Waar op te letten BMW R1150R Rockster

Goedemiddag allen,

Teneerste, mocht het in de verkeerde topic zijn gepost, mijn excuses.

Als voormalig Vstrom 1000 rijder ga ik zaterdag een kijkje nemen voor een BMW R1150R Rockster van 2003 met ongeveer 60K KM op de teller. Nu kan ik alle technische bijzonderheden van een Vstrom vertellen maar een BMW ben ik totaal onbekend mee, vandaar mn eerste en natuurlijk niet mn laatste post hier (hopelijk positief op zaterdag).

Hij heeft zn grote beurt in 2017 ontvangen en in 2021 en 2022 zn kleine beurt met ook oa:
Pakkingen vervangen
staafbonine
boegies
cardanolie en de nodige filters

Nu lijkt het netjes te zijn onderhouden maar rest mij de vraag waar ik op kan letten voor een merk die mij totaal vreemd is?
Alle tips en tricks zijn welkom
Alvast dank!
Gr
Mo

Tja, het is geen RT, dus of het op het RT-forum geplaatst mag worden… :wink:

Waarschijnlijk heb je al gekeken? Wat je kunt na vragen, is of de dynamoriem wel eens vervangen is. En je zult waarschijnlijk merken dat het meer trilt dan je gewend bent 8)_
Verder is er een beste kans dat de achterveer hoogte instelling niet werkt, dan moet er meestal wat olie bijgevuld worden in de verstelknop.

Groet, Dick

Hi Dick,

Dank voor je reactie, noob hier en nu merk ik pas dat ik in de verkeerde forum zit hahahaha.
Ik heb hem vandaag gekocht en eerste dat opviel is de boxer blok, beetje gas en dat ding trekt naar rechts. Verder heb ik je reactie helaas net te laat gelezen, anders had ik die kunnen vragen maar sinds het een goeie onderhoudsgeschiedenis heeft, heb ik behalve de reguliere vragen en testrit maar op gevoel gekocht.

We gaan het komende tijd zien hoe die zich gedraagt.

Nu kan ik alweer afscheid nemen van deze forum :wink:

Thx!!
Cem

Vooral op ons RT-forum blijven hoor. We zijn feitelijk gericht op de BMW boxer. De meesten hier rijden een RT uitvoering, maar gelukkig zijn er ook andere “R” smaken! Het principe is en blijft hetzelfde. Buiten dat gewoon genieten van alles op en aan de BMW boxer (mag ik hopen)! _004

In de eerste plaats, gefeliciteerd met je aankoop! De kracht van een forum is dat men informatie uitwisselt, het verschil tussen een R, RT, GS is allemaal niet zo groot. Blijf dus gewoon je vragen posten en grote kans dat er voor jou de gewenste informatie uitkomt.

Geniet van je aankoop, stel je vragen en indien gewenst, plaats een foto van de Rockster.

Ah welnee, het zijn allemaal dezelfde brommers, alleen hebben wij er meer Tupperware op zitten. Big RT Smile

Als de R1150R technisch gezien hetzelfde is als de R1150RT, dan zou je wellicht na moeten laten kijken of de ABS nog (goed) functioneert: bij sommige fietsen is deze al onklaar gemaakt vanwege beruchte problemen bij dat model; stalen remleidingen en regelmatig de leidingen spoelen zouden deze problemen doorgaans uit moeten stellen (echter helaas niet afstellen).

Welkom bij de club en veel veilige, maar vooral fijne, kilometers toegewenst! _004

Er zitten verschillen tussen deze twee,maar dat zal voor het werken aan de motor weinig tot niets uit maken. Het blok van een R heeft wat minder vermogen, en een andere slag van de zuiger.
De ‘choke’ werkt iets anders, en niet alle R1150R’s zijn voorzien van ABS.

Groet,Dick