bmw 6 of schuberth c3

Klopt het dat de helm van BMW systeem6 lekkage heeft in de regen? Of is dit probleem verleden tijd.
Een helm is persoonlijk. Zitten er ook nadelen aan de C3, behalve het vizier wat dicht waait.

Groet, Marcel

De C3 heb hem te kort om wat van regen te zeggen. Het vizier waait niet meer dicht. Tevens is het vizier van de C3 veel geruislozer te sluiten tov de 6, deze ratelt en maakt een oorverdovend geluid als je hem op hebt tijdens dicht doen, vond ik. Voordeel is dat de C3 gewoon in de zijkoffer van de -1150- past _004

Ik heb met weer en wind, en ook regen, en zelfs een paar keer met sneeuw, gereden met mijn C3, geen klachten, geen lekkages, ik ben heel erg tevreden.

Ook ik ben een zeer tevreden gebruiker van de C3, hij is vooral erg licht, compact en stil. Het vizier waait bij dit type niet meer dicht en van lekkage is (bij mij) geen sprake.
Verder heeft de helm een goede pasvorm maar dat kan natuurlijk per ‘hoofd’ verschillen.
Het is overigens de moeite waard om even goed te speuren op het internet omdat de prijzen nogal uiteen lopen.

Ben ook zeer tevreden over de C3. Bij mij was de pasvorm van de C3 prettiger als van de BMW 6, en wat opviel was dat het vizier bij verschillende BMW 6 helmen gewoon niet 100% sloot! :frowning:

Gr.Leo.

Heb nu zo’n 30.000 km met de C3 gereden in allerlei omstandigheden. Goede pasvorm, rij zelden met oordoppen en mijn gehoor is nog goed (55 jr) en 37 motorjaren á 20.000 km/jaar.
Enige nadeel kan zijn dat het vizier soms te snel ‘dichtvalt’ bij hogere snelheden. Wordt wel beïnvloed door hoogte van het scherm. Een volgende helm wordt weer (minimaal) een C3

Ik hoor en lees veel verhalen dat het comfort en de pasvorm van deze helmen heel persoonlijk is. De een zweert bij BMW en de ander bij Schubert.
Ik kan je alleen aanraden om eerst te passen en proef te rijden, want wat heb je aan een niet lekkende helm die niet lekker zit?

Hans

Ik sluit me aan bij Hans, ik ging nl zelf kijken voor de C3 en omdat de kleur er niet meer was die ik wilde, probeerde ik de BMW6 en die zat eigenlijk pretigger en ben daar toen voor gegaan. Big RT Smile

Het sluiten van de 6 is een handigheidje en dan sluit hij wel helemaal af. Maakt inderdaad wat herrie bij het openen en sluiten van het vizier, maar daar kan ik prima mee leven. _004

Dus ga inderdaad zelf passen en maak dan vooral je eigen keuze!!!

Grtn,

Jack

Heb met beiden gereden,c3 zat me te ruim en een erg koude nek omdat deze iets hoger oploopt dan de bmw 6.De bmw 6 paste bij mij beter omdat ik 2 maten c3 had gepast en en er niet uitkwam.Puur persoonlijk hoor,maar de bmw helm gaf mij meer voldoening mede omdat ik 20 jaar met arai intergraal had gereden.Een tophelm natuurlijk! Arai maakt geen systeemhelm omdat ze dit geen helm vinden…

Mis soms nog wel het comfort van de arai’s,maar als ik lekker over de dijken toer is het een verademing om met open helm te rijden.(al wordt dit afgeraden door de fabrikant !). Zelfs op de snelweg met het v-streamscherm op 3/4 omhoog betrap ik mezelf wel eens dat de helm nog opgeklapt is!En dan zit ik al boven de 120 km/u.

Laat binnenkort een draadloos systeem inbouwen voor de zumo bij Ad van Gils in Breda,en ben zeer content over mijn systeem 6!

TIP : zoals eerder gezegd,indien de mogelijkheden er zijn: Proefrijden met div types! Shoei heeft ook een top systeemhelm,en Nolan is ook niet zo beroerd.Kwestie van testen,testen enz enz. Intergraal blijft het minst geruisloos natuurlijk maar heeft op een toermotor zijn beperkingen,terwijl baird wel met een knalgele arai rijdt incl commsysteem op zijn -1150- ! Smaken verschillen,en dat is maar goed ook !

Groeten , Jeroen.

Hallo Marcel,

Ik ontving deze week de on-line folder van Louis Motorrad (Dld), waarbij de C3 werd aangeboden voor 399 euri’s in de WSV (winterschlussverkauf). Dat scheelt meteen een hap uit de portemonee. Misschien de moeite waard om je beslissing makkelijker te maken?

