Vanmiddag plaatste ik zoals altijd mijn Zumo660 in de motorhouder, en na het starten van mijn verscheen het Garmin logo en de tekst ‘insert battery’. Uiteraard zit de batterij er gewoon in. Nu thuis het geprobeerd met de USB-kabel, maar ook dan de melding ‘insert battery’
Ik heb de accu recent er uit gehad om bij de SD-geheugenkaart te kunnen, maar verder niets geks uitgehaald. De contactpunten van zowel Zumo als accu zien er OK uit. Ook wat duwen en trekken aan de accu geeft geen verbetering.
Googlen geeft diverse hits, maar niet echt duidelijke antwoorden.
Vragen:
is de accu overleden ? (zou kunnen, maar vóór ik een andere bestel wil ik dat wel zeker weten)
is er iets mis met de Zumo ? (en kan dat zo spontaan gebeuren)
hoe krijg ik de boel weer aan de praat (ik weet de weg naar mijn werk wel, maar mis de MP3’tjes )
In de batterijdeksel hoort in het midden een klein magnetisch metalen pennetje te zitten; mogelijk dat je die verloren bent… Ergo: geen nieuwe accu, nieuw dekseltje…
Heb ik naar gekeken, volgens mij krijg je dan de melding 'Please close battery door’ (of iets wat daar op lijkt)
Maar ik heb donderdag een afspraak in Gouda, rij ik aan het eind van de middag wel even naar Moordrecht
Ik weet niet precies wat je hiermee bedoelt.
De batterij past maar op één manier in de Zumo, en sinds de montage van de motorsteun (5 jaar terug inmiddels) heb ik niets meer gedaan aan de bekabeling - if it works, dont fix it
Grrrr, net terug van Waypoint en van alles geprobeerd:
andere accu
ander batterijdeksel
aan PC gehangen
harde reset (pwrOn+scherm)
en bij alles bleef de melding ‘insert battery’ verschijnen en verder niets
De Zumo is naar aanleiding hiervan electronisch doodverklaard…
Nu op zoek naar vervanging: een nieuwe zumo (prijzig), waze op de smartphone (moet ik iets vinden voor waterdichte montage en voeding) of een tweedehands 660 (met hergebruik van mijn huidige houder)
Iemand tips?
dinsdag:
ontvangen door Spark
onderzocht en prijsopgave gedaan
betaalverzoek, wat ik gelijk heb gedaan (een kleine €60)
reparatie van het voedingscircuit
gereedmelding en klaar voor verzenden.
(yep, allemaal in één dag )
woensdagavond netjes verpakt thuis afgeleverd
vanmorgen weer gebruikt op mijn
Prima vlotte service, duidelijke communicatie en afspraken en garantie op de reparatie - ik ben een tevreden klant
en nogmaals dank aan deckers voor de ‘gouden’ tip, googlen naar reparatie navigatie levert een klassiek geval op van bomen, bos en het niet meer zien…