voorstellen

Beste mede BMW-ers,

Ik ben als klein jochie opgegroeid met harley, vanzelfsprekend iets HEUL anders dan een BWM. Ik heb hiervoor met veel plezier op een super dikke pikzwarte HD Nighttrain gereden. Vanwege wat prive omstandigheden (wie kent ze niet) de motor de deur uit gedaan maar inmiddels kriebelt het al weer een tijdje. Op dit moment heb ik dan ook het plan om woon-werkverkeer op de motor te gaan doen (200km p/dag) en daarvoor moet je niet bij Harley zijn. In mijn optiek echter wel bij BMW. Ik twijfelde tussen een R1200GS (verkeerde forum, i know) en een R1200RT. Die laatste gaat het toch winnen. Waar ik voorheen als een soort zeil achter het enorme brede stuur aan wapperde wil ik nu souplesse en comfort. Na flink wat leeswerk kom ik tot de conclusie dat ik daarvoor in de RT hoek moet zijn. Daarom heb ik me hier aangemeld. Ik zou graag gebruik maken van alle kennis die hier ongetwijfeld rond gaat, en mogelijk daar ooit ook aan bijdragen. Voor nu is mijn bmw reis nog niet eens begonnen want ik wil goed beslagen ten ijs komen, ook iets waarvoor ik hier ben. Inlezen en raad vragen over hoe dit aan te lopen zodat ik geen barrel koop.
Ik dacht me te richten op een motor met rond de 40 a 50K op de teller. mogelijk vanaf bouwjaar 2017 (MOOI!!!) maar evt zou de RT vanaf 2010 een optie zijn vanwege de DOHC.

bij deze; aangenaam!

mvg niels

Hallo Niels,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je intro _004

Je hebt aan de -1200- zeker een hele fijne woon/werk/tour motor. De DOHC vanaf 2010 is idd een goeie met de bovenliggende nokkenassen. Sterk blok. Geen “sores” met voorgaande versies wat betreft het ABS.

Succes met je zoektocht. We horen het wel. _004

-groet-

Eilert

Dag Niels, van harte welkom op dit prachtige forum!!! _004 Heel veel succes met je zoektocht naar een mooie RT!

mooi forum is dit
ik was van hetzelfde idee en heb me een rt van 2000 aangeschaft nog steeds geen spijt van
integendeel zelfs ben nu aan het uitkijken om voor de 1250 te gaan