Zadels proberen

Ik kan wel een foto maken van mijn zadel maar daar zal je niet veel aan hebben. Het gaat om wat er onder het zadeldek is gemaakt (met verschillende materialen) en dat is naar mijn persoonlijke wens gedaan.

Mijn advies: kijk eens op hun site: www.tijgerleathers.nl en rij er langs. Zij kunnen hun handelen toelichten luisterend ook naar jouw wensen . . .

En mij geen “u” noemen hè. :wink:

Bedankt voor de reactie, ik dacht dat ook het buitenwerk was gedaan van het zadel…
Inderdaad zal eens in Den haag voorbij rijden voor info.

Bij mij is het originele zadeldek opnieuw gebruikt. Er zit geen enkele scheur of beschadiging in. Zij kunnen voor jou ook een nieuw zadeldek van desgewenst materiaal aanbrengen. Het gaat uiteraard vooral om dat wat onder je zadeldek zit.

Goed dat je er eens langs gaat.

Ik maak voor hen nu reclame maar besef wel dat ik er geen aandelen heb . . . :wink:

Bedankt voor jullie adviezen en reacties, ik ga binnenkort even langs bij Tijger Leathers om informatie op te doen en zal ook bij Fa badger informatie inwinnen wat de mogelijkheden zijn en tevens de navraag doen voor een bij passend topkoffer kussen(dikke versie voor de duo passagier)

Nou vandaag na 4 weken eindelijk de afspraak nagekomen bij Tijger Leathers,
Na wat telefonisch contact en per email en foto’s doorgestuurd van een bagster zadel zoals ik hem graag wil naar Den Haag gereden met mijn partner.
Mij wens was ook een topkoffer kussentje voor vrouwlief en alles in de zelfde stijl.
Alles was mogelijk was mij per mail bevestigd.

Daar aangekomen, leuke zaak met een vlotte babbel.
Rugkussen is niet mogelijk want wij maken geen grondplaat, 1e tegenvaller dus.
Duo zadel kunnen we wel aan passen maar dan moet je eerst zelf op zoek gaan naar een grondplaat van een ander type die je dan op maat kan maken en daar kunnen we dan wel een kussen op maken.
Maar het heeft geen zin om je duo zadel aan te passen als je geen koffer kussen heb…

OK dus moet eerst op zoek naar een koffer kussen en daar de grondplaat van hebben en dan kunnen ze een kussen maken en dan pas het duo zadel voor vrouw lief aanpassen.

Hoofdzadel. Mijn wens
Tja ik zou graag iets dikker zadel willen hebben en meer comfort dat ik na 100km geen pijn in me kont heb en een beetje het zelfde als een bagster zadel.

OK we gaan er mee aan de slag
Het standaard schuim van het originele zadel is erg zacht en word vervangen door een harder type.
De ophoging aan de achterzijde (randje) word gemaakt en proefritten.
Zit stukken beter als het origineel, maar kan ik hier wel een paar uur mee rijden… Ja dit is zeker mogelijk en je stapt er zo af als nieuw en geen pijn of door zitten.

Het originele dek word terug geplaatst en na betaling kunnen we met 1 aangepast zadel weer richting huis.
Het is 45 min rijden
Op de heen rit na 30 min op het on aangepaste zadel al last.

Het is wel beter het aangepaste zadel maar om nu te zeggen… Perfect naar mijn wens… Nee niet echt…
Na een beetje om te zijn gereden naar huis na 50min rustig snel weg weer last van mijn gevoelige kont en slaat weer dood…
Tis allemaal wel iets beter met het hardere schuim maar nee ik ben er niet tevreden mee.

Ik zag net van een mede forum lid die net zijn bagster zadel verkocht had, pis er net naast.
Dus ga toch maar op zoek naar een bagster zadel voor mijn oude stalen ros van 23jaar oud en een kussentje voor op de topkoffer.

