Tina Turner zong het al, big wheels keep on turning…
Welnu, omdat ik al jaren netjes met mijn losse wielen banden kom wisselen bij de motorzaak, maar de laatste keer de prijs wel erg hoog was, besloten om dit vanaf heden zelf te willen gaan doen. Laatste setje in 2020 was 340,- op losse wielen monteren, voor mijn R1200Rt uit 2006.
Dus, een apparaat gekocht bij de firma Datona om hem van de velg af te krijgen, balanceer apparaat, montage vet.
Bij de firma Oponeo setje Continental Motion gekocht a 181,- en vandaag begonnen met de klus.
Enkele Youtube filmpjes gekeken, en met enige kracht en de nodige velg beschermers is het goed te doen.
Ventiel voor moest wel even los , want deze komt tegen het apparaat anders.
Leuke klus, prettig om zelf te kunnen doen, zo ben je minder afhankelijk van de motorzaak, en kan de wissel plaatsvinden wanneer het mij uitkomt
Als papa midden in de tropen jaren , een groot voordeel!
Ervaringen met de RT van banden tot op heden:
Michelin Pilot Road 3 : kleine 10.000km , erg veel lawaai door de vele ribbels op de band. Verder prima ban
Michelin Pilot Road 2 kleine 9500km, minder lawaai, fijne band, echter wel vrij snel hoekig ( woon/werk verkeer voornamelijk ) ook ging de voorband cuppen vanaf ongeveer 8000km
Nu dus eens een Continental , zal me benieuwen.