"Wegens succes beeindigd" het BMW RT Treffen

Jammer maar ook begrijpelijk. Ik heb de laatste 5 edities meegemaakt en keek er elke keer naar uit. Kevin is ook 3 keer mee geweest en genoot er ook enorm van.
Jos en Walter en uiteraard ook Jenny en Claudia, bedankt voor jullie inzet en enthousiasme. We hebben genoten van het treffen (en voortreffen).

Kijk, ik hoop eens een regiotreffen in Drente, Overijssel of Limburg te mogen bijwonen, hotelletje boeken om er een mooi weekend van te maken voor degenen die niet zo vaak in die hoeken van het land komen _004 .

Zuid gaat er komend jaar zeer waarschijnlijk weer komen, wordt dan ook al weer de vijfde volgens mij, helaas geen speldjes :mrgreen:, hij staat al enigszins in de stijgers maar is nog veeeel te lang.

Hmmm, dit klinkt bijna als een uitdaging zo, Bert… Ik huis tegenwoordig 80% van de tijd in Zuid-Limburg en wat is het hier mooi!

Maar ontopic: wat ontzettend jammer dat het treffen2016 het laatste was… En daar kon ik ook nog eens niet bij zijn door werkplanning…
De borstzakklep van mijn motorjas was inmiddels dan wel volgeraakt met RT-Treffenspeldjes, maar ik was graag op de andere klep verdergegaan…
Ik wil hier dan ook de organisatoren graag bedanken voor de 5 Treffens waar ik wèl bij heb kunnen zijn _004

Heel erg bedankt voor de afgelopen jaren. Heb iedere keer weer genoten. Van de route, van de deelnemers en van jullie.
:cry:
Jos Leeman

Alle mooie momenten van een BMW RT-forum TREFFEN duren maar even, behalve in onze herinnering . . .

Ik zorg wel voor een mooie route…

Zoveel inzet, van beheerders, forumleden, maar ook de partners en andere familieleden.
8 jaar is een lange tijd om zo’n groot evenement zo goed te organiseren met grotendeels de zelfde mensen.

Kortom, bedankt voor alle inzet voor zo’n mooi evenement!

En ik zie het graag komen _004 .

Misschien moeten we als zuiderlingen onze koppen eens bij elkaar steken, om te zien of we iets moois voor elkaar kunnen krijgen.
Is er een soort “draaiboek” voorhanden van de vorige rt-treffens wat als leidraad kan dienen?

Groet, Aad

Als ik bovenstaande en andere reacties lees, meen ik toch te moeten vaststellen dat er heel wat animo is om het Jaarlijkse RT treffen, in welke vorm dan ook, verder te blijven zetten.
Ik begrijp maar al te goed dat Jos, Walter en echtgenotes, na al die jaren van trouwe dienst en, zeer gewaardeerde, tomeloze inzet, en misschien ook omwille van wijzigende interesses, zich niet meer 100% konden opladen voor nóg een editie… (Begrijp dit vooral niet verkeerd/negatief!)
Maar misschien moeten zij 1 á 2 jaren het “peterschap” opnemen over een nieuwe “werkgroep” dewelke dan in de toekomst het Treffen zou kunnen organiseren ?
Ik denk dat de “afgenomen belangstelling” van de voorbije 2 jaren voornamelijk te maken had met de minder gunstige weersvoorspellingen… volgens mij lag het aantal voorinschrijvingen ruim hoger dan het aantal deelnemers die echt kwamen opdagen de dag van het treffen … Ik weet ook niet of het afhaken van voorinschrijvers ook enige financiële gevolgen gehad heeft voor de organisatie… Desnoods mag, voor wat mij betreft, het bedrag bij voorinschrijving (12 € ??) ietsjes opgetrokken worden om deze risico’s in te dekken.

Benny

Heb je al een reactie gekregen op het “draaiboek” Aad?

Ik stuur je een PB’tje

Door omstandigheden kon ik de afgelopen twee jaar niet meerijden naar een treffen. Ook mijn aandeel aan het forum was minimaal. Ik schrok dan ook wel een beetje van de berichtgeving aangaande het treffen.
Uit eigen ervaring weet ik dat het organiseren van een meeting en aansluitende toertocht een gigantische klus is. Ik neem mijn petje dan ook af voor de organisatie van de RT-treffens, die deze al die jaren hebben verzorgd. Hulde!
Ik kan me de gedachten, overwegingen en twijfels van de initiatiefnemers voorstellen. Trek je de stekker uit het organiseren van meetings dat toch een beetje jouw kind is ? Of ga je nog een jaartje door ? Ik zie aan zijn profiel dat Jos geen motor (meer) heeft. Wellicht dat dit ook meegeteld heeft in de overwegingen.
Dank aan de organisatie dat zij al die jaren zoveel tijd hebben gestoken in de afgelopen treffens. Dank ook en succes voor diegenen die al plannen aan het smeden zijn om dit fenomeen voor het RTforum behouden te laten in welke vorm dan ook.

