Wat moet men hier nu van denken?

http://www.dumpert.nl/mediabase/6662427/ef4eaad1/u_wilt_zo_gaan_rijden_met_uw_kindje_achterop.html

_001

Wettelijk gezien is alleen de helm die niet aan de eisen voldoet.
Jaren geleden ook al eens aan het zoeken geweest wat de wettelijke eisen zijn voor een kind achter op de motor.
Ik kon alleen iets vinden over, dat een goed gekeurde en goed passende helm verplicht is.
Verder niets _001 , vreemd wat op een gewone fiets moeten de voeten van kinderen op een op maat afgestelde voetsteunen staan.

Maar als je normaal je gezond verstand gebruikt doe je dit niet -naughty-

Wat zijn er toch een malloten in de wereld! Dit verzin je toch niet… _001 _001

[groet]

Bert M

Plus 1 . . . dit beeld is om te huilen :cry: en te bizar voor woorden . . . Oia

Hoe stom kan iemand zijn.

Maar de meest belangwekkende kwestie: iemand van hier?

Vast niet Doof…

Tis in ieder geval geen RT-rijder dit keer.
Zoveel beschamende RT’s in een week trek ik niet meer. :wink:

Lijkt mij mooi in scène gezet;
Spiegel van auto precies voor de nummerplaat…
Waarom een roze pyjama?
… fietshelm?
Kleur van de handen lijken van een kind in diepe shock…
Handen houden niet vast, maar liggen op de schouders…
Kortom; provocerende actie goed voor reactie!

Ik denk er net over zoals Mo-Fan, lijkt me in scene gezet om motorrijders in een slecht daglicht te stellen. In de zijspiegel van de wagen is ook geen weerkaatsing te zien, want indien wel zou je de maker van de foto moeten kunnen zien.

Denk er hetzelfde over, fake foto.

Ook in dat geval geldt mijn eerste reactie onverminderd…

Wat zijn er toch een malloten in de wereld. Dit verzin je toch niet… > _001 > > _001 >

[groet]

Bert M

Nou als je goed kijkt zie je zowel in de spiegel van de motorrijder als de automobilist de weerspiegeling van hun respectievelijke gezichten. Spiegels staan altijd iets naar binnen gekeerd en dat kan verklaren waarom de maker van de foto niet te zien is. Volgens mij is het geen fake.

[groet]

Als de spiegel goed staat zie je juist wel het gezicht van de bestuurder.
Bij de auto is het niet goed te zien maar de motorrijder heeft wel zijn spiegel goed staan.

Ik werk als fotograaf veel met photoshop. Ik heb de foto geopend in photoshop. Ik kan alleen zien dat in de spiegel van de auto de weerspiegeling is weggehaald. Verder kan ik niets ontdekken dat er wat is veranderd aan de foto. Ik denk dat de foto geen fake is.

Dank voor jouw professionele input Wil51! _004

[groet]

Bert M

Niet helemaal.
Passagiers zitten tijdens deelname aan het verkeer op de voor hen bestemde zitplaatsen.

Volgens de toelichting betekent dat o.a. dat je niet meer passagiers mag vervoeren dan er zitplaatsen zijn.
Bijvoorbeeld geen 4 kinderen op de achterbank als er maar 3 zitplaatsen zijn.
Maar “bestemde zitplaatsen” betekent ook dat een passagier de zitplaats goed moeten kunnen gebruiken.
Voor een motor houdt dat in dat een passagier (een kind) zijn voeten op de stepjes (al dan niet verhoogd) moet kunnen laten rusten.
Daarbij zijn er geen goedgekeurde en goed passende helmen voor kleine kinderen, vooral dat laatste niet.
Hoewel er geen minimum leeftijdgrens voor passagier op de motor is gesteld, is die grens er dus feitelijk praktisch wel.

Maar het zou zinvol zijn om een wettelijke leeftijdgrens te stellen. Ik zal het eens aankaarten in het Motorplatform.
Nadeel is wel dat een kind onder de 14 jaar geen ID-plicht heeft, dat maakt de handhaving (via de wet Mulder) lastig.