Zomer 1972

Ha, eindelijk heb ik ze dan weer gevonden, de vakantiefoto’s uit 1972, die getuigen dat ik toen al een boxerfan was.
Met onze, niet geheel originele, R51/3 gingen we op vakantie naar de Eifel.
Zonder GPS, ESA, onboard communicatie, beschermende kleding, BMW RT Forum, helmplicht.
De heenreis van ruim 300 km was ronduit Spartaans. In de bossen van de Eifel kwamen we
's-nachts zelfs zonder verlichting.
Met een stadslichtje reden door de pikdonkere bossen en . . . . het is allemaal goed gegaan.
Voor toen waren het normale omstandigheden, we wisten niet beter.
Daar komt bij, we waren 18 en 19 jaar. Het was een zorgeloze tijd.

Mooie nostalgische woorden en foto’s Jos. Waar blijft die goeie ouwe tijd? Ik was toen zes jaar . . . :wink:

Leuke foto’s Jos. Rond die tijd zat ik ook op de RT. Maar dan wel achterop bij een ander soort RT. De DKW RT250S van 1956. Die had je ook moeten houden .

Pure nostalgie… Als het inderdaad de zomer van '72 betreft, zoals in de tekst staat en niet '73 zoals in de titel, hadden jullie die vakantie een gebakje kunnen eten ter ere van de geboorte van jullie moderator… :laughing:

[groet]

Bert M

Mijn eerste Rt kwam pas in 1985, het was een green smoke R100RT. Voor die tijd een moderne motor en ik reed er dagelijks woon/werk verkeer mee en natuurlijk vakanties met de tent achterop naar Frankrijk.

Groet
Cees

Het is idd zomer 1972, Bert.

Gaaf om die oude foto te zien. _004

Gaaf!

Leuke foto’s Jos , je bent niet veel veranderd Big RT Smile

Jos,

enig idee waar in de Eifel deze foto gemaakt is?

Kunnen we zaterdag misschien een remake doen met een aantal mensen van het forum.

Groet, Aad

Jazeker, eentje met Bad Neuenahr op de achtergrond. (de weg naar Niederzissen de huidige L83)
De andere op de Marktplaz voor een Kaufhaus in Mayen.

Goedenmorgen.
Dit ben ik in 1966 op een parkeerplaats bij Epe en in 1967 in de buurt van Slenaken Z-Limburg.IK had toen een BMW R 60/2 Bj 1962 van 30 PK.Met ENS kuip Hosketank 32 of 36 liter de liters weet ik niet meer,en megafoon uitlaten.Na aankoop heb de motor geheel gedemonteerd en daarna weer opnieuw in de lak gezet.
Gr-Kees.
Kees bij BMW R60-2 bj1962  bij Ede 1966.jpg
Slenaken 001.jpg

Goedenmiddag.
Hier nog een paar foto,s van de BMW R 60/2,hier is de Hosketank goed te zien bovenin zat een afsluitbaar gereedsschapvak.En dan nog een foto van de Elfstedentocht van 1967 in Sloten.
Gr-Kees.
15f9m8dE-1444732014-f7ed29f52875b296e36ae195bd75abc3.jpg

Beste Kees,

Jij en Jos kunnen elkaar de hand geven . . . volgens mij konden jullie destijds al het RT-forum opzetten. Omdat het internet ontbrak zou de communicatie echter wel moeten verlopen via de postduif! :laughing: _004

[groet] Eilert

Postduif :frowning: :confused: we hadden al TV hoor . . . :wink:

Daar heb je gelijk in Jos. Als ik denk aan de tijden van weleer (en het versturen/ontvangen van berichten), dan denk ik meestal aan de postduif . . . mijn “afwijking”! :wink:

Ah, de zomer van 1972. Kreeg een Kreidler van mijn vader, maar ik was pas in april 1973 gerechtigd om er mee te rijden. Geef een kind een snoepje en zeg dat hij het niet mag opeten; zoiets.
In mijn schoolagenda foto’s van motorcoureurs etc. Dat ik die dingen ooit heb weggegooid!

Wat een tijd!!