Ik ben Mike en sinds kort de trotse eigenaar van een R1100RT van 1998 met net iets meer dan 90000km op de teller. Deze motor op leeftijd ben ik van plan weer genoeg liefde te geven zodat hij straks weer technisch zo goed als nieuw is voor de lange ritten die ik wil gaan doen samen met mijn vrouw.
Tot op heden de boel schoongemaakt en het beestje heeft een kleine beurt gehad.
Voorheen overigens altijd gereden op Japanse motoren o.a. Honda en Kawasaki. Het is best wennen om deze Duitse toermachine te rijden, met name het wat grove schakelen, maar alles kan wennen zeg ik altijd maar! Tot op heden veel plezier van de 1100!
Dat grove schakelen valt altijd meteen op komende vanaf een Japanse machine. Het lijkt wel bij BMW te hóren wetende dat zelfs de moderne K1600 met herrie grof schakelt muv de quickshifter. Het is inderdaad een kwestie van wennen en het ontwikkelen van een gevoel om de klak - met name bij het terugschakelen - te minimaliseren. Beetje tussengas geven en wat druk op het pedaal zetten voorafgaand aan het schakelmoment helpen wel eens.
Mooi om zelf uit te zoeken en elke machine lijkt daar weer anders op te reageren.
Veel plezier met je 1100, wat een prachtig ontwerp is - te weten hét origineel na de tweekleps serie - binnen het RT aanbod.