een Nexit. Liever nu dan morgen, dan houden we als land miljarden euro’s in onze zak die o.a. voor de zorg gebruikt kan worden, want die is schrijnend vandaag de dag.
De EU als handelsorganisatie heeft ons veel voorspoed en welvaart opgeleverd. Samenwerken met de overige landen van Europa op gebied van veiligheid, milieu etc. is prima. De EU als politieke organisatie - als een soort Verenigde Staten van Europa - is de grootste miskleun.
Een Nexit voedt de verkeerde onderbuik gevoelens. We kunnen het onszelf niet veroorloven om ons te isoleren van de rest van EU-leden.
Maar we moeten wel af van de EU als politieke organisatie. Af van het geldverslindend instituut dat Brussel heet.
Ben het ook eens met wat hierboven al gezegd is. Maar een grote groep stemde ook vooral tegen immigranten. Dat steeds meer door Brussel geregeld word vind ik ook maar niks. Als we het hier in Nederland het al niet eens kunnen worden over veel zaken dan moet je die zeker niet proberen te regelen met zoveel landen samen. Iedereen wil gewoon niet hetzelfde. Maar ik moet zeggen dat de Euro voor mij ook geen voordeel was. Het enige leuke is dat je niet constant geld hoeft te wisselen tijdens het reizen door Europa. Al moet ik het dan vaak toch nog als ik weer richting Engeland ga.
Ik verwacht dat Engeland spijt zal krijgen van deze stap. Schotland zal nu gaan kiezen voor de onafhankelijkheid. Maar het vertrek van Engeland zal ons op een bepaalde manier goed doen. Nu gaat men nadenken over aanpassingen binnen de EU om andere uitstappers te voorkomen. En misschien schuift Engeland dan ook wel weer aan tafel.
De EU als handelsorganisatie heeft ons veel voorspoed en welvaart opgeleverd. Samenwerken met de overige landen van Europa op gebied van veiligheid, milieu etc. is prima. De EU als politieke organisatie - als een soort Verenigde Staten van Europa - is de grootste miskleun.
Een Nexit voedt de verkeerde onderbuik gevoelens. We kunnen het onszelf niet veroorloven om ons te isoleren van de rest van EU-leden.
Maar we moeten wel af van de EU als politieke organisatie. Af van het geldverslindend instituut dat Brussel heet.
+1
Hoorde onlangs iemand zeggen: “ik ben van na de oorlog, ik hoop dat dat zo blijft”
Laten we een ding vaststellen: Het is wel een heel erg lastig onderwerp om voldoende genuanceerd te behandelen op een (motor)forum.
Alleen al om uit te leggen wat de EU nu eigenlijk precies is en waar de oorsprong ligt, vergt vele A4-tjes tekst met bronnen en verwijzingen. En omdat vele ‘belanghebbenden’ (zowel pro als contra EU) zich bedienen van propaganda, bestaande uit halve onwaarheden, hele leugens en volstrekte lariekoek, is het voor de meeste mensen erg lastig om een gefundeerd oordeel te vellen over het fenomeen EU. Was het een goed idee van Cameron om met dit vuur te spelen en dit referendum te organiseren? Even los van wat de EU feitelijk is en puur kijkend naar de “onderbuik”-discussies (wederom van zowel de pro als de anti kampen), denk ik dat het niet handig was. Maar het is gebeurd, er ligt een uitslag en daar moeten we het mee doen…
Angst is een slechte raadgever, de Britten kennen maar weinig angst.
Welvaart los zien van welzijn is een must. Schijn-welvaart in ruil voor een gijzeling zonder einde is voor mij geen welzijn.
De Britten komen er boven op , en wij zullen weer een hogere bijdrage aan Europa moeten gaan betalen .
Het sombere is dat onze politici niet goed genoeg zijn om ons land te regeren. Als Brussel hier niets meer te zeggen heeft zijn wij de klos.