Suc6

Henk

Zelf koos ik voor de BMW Systeem 6.
Na een proef-pas en -rijsessie vond ik de Systeem 6 gewoon lekkerder om mijn hoofd zitten.
En ja… ook ik heb last gehad van een lekkend vizier, maar ook van een lekkende top-beluchting. Ik had een eerste serie 6.
Kreeg in garantie een nieuwe helm, die niet meer gelekt heeft en prima voldoet.

Ik kocht een drietal jaren terug twee J1’s bij FC-Moto.
Ook zij zijn, net als Louis, erg scherp geprijsd.

Als we toch bezig zijn:
Bij mijn C3 zat het zonnescherm los (linker bevestiging lam), de pasvorm heb ik zelf “verbeterd” met een oude lepel en bunzenbrander; en ik ben 3 keer terug geweest voor het Pinlock scherm dat besloeg.
Maar nu zit en rijdt de C3 prima.

HAns

Die koude nek was mij inderdaad ook opgevallen bij mijn nieuwe C3. Omdat ik voorheen op een 1200GSA met Arai TourX2 reed heb ik geen vergelijk op deze motor…
Mijn Rukka windstopper erin vrummelen ging ook niet lekker eigenlijk. Ach ik ga toch pas weer rijden als het wat minder koud is.

Bij mij is de helm nu 4x terug geweest naar de importeur, bij mij kwam er bij een regenbui ook water naar binnen.
Ik heb lang gedacht dat het rubber niet goed afsloot tegen het vizier, uit eindelijk zelf maar eens op onderzoek uitgegaan … en wat blijkt dat niet het water via het rubber naar binnen komt maar achterlangs de plastic strip welk tegen de helm zit.
Ik heb het voor de winterstop niet meer kunnen testen, maar de eerste proeven welk ik heb gedaan zien er positief uit.
Gebruik maar eens een injectie spuitje gevuld met water en spuit deze over de rand van de plasitc strip waar het rubber op zit, bij mij trok het water daar naar binnen. _004
Maar voor mij geen andere helm meer, ik ben er noog steeds zeer te spreken over.

Als we toch bezig zijn:
Bij mijn C3 zat het zonnescherm los (linker bevestiging lam), de pasvorm heb ik zelf “verbeterd” met een oude lepel en bunzenbrander; en ik ben 3 keer terug geweest voor het Pinlock scherm dat besloeg.

Als je problemen hebt met een Schuberth C3 of andere en je hebt hem gekocht bij LOUIS.DE even mailen en in vervolg daarop opsturen naar Hamburg, komt met een paar dagen gratis hersteld weer retour!
Heb je hem bij een Motorboer gekocht is de service zeker en vast minder (snel) dus contact even Schuberth in Magdeburg DLD, ze willen hem niet zo graag direct ontvangen maar even aandringen en je ervaring netjes uitleggen. Ze helpen je mogelijk en dan komt hij zeer netjes hersteld met event. nwe delen retour! Schuberth DE geeft mij al jarenlang TOP SERVICE ! Mails naar LOUIS.DE als Schuberth kunnen in Dld en Eng.

Paar interessante dingen met betrekking tot de 6.

Qua pasvorm en openklappen ben ik erg te spreken over mijn helm. Eens in de regen kan ik niet klagen voor de eerste 10 minuten, maar dan begint het water druppel per druppel binnen te sijpelen, door de wind die door het hoge scherm van mijn RT een sterk cabrioeffect geeft. Voordeel van die wind is dat de waterdruppels van mijn visier worden geblazen, maar het nadeel is dat er dus ook water durft tussen visier en helm in te sukkelen.

Overigens vandaag ook een hint van water gevoeld dat door de bovenste luchtopening leek binnen te waaien. Misschien niet goed gesloten, want toen ik tijdens de rit dat ding nog een zetje gaf heb ik er geen last meer van gehad.

We gaan nog op onderzoek maar ik hoor graag alle ideeën mbt het binnensijpelende water van boven het visier.

Ik heb met mijn C3 ontelbare keren in de stromende regen gereden en dergelijke problemen niet gehad. _001

Waarom gaan er zoveel mensen voor de Schuberth C3 en niet voor de C2?
Volgens de website van Schuberth is de C3 ‘the ultimate sporting adventure’ en de C2 is voor de ´touring lover’.

Wellicht omdat de C2 niet overal meer te krijgen is (uitloopmodel???) ? Bovendien is de C3 ten opzichte van de C2 lichter, stiller en op een aantal punten (sluitmechanisme bijvoorbeeld) sterk verbeterd. Zelf ben ik in de periode dat beide types nog enigszins verkrijgbaar waren voor de C3 gegaan om genoemde redenen. Als opvolger van mijn Concept (eigenlijk de C1 zeg maar) is dit echt een wezenlijke verbetering. En ja, het was genoeg geld, maar mijn hoofd is mij dan ook erg dierbaar!!!

Wat mij wel opvalt is dat je de C3 goed met 2 handen dicht moet drukken (neerklappen voorzijde) omdat hij niet vanzelf in de slotjes valt…