Terug bij af denk ik, wil niet zeggen dat tijger leathers slecht is, helemaal niet, maar denk dat ik te veel eisend ben…

Word vervolgd
Eerst opzoek naar een topkoffer kussen met grondplaat want dat is juist belangrijk en daarnaast maar op zoek naar een bagster oid zadel

Je kunt na de eerste keer toch terug naar TL en dit (kosteloos) naar wens verder laten aanpassen? Dat heb ik ook gedaan. Ik was ook veeleisend hoor. Na de tweede keer aanpassen was het goed. Wat zeg ik: perfect. Al realiseer ik mij dat alles in deze heel persoonlijk is . . .

Klopt Eilert,
Ben denk ik veel eisend,
Ik ga eerst op zoek naar een topkoffer kussentje met montage plaat die op mijn originele topkoffer past maar kan deze nog nergens vinden, als ik die heb kan TL hier een kussen op maken, het duo zadel aanpassen en als ze tijd en zin hebben iets aanpassen van mijn zadel, maar dan ben ik 200 euro verder en is toch niet ‘t zelfde als een bagster zadel look wat 350 ofzo kost
Hoofdzadel koste vandaag ook al 100
En met alle aanpassingen kan je ook een bagster kopen.maar ofdat dit goed zit weet ik ook niet en zal eerst bij de bagster store/importeur in Noord Holland’ t zand gaan kijken en proef rijden…

Maar even aan kijken en gaan zoeken voor 't geval dat… Voorlopig maar proberen te wennen aan het aangepaste zadel maar 't zit voor mij nog niet comfortabel genoeg, lees doodgeslagen kont na 50 min pruttelen met de ouwe stalen ros

Mvg
Jeroen

Vanmorgen wederom naar TL geweest om voor de 2e maal mijn zadel aan te laten passen,maar vind het gewoon niet lekker zitten,sterker nog het werd er juist slechter op…

Toevallig Bagsterstore in 't Zand Noord Holland gecontacteerd met de vraag ofdat zij een zadel voor mijn RT1100 hebben liggen.
Ja wij hebben 1 Bulltex zadel liggen en zullen we deze opsturen???dan kan je deze proberen en als deze bevalt mag je hem overnemen, Nou zeg ik, ik ben toch onderweg en kan ik niet langs komen om proef te rijden,en dat was geen probleem, onderweg daar naar toe en belde me op dat ook de duurdere Bulltex/Gel net binnen is gekomen en die kan je ook testen,het is de beste versie en moet je maar proberen.

Aangekomen in 't Zand netjes door de (motor) winkel die er naast zit geholpen en de duurdere versie Bulltex/Gel word gemonteerd en ga maar een stuk rijden.
Ben zeker een 45min met dit zadel wezen rijden en beviel goed,dus terug naar de zaak om daar de Bulltex zadel zonder gel te proberen.
Bij de 1e aanraking met mijn kont op het Bulltex zadel viel mij op dat er inderdaad verschil tussen deze 2 zit en de gewone Bulltex voelt iets breder aan voor mijn gevoel en het openstaande randje is iets minder voelbaar.

dus ook op deze een stuk gereden en deze Bulltex versie voelt en past mij beter dan de duurdere Bulltex/gel versie.

Dus de aankoop gedaan voor de Bulltex versie,maar de duo was er niet,alleen de Bulltex/Gel versie…
Dus op een kleine deal gegooid en een kleinere meerprijs neergelegd voor de duo Bulltex/gel versie,zodat vrouwlief er ook lekker op zit.

Naar huis gereden met het nieuwe zadel en is een wereld van verschil en zeker aan te raden.(3 uur gereden op het nieuwe zadel zonder pijn in mijn kont!!!)
Als er iemand een ander zadel wil, vraag om de mogelijkheden om te proefrijden het is het zeker waard,en Bagsterstore 't Zand, bedankt voor de goede service

Jeroen