Ik ben benieuwd of er al Zumo XT bezitters zijn en hoe deze deze Zumo hebben gemonteerd op de 1200RT lc. Ik overweeg een Zumo XT aan te schaffen en ben benieuwd of deze past in de originele uitsparing die BMW voor ons heeft gedacht. Mijn Zumo 590 past in ieder geval wel, maar deze is iets naar voren geplaatst. Iemand ervaring, fotootje?
Is er ook ervaring met de release knop om de GPS ook weer los te krijgen?
k ben benieuwd of er al Zumo XT bezitters zijn en hoe deze deze Zumo hebben gemonteerd op de 1200RT lc. Ik overweeg een Zumo XT aan te schaffen en ben benieuwd of deze past in de originele uitsparing die BMW voor ons heeft gedacht. Mijn Zumo 590 past in ieder geval wel, maar deze is iets naar voren geplaatst. Iemand ervaring, fotootje?
Hallo Ralph,
Het past keurig hoor en ik heb de originele ontgrendeling van de Navigator veranderd en deze in het Li kuipvakje gemaakt die op slot kan.
Dus als deze op slot zit kan de XT er niet af gehaald worden maar met één klikje heb ik de XT in mijn hand.
Zumo XT.jpeg
Ik had de 396 hetzelfde gemonteerd maar voor mijn ouder wordende oogjes is de XT wat beter af te lezen.
De 396 LMT-S heb ik trouwens nog te koop en deze zat er ook netjes op.
Garmin 2.jpg Hans Beijersbergen
Kun je nog foto’s posten, hoe het er nu achter de XT uitziet en hoe je het gedaan hebt met de ontgrendeling van de navigator?
Samen met een beschrijving van je werkwijze zal dit anderen, waaronder ik, op weg helpen om de navi mooi weg te werken.
Op dit moment heb ik nog een TT 400, maar die moet vervangen worden. Of dat dan een TT of de Garmin XT wordt, weet ik nog niet. Ik verwacht eigenlijk dat TT volgend voorjaar met een opvolger voor de 550 zal komen.
Kun je nog foto’s posten, hoe het er nu achter de XT uitziet en hoe je het gedaan hebt met de ontgrendeling van de navigator?
Interessant, hoe heb je dat gedaan vanaf de XT naar het “kuipvakje”?
En heb je hem ook op de eventuele onboard radio aangesloten?
Voor foto’s van de ontgrendeling zou ik de ruit en navigatie-voorbereiding weer moeten de-en monteren en alles zit net in elkaar.
Maar ik heb een kabel van de originele BMW cradle naar het afsluitbaar Li kuipvak gebracht en kan zodoende de XT ontgrendelen.
De voeding is gewoon van het moduul van de Garmin XT dus van 12V naar 5V want een radio heb ik niet in de RT maar wel in het headset.
Vandaag heb ik een nieuwe Zumo XT ontvangen. Deze wordt met een adapter op de standaard navigatie-voorbereiding van mijn BMW R1200RT lc gezet.
E.e.a. zit prima en werkt naar behoren. Natuurlijk werkt het stuurwieltje niet op de zumo.
Ik moet zeggen dat de XT hiermee strak op de BMW zit.
Een groot voordeel is ook dat je de voeding gewoon uit de originele BMW cradle haalt.
Het spanning blokje van Garmin hoeft niet meer gemonteerd te worden
Ton, de foto’s die ik laat zien zijn van mijn BMW. Het enige wat je moet doen is de XT mount op de adapter schroeven en dan kun je het geheel op de bestaande BMW navigatie steun (voor de BMW navigators) plaatsen. De adapter heeft dezelfde uitsparingen als de BMW navigator zodat e.e.a. naadloos aansluit, en de stroom via de BMW steun krijgt.
Daar ga je geen spijt van krijgen. Ik heb vele navigaties gehad, waaronder de TT550, maar deze XT is fantastisch!
Voordeel van de Italiaanse adapter is dat je de BMW navigatie voorbereiding kunt laten zitten en via deze de stroomvoorziening via het contact. Het draaiwieltje werkt niet natuurlijk, maar de waarde daarvan is minimaal.
Veel plezier!
Groet,Jack
Hele fraaie oplossing met die italiaanse adapter… Ik heb nu spijt dat ik de Navigator cradle van mijn RT heb vervangen door eentje voor een Zumo 590… En daar hebben die mannen helaas geen adapter voor… Wordt het toch de hele handel weer uit- en inbouwen…
Maar gebruik gemaakt van de paasaanbieding bij gps.nl.
Mezelf maar een Garmin Zumo XT cadeau gedaan en gemonteerd.
Nodig 4 boutjes m4 40mm en afstandsbusjes 18 mm.
Bijzonderheden: Aan en uitschakelaar Zumo is achterlangs te bedienen. Blokje van 12 mm hoogte met schuine kant gelijmd op de ontgrendeling Zumo. De ontgrendeling is bereikbaar met het afdekplaatje als gereedschap voor de ontgrendeling. Met het afdekplaatje druk uitoefenen en de Zumo schiet los uit de houder.
Al met al een prima oplossing voor montage op een RT.
De stroomkabel rechtstreeks aangesloten op de accu.
Nu heb ik begrepen dat er een trafo in de stroomkabel van 12 V naar 5 V zit. Maar ik ga er maar van uit dat het stroomverbruik niet noemenswaardig is. Bovendien laat ik de XT niet op de motor zitten.
Thuis staat de motor altijd aan de druppellader.
Houder met afstandsbusjes.