Welke auto hoort bij de RT-er ?

Zakelijk gezien heb ik een trein van de zaak, met chauffeur en prive een Chevrolet Spark op LPG :slight_smile:
Toevallig nog collega NS’ers aanwezig op dit forum?
image.jpg
image.jpg

C1. Met een deuk. Zelf er in gereden. Paaltje. Geen platenspeler.

Na vele jaren Franse merken gereden te hebben (Citroën Xantia, Renault Espace en Peugeot 807) sinds vorig jaar een Ford S-Max met een Volvo motor erin (T5). Was even wennen ten opzichte van de Franse vering en stoelcomfort, maar het rijdt een stuk strakker en met deze motor erin geeft het een stuk meer rijplezier… :smiley:

Ik ben dan wel geen echte RT-er meer maar ik rij een chrysler voyager 2.5crd en mijn vrouw een Daihatsu Materia .

SAAB 9-3 Vector sedan 1.8t uit 2003 met 165K op de teller en SAAB 9-3 Cabrio 2.0t uit 2004 met 140K op de teller (deze laatste is van vrouwlief en als ik het heel lief vraag, dan mag ik ook wel 's een stukje rijden :blush: ).
Dit zijn al onze 4e en 5e SAAB. Daarvoor en daarna ook gereden (en soms geduwd): Citroën 2CV, Kever, Mini, Ford (fiësta en mondeo), Nissan Primera, heel even in een Jaguar (erfstuk en reed belachelijk duur), Opel Corsa, Daihatsu, FIAT(sco).

[groet]

Een officiële telling moet tzt vanzelfsprekend door een notaris oid worden gedaan, maar ik meen hier toch een ware liefde voor de boxermotor te kunnen onderscheiden!
Behalve een aantal Subaru’s -waarvan één zelfs met zes cilinders- zag ik ook nog een Kever voorbij komen.

Hulde aan de Boxer!

gr v Ciske

Mijn privé-wagenpark heb ik recent geheel opgeruimd. Wel sinds een paar maanden van bedrijfswege een Range Rover Sport 3.6 V8 Turbodiesel die een trekkracht van 640 Nm ontwikkelt bij 2000 toeren _005 . Een waanzinnig fijne en comfortabele auto, die ik overigens alleen strikt zakelijk gebruik omdat de fiscale bijtelling simpelweg onbetaalbaar is. Normaliter zou mijn keuze eerder op Duits gevallen zijn, echter omdat mijn afzetgebied met name in Engeland ligt, en men daar nog steeds vrij “conservatief” naar BMW en Mercedes kijkt, lag aanschaf van een Engelse auto iets meer voor de hand. En de kofferbak van een Aston Martin is net te krap voor alle gereedschappen die ik met me mee sleep… :smiley:

Vrouwlief rijdt in een Mini Cooper 1.6-16v in de oer-Engelse kleur British Racing Green met wit dak en witte spiegels.

Voor de rest heb ik een hele brede auto-historie:
2CV6 (had ik 'm nog maar…)
BMW 315
Een hele berg Citroëns (6 jaar verkoper bij een Citroën dealer geweest)
Citroën Xantia 2.1 TurboD12 (na 340.000 km explodeerde zonder vooraankondiging het motorblok bij 160km/h…wauw, dat was best spannend…)
Opel Vectra 2.2 dtci Sport
Volvo S60 (bijzonder fijne auto!)
3 x Ford Mondeo Station
Mercedes Benz 190D (draad-saai en niet vooruit te branden, maar technisch veruit de meest degelijke!)
Mercedes Benz 250D Automaat Elegance (kwalitatief onvergelijkbaar met voorgangster _001 zeker qua plaatwerk)
Smart Roadster (technisch volledig gemodificeerd van “broodtrommel” tot een echte sportwagen. Had ik achteraf qua investering toch gewoon beter een Porsche uit Duitsland kunnen ophalen…)
BMW 523i executive (E39) (motorisch geweldig / qua elektronica erg gevoelig)


Bert M

Even de statistieken wat recht trekken:
5 x Fiat
1 x Mercedes
5 x Audi
6 x BMW

De laatste is van november afgelopen jaar, daar heb ik mij bij de configuratie behoorlijk op uitgeleefd en daar wil ik de komende jaren ook mee blijven rijden, uiteraard naast mijn 1200RT…
Dus ja, wel degelijk BMW…

Easy Louis

Inmiddels heel wat merken gehad.
Het merk waarvan ik veel exemplaren heb gehad was Ford.
Hiervan heb ik gehad : 1 x Escort, 4 x Scorpio en 2 x Mondeo.
Inmiddels rij ik alweer mijn tweede Mercedes.
Momenteel in een Mercedes C220 CDI automaat.
Een redelijk snelle diesel die ook nog eens behoorlijk zuinig is _004

Dus geen BMW maar wel Duits :smiley:

Begonnen met Toyota Starlet.
Aansluitend Peugeot 205, Peugeot 405 (erg prettige auto destijds en helemaal vernieuwend met electrische ramen!), Reault Laguna break+lpg en dan nu een Citroen C8+lpg een heerlijk grote bak waar ik een haat-liefde verhouding mee heb: zeer comfortabel en groot maar op geregelde tijden electronische storing en mankementjes _003 Zodra de kids de deur uit gaat, gaat de C8 er ook uit! Stap ik gelijk over op een fiat panda, waarin mijn vrouw nu in rijdt.

mijn eerste autootje was zo’n opel corsa (met vierkante kont), daarna een aantal zakelijke opel astra’s station. bij het wisselen van werk over op een volkswagen vento waar de koppakking uitvloog. deze werd opgevolgd door een daewoo nexia (veruit de lelijkste auto die ik gehad heb, maar wel met winst verkocht). daarna een fiat marea en nog een keer een vento. toen zijn we overgegaan op een Toyota avensis die we zeeer gunstig ingeruild hebben bij de dealer (we wisten niet dat de balken volledig doorgerot waren) voor onze huidige 7 persoons corolla verso .

