Ik rijd ook het hele jaar door en ook geregeld met harde wind. In de polder is het altijd erg leuk met de zijwaartse wind, vraag me soms af of mijn banden niet scheef afslijten hierdoor. Ik rijd op een R850RT uit 2000 en met het windscherm laag kom ik redelijk op mijn gemak door het weer heen. Wat voor mij vooral geholpen heeft is het leren ontspannen zitten op je motor en niet gaan tegen hangen. De motor houd zichzelf wel recht, het is de rijder die vaak het balans eruit haalt.
Ik rijd op een R1100RT uit 2000 en heb dezelfde ervaring en advies.
Eilert
Denk dat het een kwestie is van meer oefenen.
Ik geniet juist als het aan het waaien is, voegt toch weer een (soms spannend) element aan het rijden toe.
Heb het dus niet over een flinke storm met omwaaiende bomen. Ik denk dat de meesten dit wel snappen
![]()
Ik zat al te wachten op je antwoord al had ik wel wat meer verwacht hoor. Ik denk WaltzingMatilda rijd vast altijd met dit muziekje op de motor.
Hahaha, nee Ton geen muziekje voor mij onder het rijden. En zelfs geen stemmetje van mijn Garmin, ik hou het lekker rustig onderweg…
Maar genieten van flinke wind het liefst in combinatie met maartse buien…
Het ene moment een zwarte lucht met een flinke regen- of hagelbui, dan een wolkendek dat helemaal opentrekt met een felle zon die nu in april al zo warm is dat je het water op de weg voor je ogen ziet verdampen. De lucht die daarna zo helder is dat je kilometers verder kunt kijken…
Mooi man, hier kan ik toch echt enorm van genieten…
Ps. Ik hoopte trouwens wel op een leuk filmpje bij de muziek van de Doors, motorgerelateerd uiteraard ![]()
Maar genieten van flinke wind het liefst in combinatie met maartse buien…
Het ene moment een zwarte lucht met een flinke regen- of hagelbui, dan een wolkendek dat helemaal opentrekt met een felle zon die nu in april al zo warm is dat je het water op de weg voor je ogen ziet verdampen. De lucht die daarna zo helder is dat je kilometers verder kunt kijken…
Mooi man, hier kan ik toch echt enorm van genieten…
Helemaal mee eens!