Vele GPS routes om te downloaden

Motorroutes van Waypoint >>
Motorroutes van GPS Tracks >>
Motorroutes van de ANWB >>
Motorroutes van Gratis GPS routes >>

Thx Jos, meteen bij favorieten geplaatst en straks eens rustig bekijken Big RT Smile

Ik vrees dat e.e.a. aan vernieuwing toe is. De site van Waypoint is de enige die ik nog op het scherm ‘getoverd’ krijg…maar die bevat geen direct beschikbare routes :frowning:

GPS tracks werkt bij mij wel. De laatste twee bestaan kennelijk niet meer.

Hier nu ook, op m’n eigen laptop _004

Mogelijks interessant is ook

https://www.routeyou.com/

Succes… Ed.

Ook voor Routes en omdat ik een fan ben: Scenic App voor Apple iPhones (Android in ontwikkeling)

Werkt met RouteYou (direct te importeren), GPX etc.

Youtube Channel

Routes zijn overal te kust en te keur te vinden en wel in zulke grote aantallen dat je door de bomen het bos niet meer ziet. Het aanbod is op vele sites gigantisch, maar het ontbreekt er vaak aan ordening. Het aanbod bestaat vooral uit ontelbare ‘losse routes’, zonder enige samenhang.

Waar motorrijders vaak behoefte aan hebben, zijn rondritten vanaf een en dezelfde bestemming, denk aan dagritten vanuit een hotel/camping dan wel een dagritten die op elkaar aansluiten met telkens een andere plek om te overnachten.

Deze selecties aan routes, vooral gericht op nationale en Europese bestemmingen, zijn te vinden in een specifieke MyRouteApp motorrijders groep, die in 2018 is opgestart. De groep telt op dit moment 121 deelnemers en vormt een platform aan motorrijders om routes - als hierboven omschreven - uit te wisselen. De routes worden per land aangeboden in het gpx format.

Soms worden routes precies zo gereden als ze aangeboden worden, maar de routes kunnen ook dienen als basis en/of ter inspiratie voor meerdaagse ritten op de motor die net eventjes anders lopen en daarvoor even worden aangepast. Een gratis account van MyRouteApp volstaat al om lid te worden van de ‘Bestemming en Rondritten Groep’.
Het platform is te vinden op :https://www.myrouteapp.com/nl/social/group/3534?origin=members.
Schermafbeelding 2020-09-01 om 22.39.53.png
.
Een voorbeeld uit de map “Frankrijk’.
Schermafbeelding 2020-09-01 om 22.49.44.png
.
De uitgewerkte route '5 daagse Normandie, invasie Beaches enz” .
Schermafbeelding 2020-09-01 om 22.58.21.png
.
De uitgewerkte GPX route met in rood toelichting op points of interest…
Schermafbeelding 2020-09-01 om 23.02.18.png