Van Goldwing naar BMW R1100RT

Hallo forumleden, mijn naam is Jan brouwer 56 jaar en woonachtig in Drachten.

Na een aantal jaren Honda Goldwing rijden toch overgestapt op een BMW RT, niet omdat de Golwing niet voldeed maar om diverse andere redenen.
Sinds een tijd kan mijn vrouw niet meer mee achterop de motor en door tijdgebrek heb ik vorig jaar besloten mijn Goldwing van de hand te doen.
Ik ben nl fulltime buschauffeur in het openbaar vervoer en daarnaast heb ik een eigen bedrijf (De Tuinaap.nl) in kinderspeeltoestellen die wij door heel Nederland plaatsen bij particulieren thuis in de tuin.
Daarnaast heb ik ook nog de hobby om aan luchtdruk schieten te doen, dit met pcp en veerdruk geweren op 100 meter wedstrijden.
dan ontbreekt het je wel eens aan de tijd om te kunnen rijden.
Vorig jaar december besloten om de motor van de hand te doen en dan maar niet meer rijden, ook omdat de Goldwing een log zwaar beest is om in en uit de schuur te halen, voordat je eindelijk kunt gaan rijden heb je de rug al nat. :smiley:

Toch begon het me dit voorjaar weer te kriebelen en wilde ik eigenlijk weer een motor maar iets behendiger die je zomaar even pakt, niet te zwaar en wendbaar. De goldwing was een logge machine en niet echt wendbaar natuurlijk.
Altijd was ik wel gek op het BMW boxermotor geluid en dus besloot ik hier eens naar te kijken op marktplaats.
Eerst kon ik maar niet wennen aan de koplamp van de R1100RT en vond ik dit zo iel, maar hoe langer ik er naar keek en las over deze motoren werd mijn belangstelling wel gewekt in dit model.
Ook eens kijken naar andere modellen, ook naar de oldtimers waar mijn belangstelling ook naar uit gaat.
Maar hier kon ik niet iets vinden in mijn prijsklasse.
Het budget is niet oneindig natuurlijk.
Een buikschuiver is niets voor mij, ben zelf al niet de lichtste 110kg :O dus buik genoeg om te schuiven. :angry:

Toen op marktplaats ben ik deze tegen gekomen en na een proefrit een deal gesloten naar tevredenheid.
Een blauwe BMW R1100RT uit 200 met 124000km op de teller.
Hij rjjdt super strak, alleen het schakelen moet nog even wennen, maar dat schijnt normaal te zijn heb ik gelezen.

Had net ook al dit bericht geschreven maar was het op een bepaald moment kwijt, dus heb nu behoorlijk kramp in mn vingers door steeds te backspacen om het toch nog wat leesbaar te houden.
Die vingers van mij zijn niet gemaakt voor dit kantoorwerk :wink:

Hopelijk kan ik op den duur ook hier mijn expertise kwijt, maar zal dit eerst moeten opdoen ook door jullie ervaringen.
Ben een zelf sleutelaar maar zoek eerst goed uit hoe het werkt.
Dus jullie zullen soms heel wat vragen krijgen. :$

met vriendelijke groet, Jan.

Hallo Jan,

Van harte welkom op ons mooie RT-forum en bedankt voor je uitgebreide introductie. Het wordt zeer gewaardeerd! _004

Het leven loopt zoals het loopt (sorry voor deze “open deur” opmerking) maar het is wel zo. Ik ben zelf ook in de vijftig en ja, dan liggen er inmiddels een aantal jaren achter je. Feitelijk kom je in verschillende levensfases terecht met elk hun eigen bekoring.
Ik hoor regelmatig dat mensen ooit begonnen zijn met motorrijden en door omstandigheden gestopt. Maar ja, het bloed kruipt waar het niet gaan kan en dan begint het ook weer te kriebelen . . .

De -1100- is een fijne tourmotor. Door zijn leeftijd wellicht gedateerd, maar ik vind het nog altijd een heel mooi ontwerp. Ik ben geen sleutelaar maar weet dat het met dit type goed te doen is, tenzij je beschikt over een gezonde dosis kennis en vaardigheid én natuurlijk dit forum. Waar alles via de zoekfunctie goed te vinden is. Uiteraard staat vragen stellen in de verschillende topics geheel vrij. :slight_smile:

Hoe dan ook, heel veel plezier met je RT en ons forum. Leuk ook om eens een plaatsgenoot uit het Friese Drachten te verwelkomen! _004

-groet-

Eilert

Dank Eilert, we zullen elkaar vast eens treffen in of rond Drachten.
Heb ook veel gereedschap, dus mocht je eens iets nodig zijn dan neem je maar contact op.
Ik ben echt een doe het zelver, sleutel altijd aan mijn eigen auto’s en motorals ik tijd heb.
Computers ed moet je niet mee aankomen, maar de oude techniek vind ik prachtig.
Jarenlang ook oldtimer gereden en alles zelf gesleuteld.
Jammer dat het me momenteel aan de tijd ontbreekt. :neutral:
mvg, Jan.

Hai Jan,

Sleutelaars genoeg hier ennuh… Eens een motorrijder, altijd een motorrijder. Welkom _004