nu ik het lijstje zo opsom sta ik er eigenlijk best wel van te kijken. ik wil er niet eens aan denken hoe vaak ik nog een andere ga kopen… :O


al met al denk ik dat ik wel de conclusie kan trekken dat ik meer binding met mijn bmw heb als met mijn auto’s (al is die corolla verso wel een errug fijne auto _004 )

Even wat tegen gewicht met betrekking tot Volvo’s…
2CV’s (mv) ook in bestel uitvoering; AK 250.
Aansluitend auto’s die vooral handig zijn als je kleine kinderen hebt - ik wil het er niet meer over hebben.
Daarna 740, 940 960. combi’s. Wat een merk, wat een geweldige auto’s. Hoezo wind tunnel… Groot, grof, stoer. Heimwee? ja zeker
En nu een Saab 9/5 2.3T + Hirsch, van de baas, en vanwege de bijtelling privé een 900 classic cabrio.
O ja, een NAD muziek ding en een TV van de HEMA eigen merk.

Val een beetje uit de toom als ik de andere reacties zie maar dit is mijn “Bella” :O

Waarom geen Italiaan als motor hoor ik wel eens?
Ach ik hou wel van tegenstellingen _004

Even off-topic, maar een geweldige foto Rob, met die 2CV, sandalen en wijde pijpen _004 _004

[groet]

JoJo

Zal ik ook eens een rijtje opnoemen:
Simca 1000 special, Morris Marina Coupe, Mini 850, Mini 1000, Alfa Sud (=boxer, gewéldige auto!), Renault 5 GTL, Renault 5 TS, Renault 11 GTX(1.7), Ford Sierra Station 2.0, Ford Mondeo Station Ghia, Toyota Corolla Verso 2.2 D (2005).

Op de foto de Verso gloedje nieuw met de sleurhut er achter en de fietsen er op, geen platenspeler maar wel een iLInk wat toen net nieuw was: je iPod in de auto: 60 Gb muziek mee! De Verso heeft inmiddels 175.000 km gereden en nog geen klap verkeerd gegeven, de grootste reparatie komt binnenkort: het rubber van de antenne is slecht en voor een paar tientjes moet er een nieuwe op! _004 Ik zou willen dat Toyota motorfietsen zou maken: een beetje saai maar je hoeft nooit te sleutelen _004

Tja, eigenlijk altijd wel een beetje autogek geweest. Op mijn 18e direct een Mitsubishi Galant aangeschaft. Eentje van 8 jaar oud (bj 1978). Dat was toen al een behoorlijke leeftijd. Ik heb hier helaas geen foto’s van. Dit was wel mijn beste aankoop ooit, want dat was de enige auto die ik met winst weer verkocht heb. Deze auto was voorzien van een automaat. Waarschijnlijk is dit ook de reden dat ik nu (al weer 10 jaar) met automaat rij. Na deze eerste Galant, zijn er na een uitstapje naar een opel Rekord op gas, nog 2 Mitsubishi Galants gekomen. Wellicht zijn er nog mensen die ze kennen en ook gereden hebben, de 2300 GLX Turbo Diesel. In die tijd geweldige diesels.
Na deze auto’s kreeg ik werk waarbij ik een auto van de zaak kreeg. 4x peugeot 405 break. Daarna nog wat lease auto’s zoals een VW bora, renault laguna en ik zal er nog wel wat vergeten zijn. In 2004 de stap gemaakt om voor mijzelf te beginnen. De auto van de zaak werd ingeleverd en ik kocht een Mercedes Vito voor mijn werk, jaja… de eerste weer met een automaat. Privé werd de auto van mijn vrouw, toen een Renault Clio ingeruild voor een Fiat Brava. Deze werd al snel vervangen door een VW passat.
De zaak begon te groeien, dus de Vito werd te klein en vervangen door een Mercedes Sprinter (ook met automaat) en de Passat werd ingeruild door een luxe Renault Laguna GT diesel met automaat. In 2012 is er nog een MB sprinter bijgekomen en net voor de zomervakantie kregen we wat problemen met de Renault. Aangezien ik een leuke klant heb aan de lokale Mercedes dealer, en eigenlijk in mijn hart altijd een Mercedes heb willen rijden, hebben we een C-klasse aangeschaft van 2 jaar oud. Uiteraard weer voorzien van een automaat. Hier hebben we afgelopen vakantie in Frankrijk al weer heel wat kilometers meegemaakt. (Moet wel eerlijk zeggen dat de Renault luxer was dan de C, maar wat rijden betreft komt de Renault niet in de buurt)
Rob

Euhh, zoals ook al een keer eerder vermeld moet ik bij geen motorweer met de trein… Ik heb niet echt de directe beschikking over een auto. Als ik toch met de auto voor de werkgever moet, in de winter kan ik een 1-serie van de zaak meenemen. Mijn vrouw heeft overigens een fusion uit 2004.

Groet,
Arjan

Dat komt omdat BMW een totaal andere uitstraling heeft voor automobilisten (snelle jongens), dan voor motorrijders (dergelijke jongens). Wat niet wil zeggen dat die laatste groep niet snel kan ;-).

Ik rijdt overigens om belastingtechnische reden en naar volle tevredenheid een Mercedes 250 diesel uit '92. Enige wat ik mis is de airco.

Inmiddels is mijn opmerking achterhaald. Er blijken diverse BMW autobezitters “onder ons” te zijn. :O

Oei, beter lezen dus.