bmw r1200rt- 2007 extra verlichting zonder crash bars

Zoals het onderwerp laat doorschijnen zoek ik waar en hoe je extra verlichting kan aanbrengen zonder dat je valbaren/crash bars hebt .

Bmw r1200rt - 2007

Precies!
Ik wil hetzelfde op mijn -1200- van 2011.
Enige acceptabele wat ik kan vinden is de “Denali Auxiliary Light Mount Kit“, maar daarmee zitten je extra lampen tè hoog naar mijn idee om een “A” lichtbeeld te vormen.
Ik zoek iets à la de mistlampbeugels die je op een LC kunt monteren…

ja , zitten hoog , maar als er niets anders te vinden is …

Ik ben naar precies hetzelfde op zoek. Voor mijn RT uit 2007. Tot nu toe de (niet goedkope) Clearwater Darla met bevestiging aan de zijkant vh spatbord gevonden. Ziet er m.i. mooi uit, maar is wel een kwetsbare plek. Voordeel is wel dat je lampen meesturen de bocht in.

Ik denk er over om zelf een stukje buis onder de oliekoeler aan te brengen. De tupperware aan weerszijden is sterk genoeg en heeft een V-vormige binnenrand, waardoor de buis niet meteen door je kuip naar buiten steekt :nerd_face:. Als dat lukt, past er van alles onder natuurlijk.

Laten we elkaar op de hoogte houden van de vorderingen!

jeetje , 500 dollar … pppff … dan ben ik beter af met crashbaren te plaatsen met goedkope alilichtjes Big RT Smile

wie had gedacht dat het zo moeilijk ging worden om iets te vinden _001

Ja duur he. Maar een crashbar is ook niet goedkoop. En vind ik persoonlijk toch mooier staan op een GS dan op een “slick” toerfiets als de RT.

Er staan momenteel wel Clearwater-lampies op Marktplaats. Maar ik vind dat model te groot voor op mijn RT.

Op Youtube vind je wellicht inspiratie wb de verschillende mogelijkheden. Er staan genoeg filmpjes met RT’s met extra verlichting op verschillende plaatsen gemonteerd.

In mijn geval is een extra complicerende faktor dat mijn -1200- op Duits kenteken staat, daardoor ben ik afhankelijk van montagebeugels en lampen met òf een officieël E-keurmerk òf een ABE goedkeur… Lampen van ome Ali vallen daardoor af, net als eigenbouw beugels…

Dat wordt shoppen bij Unkel Wunderlich dus…
9D053506-F886-41B1-9F2C-A6D2F8EB9B5A.jpeg

En daar zie ik dus tegen op … _001

Misschien dat je hier wat goedkopere opties bij vind. Ik ben aan het sparen voor de LS5113

https://www.rad.eu/nl/x4/montagesteun-mist-en-verstralers-voor-de-motorfie/f/10631

Dank je voor de link, maar deze set is alleen voor RT’s vanaf 2014. Wel ideaal. Wie weet is er ergens wel zoiets voor het eerste model 1200 RT te vinden.

Hallo, ik heb hetzelfde “probleem”, lampjes monteren zonder crash-bar maar wel in A vorm.
Alles wat ik gevonden heb is ofwel te duur danwel voor 2014-2018 machines.
Mijn R1200RT is van 2009, dus…
Mocht er iemand een nieuw idee hebben, hoor ik het graag
Beste groeten, Dulles

https://www.ebay.com/itm/DENALI-Upper-Light-Mount-For-BMW-R1200RT-05-13/233520684008?epid=24020111204&hash=item365eeadbe8:g:XD8AAOSwl7peZpsy

Dat is dus precies die Denali beugelset waarbij de lampen m.i. tè hoog komen te zitten…

Lijkt erop dat ik toch eens met karton en een potlood wat malletjes moet gaan maken om zelf wat te fabriceren. Of toch maar valbeugels moet monteren…

Ik heb ook gezien dat mensen zelf een beugeltje hebben vastgemaakt in het bout gat voor de cilinderbeschermers aan de onderkant van de cilinders.

Da’s een interessante! Dank voor de tip.

1BBD75D9-5C14-42D1-852F-3182E9199AA4.jpeg

Dat ziet er wel mooi uit, heb je close up foto ?

Nice! Ziet er goed uit. Verstralers of breedstralers?

Verstralers dacht ik, maar weet het niet zeker
9388ABA9-B178-48E6-BEEE-78070B173FBD.jpeg
01B44A1F-E54B-404B-A454-F3B11FA7105A.jpeg