Vandaag ritje in basecamp gemaakt van 250km. Na exporteren naar mijn zumo 590 blijkt de rit klaar te staan maar geeft op de zumo nu een afstand van 570km. Rit nagekeken en niets onregelmatigs vastgesteld.
2e rit gemaakt van 200km en nu geeft de zumo een afstand van de rit van 305km.
Wat zit er verkeerd of wat doe ik verkeerd?
Hoi, Jij schrijft:
“blijkt de rit klaar te staan maar geeft op de zumo nu een afstand van 570km”
Bedoel je met “klaar staan” als in de lijst met routes?
Wat gebeurd er dan als je de route laadt om te rijden? (evt. simulatie)
Zijn de kaartversies in Basecamp en het toestel gelijk?
Waarschijnlijk vertrekt de rit niet van je huidige locatie. Als je de rit van via de tripplanner in de zumo bekijkt houdt deze rekening met de afstand van je huidige locatie tot het begin van de route en telt die afstand er dus bij, berekend met de instellingen van je gps.
Ik veronderstel dat kaarten in BC en zumo dezelfde zijn maar maak dat al je viapunten goed op de weg staan, inclusief de eventuele waypoints die je gebruikt hebt. Ik maak deze altijd apart aan en versleep ze dan naar de weg zodat ik zeker ben dat ik ze ook aan doe. Ondanks dat beide kaarten zedelfde zijn kan het zijn dat er toch een viapun op een andere weghelft terecht komt indien niet goed geplaatst. Dus hier kan eventueel ook een verklaring te zoeken zijn.
Je mag me beide ritten altijd eens doorsturen (guzflater apestaartje aim.com), dan bekijk ik ze en kijk ik even wat ze in mijn 590 doen en geef je feedback.