XENON VERBODEN IN OOSTENRIJK

Met de xenon set op mijn R1100RT waren ze ongeveer een uur bezig voor montage. Kun je daar dan zo maar een halogeenlamp inschroeven en werkt dat?
Of begrijp ik het niet goed?

Nee, maar de aansluiting van Xenon is wel zo dat je het binnen 5 minuten terug hebt op halogeen, zonder dat je alles hoeft te verwijderen en er zo een Xenon kunt inzetten als je weer een vervangende lamp hebt gekocht. Ik heb dus inderdaad een reserve halogeen bij me (altijd) en koop de vervangende Xenon daarna wel een keer (die dingen zijn veel te duur om altijd bij je te houden). Ik wil het je eventueel wel laten zien met een foto, die moet dan nog even gemaakt worden…

Hans,
Ik denk dat het vrij eenvoudig is om de zaak te herstellen:
De xenonlamp met ballast en bedrading vervangt immers de halogeenlamp en het metalen voetje. Houd je dat op de motor bij je, dan kun je het in geval van nood vrij eenvoudig ( :$ ) weer in de oude staat terugbrengen. In het afdekkapje zit wel een gat, maar dat is met tape dicht te plakken.
Een onlangs aangemeld forumlid heeft het plaatsen van xenon op zijn website staan.

(Je was me net voor Dave :smiley: !)

Ik heb ook de oude halogeenlamp als reserve bij me. De tijdsduur van lamp verwisselen is een kwestie van geluk hebben. Ik had nogal moeite om die klem op de lampvoet weer op zijn plaats te krijgen. Het inbouwen van de huidige xenon setjes veranderd niets aan de oude situatie van de halogeen aansluiting. Echt een kwestie van alleen de lamp verwisselen om weer de oude halogeen verlichting te gebruiken.

Bert ,
Mooie web site en duidelijke stappenplan met foto’s.
Helaas zie ik nergens de oude lamp verwijderd worden. Blijft de oude voet met aansluiting zitten en bungelt die ergens rond? (dan begrijp ik het namelijk)

De oude voet wordt (in mijn set) gebruikt als schakelbron voor de relais van de Xenon. Kwestie van loshalen en er de halogeen voor terug in de plaats zetten. Hangt dus niet los te bungelen… De voeding van de Xenon komt recht van de accu (wel gezekerd). Zodra de relais niet geschakeld worden, wordt de Xenon ook niet belast…

De xenon wordt aangesloten op de oude voet die anders op de halogeenlamp zit. Daarom is het zo eenvoudig van alleen lamp verwisselen naar de oude situatie. Bij mij komt de voeding niet van de accu maar ook van de oude lampvoet. Dit is de manier van aansluiten bij de Pilot xenon set voor de motor.

Dat is dus klote ! Leve Europa ook, trouwens. NOT!

Ik heb een keer mijn lamp stuk gehad in de '04 1150RT. Heeft me een half uur pielen gekost om dat kreng te vervamgen… en denk je dat ik nu nog weet hoe ik dat gedaan heb!?
LAAT STAAN dat ik weet hoe ik Kennie’s Xenon moet vervangen voor een gewone… jaja, simpel… maar ik RIJ alleen maar op die motor, ik ben uitgever en geen monteur! :laughing:

Kortom, ALLEMAAL NAAR BRUSSEL op 22 SEPTEMBER. Ik zie jullie wel in Hazeldonl !!! Oia

Gewoon XP moto monteren. Stukken goedkoper en geen problemen _004