Ik heb een R1100RT op het oog van bj 1998 (67000km) alleen start hij wat ‘aardig’
Bij een het starten is er een schurend piepend geluid te horen, je kan het vergelijken met door doorslippende distributieriem van een wagen.
Dit is enkel de eerste seconde ofzo te horen (bij het draaien van de startmotor?) en daarna loopt alles goed.
maar wellicht kan een bezoek aan onze Kenny (Motor Service Amersfoort) een uitkomst bieden!
MOTOR SERVICE AMERSFOORT is gevestigd in centraal Nederland:
Fornheselaan 224, 3734 GE Den Dolder, (Industrieterrein Fornhese)
Telefoon: 030-2294720 | Mobiel: 0651-631456 | e-mail: info@motorserviceamersfoort.com
Website: http://www.motorserviceamersfoort.com" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zo’n vermoeden dat je startmotor blijft ‘plakken’ na het indrukken van de startknop. De startmotor moet stoppen met starten als de motor aanslaat en gaat vermoedelijk nu te langzaam terug en blijft dus ‘plakken’ Kwestie van uitbouwen en schoonmaken van de startmotor en de startkrans.
Heb ondertussen mijn profiel aangepast met mijn locatie… Sint-Niklaas (B) dus de dealer in midden Nederland is toch wel een serieus afstandje …
En bedoel inderdaad de Vsnaar, de distributieriem zou nog meer lawaai maken denk ik
Het is misschien ook mogelijk dat er te lang op de startknop gedrukt werd…
Is het reinigen gemakkelijk zelf te doen of hoeveel zou dit zijn bij de dealer?
ik heb net hetzelfde met mijn 1150RT. Toen de moto vorige week binnen was om af te regelen zei de technieker dat dit inderdaad de startmotor was.
De startmotor dient gedemonteerd te worden en eens helemaal gereinigd te worden. Dat zou het probleem moeten oplossen.
Mss zou het wel interessant zijn moest er iemand eens kunnen uitleggen wat er allemaal dient te gebeuren
Toch maar even langs de dealer of langs een universele motorgaragist zou ik zeggen…
ligt er helemaal aan wat het probleem exact is.
Dan kunnen ze je gerust een passende prijs noemen.
p.s. Zet meteen even het juiste type motor in je avatar
ook startproblemen gehad, bleek dat magneten los waren gegaan en deze hadden zich als een soort wig in de startmotor gezet waardoor hij niet meer rond ging. Startmotor vervangen is geen probleem, nieuwe besteld in Duitsland 100 euro incl. verzendkosten en twee jaar gerantie. Hij start weer als een zonnetje.
De klachten begonnen met moeizaam starten en moeilijk rondgaan van de startmotor, totdat hij definitief vastsloeg.
als aanvulling, in en uitbouwen is makkelijk zelf te doen, zowiezo geven de instructies van de reparatiehandleiding veel houvast. Let wel goed op dat je de accu/massa loskoppelt en isoleert voordat je aan het klussen gaat.
Daar zou ik ook mijn geld op zetten. Misschien is na te gaan wanneer deze voor het laatst is vervangen. Anders het kunststofdeksel aan de voorzijde van het blok demonteren en de snaar inspecteren. Als de boel dan toch open ligt meteen maar een nieuwe snaar monteren. Kost niet de hoofdprijs.