Vraag m.b.t. stuurdemper R1200RT

Hallo,

Mijn vraag is simpel, wie heeft er een Hyperpro stuurdemper op zijn R1200RT zitten, en wat zijn de ervaringen hiermee?
Momenteel is mijn 2006 rt voorzien van V+A nieuwe progressieve vering + demping van Hyperpro.
Maar ik vindt hem aan de voorkant nog wel zoekende bij sportief rijden, wellicht is een stuurdemper dan een prettige aanvulling?
Wat me tegenhoudt is de prijs te weten, 420 euro…

Graag hoor ik of mensen hier ervaring ermee hebben.

Alvast dank,

Nigel

Deze bedoel, komt met bevestiging beugel.
stuurdemperkit.jpeg

Met alle nieuwe spullen die jij nu onder de RT hebt komt het mij onlogisch voor dat je een stuurdemper node mist.
Wellicht kun je met de juiste afstelling van de nieuwe dempers bereiken wat je wenst en/of een setje nieuwe banden.

Succes met de speurtocht!

gr v Ciske

+1 eens met ciske,

Mijn ervaring met nieuwe hyperpro veren en dempers was dat de motor supersnel stuurde. Bedoel ik mee dat waar ik naar keek ook naar toeging. Op dijkjes prima, maar op langere afstanden minder prettig. Heb de veervoorspanning achter verminderd, daardoor minder nerveus sturen.
Misschien dat eens proberen voor je een stuurdemper gaat monteren.

Een stuurdemper doet niets (gelukkig) bij een rustige stuuruitslag. Ik zou eerder in een verkeerde afstelling van vering/ demping zoeken, banden en balhoofd en lagerspeling.

Dat was ook het eerste waar ik aan dacht: banden en bandenspanning.
Anders nog even laten checken bij Hyperpro.
Succes!!! :blush:

Dank voor alle reacties, inmiddels de voorvering wat strakker gezet waardoor het geheel aan de voorkant minder oplift.
Afstelling is inderdaad een vak op zich, dus in het voorjaar toch maar eens een keer naar de firma HyperPro in werkendam voor de juiste afstelling.

De Hyperpro vestiging in Alphen a/d Rijn heeft een monteur (Bas) die erg veel kennis van BMW’s heeft.
Misschien zijn ze in Werkendam net zo goed hoor, dat weet ik niet. Het is wel dezelfde organisatie.
Mocht het resultaat na Werkendam niet bevallen, dan kun je Alphen a/d Rijn nog overwegen.

Groet, Dick