Wie kan helpen aan werkzaamheden m.b.v. een GS-911?

Allen,

zoals heel veel motorrijders doe ik het onderhoud aan mijn 2010 R1200RT zo veel mogelijk zelf. Banden wisselingen, lagers inpersen etc zijn echter van die dingen waar ik een garage of dealer voor opzoek. hHt loont in mijn geval zich niet om in dure apparatuur te investeren die weinig gebruikt gaat worden.

Zo heb ik nu ook een dingetje met de service-melding in het display.

Bij mijn BMW dealer in Den Haag (noem verder geen naam…) ben ik eergisteren binnen gelopen met de vraag of aldaar de service-melding uit het display gehaald kan worden. De RT is door mij zelf onderhouden (en kwam er zo bijvoorbeeld ook achter dat 1 van de 2 bougies van een cilinder los zat terwijl dezelfde dealer deze voor mij nieuwe RT een afleverbeurt heeft gegeven…) en heeft vorige maand alle voorgeschreven ‘vernieuwingen’ ondergaan.

De dealer geeft echter te kennen NIET de service-melding uit het systeem te willen / kunnen / mogen halen.

Mijn vraag is dus: wil er iemand die in het bezit is van een GS-911 mij helpen met de aanpassing van het service-diagnose systeem?
Natuurlijk rijd ik met plezier naar die persoon toe en hoeft het niet gratis.
De melding is maar kort te zien tijdens de start en eigenlijk ook niet echt vervelend, maar het is zo’n ‘puntje op de i’-dingetje waar ik me aan erger.

Ik lees het forum regelmatig, maar voor ik een antwoord mis: een mogelijk hulp-aanbod mag naar PB
Alvast dank!

Moet kunnen hier, maar voor een beduidend lagere prijs dan de GS-911 zijn er ook andere uitlees apparaten waarmee je de foutmeldingen en ook de service melding kunt uitzetten. Zelf heb ik de UniCarScan UCSI-2000, verloopkabel en de MotoScan app hoogste versie. Handig om te hebben, ook op vakantie om langs de weg er al achter te komen wat er aan de hand kan zijn.

Kijk eens op MotoScan, succes en anders hoor ik het wel. _004

Ik hoorde laatst van iemand dat een dealer 400 euro vroeg om de service indicator te resetten…

Ik heb de MotoScan, volledige versie…

Als je wilt kun je langskomen in Ter Aar, vanaf Den Haag is dat wel te doen toch…

Stuur mij even een PB…

Henk7777

En dichterbij dan Breda! :smiley:

Bert, dank voor het meedenken alvast.
Ik heb Henk een PB gestuurd en wacht even het antwoord af.
Je optie om de software vanuit een app te installeren is er zeker ook één, zag zo effe gauw echter dat wellicht mijn iPhone te eigenwijs is voor deze app, dus die laat ik even staan als ‘goede tweede’.

Groet,
Ron

Hallo Ron,

Mogelijk kan ik je wel helpen. Ook Den Haag en ik gebruik Motoscan voor mijn R1200RT uit 2010.
Stuur ff een pb dan kunnen we wat afspreken.

Gr Bas

Bas, dank je wel voor het aanbod! Goed om te lezen dat de motorgemeenschap bij een hulpvraag altijd genegen blijkt te zijn om een handje te helpen!

Ik ben gisteravond even bij Henk7777 langs gereden en daar was binnen een paar minuten de service-melding uit het systeem gehaald.
Wellicht is het toch wel makkelijk om voor mijzelf eens zo’n MOTOSCAN o.i.d. aan te schaffen, want er bleek ook een melding van de vlinderklep in het geheugen te staan. Geen idee wat er dan precies niet goed is, daar was de rit niet voor bedoeld en ik merk ook geen gerelateerde problemen. Dat komt dan later wel een keer.
Feit is wel dat zo’n OBD gewoon niet meer weg te denken is. Zou alleen wel handig zijn als de motorwereld daar qua aansluitingen ook een universele versie voor maakt net als bij auto’s. Ik heb drie motorrijdende zonen maar die zitten ‘bij de groenen’ dus die delen hun BMW-genen niet met mij. Maar maakt de aanschaf wel lucratiever.

Bij BMW is OBD sinds Euro 4 (2016) ook volgens de standaard. Dit is ondermeer herkenbaar aan de platte aansluitstekker. De ronde, 10 polige wordt na 2016 niet meer gebruikt.