Ik zou dit inderdaad ook als een hele grote “Red flag” zien: een motor die in een technisch goede staat verkeert, verkoopt én beter én levert meer geld op.
Als een motorzaak aangeeft dat een fiets olie lekt (en dan is het echt meer dan “Een druppel”), dan is het echt geen rubbertje van een paar Euro, maar dan moet waarschijnlijk (op z’n minst) het blok gesplitst worden voor nieuwe pakkingen en daar kunnen aardig wat uren in gaan zitten; die motorzaak weet dus blijkbaar al hoe laat het is.
Als je zelf handig bent, de ruimte en het gereedschap hebt en over zeeën van tijd (en zin) beschikt, dan is het misschien leuk als de prijs goed is, maar persoonlijk vind ik €3000 voor een GS uit 2004 met dergelijke problemen (ook de ABS is stuk) veel te gevaarlijk en zou ik meteen doorlopen.
Spaar dan iets langer door voor eentje in betere staat en een paar jaar jonger (met een andere ABS).
Ik ben wel een paar keer bij deze zaak geweest in mijn zoektocht naar een RT. Ze hebben behoorlijk veel staan, en dus ook diverse motoren die zo binnen komen en zij zelf niets aan doen. Zou gewoon gaan kijken, mogelijk kan je een aardige indruk krijgen. Bij tweedehands motoren is het immers toch altijd wel een gok.
Volgens mij moet je lezen: R1200RT ABS (type aanduiding dat de motor ABS heeft, daarom staat het in HOOFDLETTERS)) en de motor “moet nagekeken worden” (op olie lekkage )