Van Jos het bericht gekregen dat hij eventuele organisatoren graag met raad wil bijstaan. Zijn er gegadigden om in het zonnige Limburg mee te organiseren aan een treffen, misschien niet meer voor het komende voorjaar, maar dan toch zeker voor het najaar of eventueel voorjaar 2018.
Laat even wat horen, en dan maken we een afspraak om de koppen bij elkaar te steken.

Groet, Aad

Ik heb even gewacht met een reactie en tot mij door laten dringen, maar ik realiseer met nu echt dat het waar is :slight_smile:.

Heel erg bedankt voor alle jaren. Ik heb de 3 keer die ik heb meegemaakt als fantastisch ervaren en nogmaals bedankt. Ik zelf heb de rit in het oosten (waar Jos nu volgens mij een huisje heeft) als fantastisch ervaren!

Ik snap waarom jullie geen treffen meer willen organiseren. Zelf heb ik jarenlang bij scouting gezeten en veel evenementen georganiseerd maar ook geleerd dat er na ieder hoogte punt weer een terugval is. Tussen de regels door lees ik wel dat er een behoefte is om toch weer een RT treffen te organiseren, in welk regio dan ook. Ik ben blij om te lezen dat er een groep is ontstaan die meer is dan alleen digitale verzamelbak van gegevens en als er hulp nodig is, en ik kan helpen, dan wil ik hierbij ook al mijn hulp aanbieden (ook als het in Limburg is).

Volgend jaar staat er zowiezo weer een BMW dag gepland. Ik hoop jullie dan weer tegen te komen.

Heel veel succes mannen!

[groet]

Arjan W

Beste Aad,

Zoals reeds gemeld doe ik al een paar jaar treffen RT Forum Zuid en heb dus voor mezelf wel een soort draaiboek, de spelregels vind je terug in de aankondigingen van die ritten, zoek ze maar eens op(, dat doe ik ook meestal :smiley: ). Mijn planning is meestal het eerste weekend van oktober afhankelijk van wanneer de Bredase Singelloop is.
Het rondje Luik dat ik een paar jaar geleden organiseerde heb ik grotendeels in Mapsource voorbereid en het tijdschema was op ervaring gebaseerd, kwam heel aardig uit.

Verdere details maar via de PB of mobiel, _004

Mijn kennis als ervaren “route uitzetter” met jarenlange ervaring en professionele tourguide is hierbij aangeboden.
Ik ken de omgeving als mijn achtertuin en weet ook de mooie kleine wegen te vinden die lekker rustig zijn en o.a. waanzinnige uitzichten bieden.

U vraagt, wij draaien…

Ik heb ook wel ervaring met routes uitzetten en eea organiseren (diverse keren bedrijfstoertochten georganiseerd in m’n eentje).
En net als Baird gewoon in Mapsource een route geplot (op basis van een gedownloade route welke werd aangepast/aangevuld op basis van voorkeuren en bekendheid met de omgeving).
De ene keer met geplande tussenstops (met dealtjes met horecagelegenheden), de andere keer alles spontaan (we willen nú koffie!).
De eerste rit tot in de perfectie geregeld (4x voorgereden, routebestanden gemaakt, zelfs voor routerol), de laatste op de bonnefooi. Alle keren even leuk en gezellig.

Bij deze dus Aad, count me in.

Dag RT-ers,

Ook van mijn kant ook een woord van dank voor al die mensen die al deze jaren een toch wel grote inspanning hebben geleverd
aan de “voorbije” RT-Treffens Helmpje af voor Hen :smiley: -top-

Dit draadje volgend zie ik toch wat lichtpuntjes opdoemen uit de duisternis van deze tijd.
Hopelijk dat deze puntjes voldoende voeding krijgen om dit vuurtje brandend te houden.
Ik van mijn kant wil mijn medewerking wel verlenen aangaande een groot treffen met routes in het midden van het land als dat er een keer van komt.
Ik hoor het dan wel van de gene die het voortouw van het jaarlijkse grote RT-Treffen op zich gaat/wil nemen.

Ik zou zeggen Zij degene die zich hiervoor geroepen CQ aangesproken voelen, u zult hier een toch grote groep RT ers een
geweldig plezier mee doen

Het maakt dat zo’n Treffen toch een wezenlijk onderdeel is gaan uitmaken voor dit RT-forum
Het is voor mij en ik denk voor velen onder ons de lijm die ons bindt bij deze CLUB

[groet] sacuL.