Nou vandaag na 4 weken eindelijk de afspraak nagekomen bij Tijger Leathers,
Na wat telefonisch contact en per email en foto’s doorgestuurd van een bagster zadel zoals ik hem graag wil naar Den Haag gereden met mijn partner.
Mij wens was ook een topkoffer kussentje voor vrouwlief en alles in de zelfde stijl.
Alles was mogelijk was mij per mail bevestigd.
Daar aangekomen, leuke zaak met een vlotte babbel.
Rugkussen is niet mogelijk want wij maken geen grondplaat, 1e tegenvaller dus.
Duo zadel kunnen we wel aan passen maar dan moet je eerst zelf op zoek gaan naar een grondplaat van een ander type die je dan op maat kan maken en daar kunnen we dan wel een kussen op maken.
Maar het heeft geen zin om je duo zadel aan te passen als je geen koffer kussen heb…
OK dus moet eerst op zoek naar een koffer kussen en daar de grondplaat van hebben en dan kunnen ze een kussen maken en dan pas het duo zadel voor vrouw lief aanpassen.
Hoofdzadel. Mijn wens
Tja ik zou graag iets dikker zadel willen hebben en meer comfort dat ik na 100km geen pijn in me kont heb en een beetje het zelfde als een bagster zadel.
OK we gaan er mee aan de slag
Het standaard schuim van het originele zadel is erg zacht en word vervangen door een harder type.
De ophoging aan de achterzijde (randje) word gemaakt en proefritten.
Zit stukken beter als het origineel, maar kan ik hier wel een paar uur mee rijden… Ja dit is zeker mogelijk en je stapt er zo af als nieuw en geen pijn of door zitten.
Het originele dek word terug geplaatst en na betaling kunnen we met 1 aangepast zadel weer richting huis.
Het is 45 min rijden
Op de heen rit na 30 min op het on aangepaste zadel al last.
Het is wel beter het aangepaste zadel maar om nu te zeggen… Perfect naar mijn wens… Nee niet echt…
Na een beetje om te zijn gereden naar huis na 50min rustig snel weg weer last van mijn gevoelige kont en slaat weer dood…
Tis allemaal wel iets beter met het hardere schuim maar nee ik ben er niet tevreden mee.
Ik zag net van een mede forum lid die net zijn bagster zadel verkocht had, pis er net naast.
Dus ga toch maar op zoek naar een bagster zadel voor mijn oude stalen ros van 23jaar oud en een kussentje voor op de topkoffer.
Terug bij af denk ik, wil niet zeggen dat tijger leathers slecht is, helemaal niet, maar denk dat ik te veel eisend ben…
Word vervolgd
Eerst opzoek naar een topkoffer kussen met grondplaat want dat is juist belangrijk en daarnaast maar op zoek naar een bagster oid zadel