Waarom de nieuwe Honda NT1100 de BMW RT nauwelijks concurrentie aandoet.

Tjsa, da’s echt een trut-gangetje.:joy:

De fut is er bij mij al veel sneller uit dan bij mijn motor. Gelukkig maar, mijn leven is mij lief…

Bovendien heeft de R1250RT weliswaar 10 PK minder dan de FJR, maar wel 5NM méér bij 750rpm minder.
Samen met het iets lagere gewicht van de RT vraag ik mij af welke de snellere machine is bij “normale” snelheden…
Maar goed, je koopt geen BMW voor spelletjes verplassen…

Toen ik vorige jaar opnieuw op de motor stapte kon ik geen geschikte BMW vinden. Ik wilde wel een cardan, en dan is een Deauville een goede kandidaat. Want: op leeftijd dus niet te veel geld, vaak goed onderhouden en weinig opsmuk dat stuk is gegaan (het zit er ook niet op).

Vermogen tekort … voor wat het is, is het genoeg. Alleen als je meer wilt en meer kunt vragen dan kon je wel te kort. In NL prima, Ardennen en Eifel is het op tijd opschakelen geblazen.

Op het forum van het Deauville forum is de NT1100 ontvangen als waardig opvolger, echter inclusief de tekortkomingen als vermogen en design EN het ontbreken van een cardan. Dat hadden ze bij Honda echt anders moeten inschatten.

Het vermogen is er toch juist flink op vooruit gegaan? Hoe is dat dat een tekortkoming?
Design kun je over twisten, maar het oogt hoe dan ook een stuk moderner.
De cardan, tja, ik denk inderdaad dat ze onderschatten hoeveel Deauville rijders Deauville rijden juist vanwege de Cardan…

De 650 en 700 komen vermogen “tekort”, de rijders hadden op meer vermogen gerekend, zo rond de 100KW. Het is in ieder geval een moderne verschijning voor een bak met centen.